Review: Poslední píseň

20. srpna 2013 v 17:28 | Aires |  Recenze

Posledni pisen (Nicholas Sparks) obalAutor: Nicholas Sparks
Originál: The Last Song
Série:
české vydání: nakladatelství Ikar, 2009

Život vzpurné sedmnáctileté Ronnie se obrátí vzhůru nohama, když musí opustit milovaný New York a odjet na letní prázdniny za svým otcem do ospalého městečka u moře. Nemůže se smířit s tím, že její táta, před třemi lety odešel od jejich rodiny. Ronnie se rozhodne, že odmítne každou tátovu nabídku ke smíření, i když po jejich společně prožívané vášni pro hudbu se jí tajně stýská.
Na městské pouti se Ronnie seznámí s výstřední dívkou Blaze, která by mohla být skvělou kamarádkou nebýt jejího násilnického kluka Marcuse, a potká pohledného Willa. Ronnie ho považuje za hloupého frajírka, ale brzy bude muset svůj názor změnit. Ostatně o těchhle prázdninách na ni čeká krom velké první lásky i mnohem větší a osudovější překvapení. Na konci léta bude Ronnie dospělejší, moudřejší, o trochu smutnější a - zamilovaná.

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Tato kniha mě zaujala svým vysokým hodnocením na BookFan a velmi pozitivními reakcemi čtenářů na tento dojemný příběh.Byla to má první kniha od Nicholase Sparkse a nejspíše na nějakou tu dobu i poslední.Mnoho fanynek Sparkse a jeho tvorby teď asi zklamu, protože se na rovinu přiznávám, že kniha mě až tak zázračně, jako jiné čtenářky, neoslovila.

Ronnie je typická holka z velkoměsta.Ačkoliv je jí sedmnáct, přijde mi, že teprve prožívá svou divokou pubertu.Večírky alkohol, kluci a problémy s chováním..- to vystihuje Ronnie na začátku příběhu.S příchodem letních prázdnin ale její matce dojde trpělivost a Ronnie je tak nucena i se svým bratrem Jonahem odjet do malého, nudného městečka u moře, dle jejích hodnot naprostého zapadákova.V přímořském městečku má strávit dva měsíce prázdnin se svým otcem, který před lety odešel od její matky.

Ronnie odmítá se svým otcem mluvit, natož aby si užívala jejich vzácný společně strávený čas.Stále mu nedokáže odpustit, že odešel od jejich matky.Na počátku příběhu se dá Ronnie popsat jako divoká rebelka, nejistá a protivná.Kvůli těmto vlastnostem mi byla poměrně nesympatická, naštěstí si v průběhu knihy uvědomí několik zásadních věcí, zpřehází své hodnoty a ejhle- je tu rázem o 100% milejší dívka.
Nešťastná Ronnie raději zkoumá, co nabízí zdejší městečko a na pouti se seznamuje s Blaze, celkem milou dívkou, kterou má však v moci její násilnický přítel Marcus, který okamžitě vyjede i po Ronnie. Dále se seznamuje i se sympatickým frajírkem Willem, synem místních boháčů.Ronnie tráví čas raději s nimi než se svým otcem a skvělým bráškou Jonahem.Navíc tápe- stýká se s nebezpečnou a šílenou partou násilníka Marcuse, místo aby věnovala svou pozornost Willovi, který je do ní zamilovaný.Poté co jí Marcusova parta ublíží, konečně otevře oči a probere se.Poté se již začíná více stýkat s Willem, zjišťuje že vlastně není až tak špatný a brzy je z nich těžce zamilovaný pár.Léto konečně začne být krásné, zábavné a díky Willovi celé prodchnuté láskou.Časem se Ronnie usmíří i se svým otcem a konečně u nich doma zavládne i rodinná pohoda.

Jejich štěstí ale není věčné a sotva si Ronnie koneně najde cestu ke svému otci, je představena před těžkou zkoušku a tragédii, která ji změní život.Je jen na ní, jak se s tím popere...

Jedná se o nadčasovou romanci, na které je krásné, že zde narazíme i na jiný námět než jen věčnou a nehynoucí lásku hlavních hrdinů.Tragédie, které Ronnie musí čelit, dělá z knihy velmi dojemný příběh nejen o lásce, ale i o rodině a přátelství.S Ronnie se snadno ztotožní každý teenager,protože příběh Ronnie je zcela reálný, není na něm nic nadpřirozeného a může ho prožít každý z nás.

Celkově se mi Poslední píseň líbila, ale našlo se v ní několik věcí, co mi na ní nesedí.Tak zaprvé- Ronnie.Do té doby, než se z drsné, namyšlené holky stane příjemnou dívkou milující svou rodinu mi byla nesympatická.Zkrátka asi podobně naladěné trucovité princezny nedokážu pochopit.Za druhé- když by byla kniha psaná z pohledu samotné Ronnie, dost by to pomohlo prožívat její příběh ještě více.Ale toto je zžejmě jen můj problém.Výrazně upřednostňuji knihy psané z pohledu hlavního hrdiny a ne z pohledu třetí osoby.Přijde mi to více osobitější..

Ale jinak tu jsou samé skvělé postavy- zvláště úžasný Jonah, Will a Roniin otec.Příběh je to krásný, velmi dojemný a zapůsobí na vás.Ale poté co jsem dočetla Poslední píseň jsem přečetla 5 dalších knih a dojem z Poslední písně se nějak vypařil..Zkrátka ji přebilo těch 5 jiných, lepších knih, které bych si narozdíl od ní ihned pořídila do své knihovničky..Mé celkové hodnocení je tedy zkreslené, ale Poslední píseň mi žádný velký otisk na srdci nenechala.
Nakonec ode mě dostává :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: hvězdičky, ačkoliv nebýt těch dalších knih, hodnotím ji pozitivněji..