Review: Espressologie

15. září 2013 v 19:12 | Aires |  Recenze
Autor: : Kristina Springer
Originál: The Espressologist
Série: není
české vydání: nakladatelství CooBoo, říjen 2012

Sedmnáctiletá studentka Jane si přivydělává v malé kavárně jako baristka a časem vytvoří teorii, podle níž se charakter lidí pozná dle jejich oblíbené kávy. I jí samotné to přijde jako trochu bláznivý nápad, ale jen do doby, než dá dohromady několik párů, kterým to pak úžasně klape. V tu chvíli se z ní stává espressologická hvězda, k níž si chodí pro radu a rande lidé z celého města. Ale dokáže Jane najít životní lásku i pro sebe, nebo bude jediná, komu se štěstí vyhne?

HODNOCENÍ::mrgreen::mrgreen::mrgreen: a půl hvězdičky

Pochmurné deštivé počasí, začínající podzim a únava ze spousty školních povinností...Ideální možnost, jak si zpříjemnit takovéto neveselé podzimní dny je příjemné relaxování pod dekou a s knížkou v ruce.A přiznejte se- kdo všechno z vás si k této idylické představě přidal i hrníček plný teplého, vonícího nápoje?Jestli se vám tato představa líbí, tak neváhejte a udělejte si kafe podle vašeho gusta, zalezte pod peřinu a k relaxování si přiberte Espressologii, útlou knížečku, která se dobře čte a vychutnejte si při ní své kafe/latté/ čokoládu.. s příchutí lásky..

Espressologie je povedená už po vizuální stránce.Obálka se slečnou a hrnkem latté na obálce opravdu vystihuje děj i téma celé knihy a upoutá vás na první pohled.Zadní stránka knihy je nažloutlá, přípomínající stránku z nějakého starého deníku a díky obtisku šálku vypadá, jako kdyby jste si na ní zapomněli vlastní kávu.Propracovaná ale není pouze obálka, ale rovnou celá knížka, protože s obtisky šálku se setkáte u začátku každé nové kapitoly.Samotná anotace už napovídá, že se jedná o chick lit romanci ze současnosti, kde se navíc vše točí kolem kávy, o které se později dozvíte, že se dá připravit na nekonečné množství způsobů..Samotný děj je jednoduchý a velmi snadno předvídatelný.Od Espressologie nečekejte žádnou hlubokou myšlenku nebo poselství, jedná se lehkou, čtivou knížku, která je první řadě hlavně příjemnou oddechovkou.

Ačkoliv kávu nepiji a v café baru, kde pracuje Jane bych si dala spíše moji oblíbenou horkou čokoládu, téma knihy se mi líbilo.Mám ráda romantické příběhy a Espressologie mě nezklamala.Knížečka to je opravdu tenoučká, má 190 stran a čte se lehce, takže ji s největší pravděpodobností přečtete za jedno jediné odpoledne.Možná je to i trochu škoda, téma knihy bylo zajímavé a myslím si, že by se dalo více rozvinout a propracovat.Přijde mi, že tu je trošku nevyužitý prostor, protože s příběhem by se jist dalo více manipulovat, zpestřit ho a nabídnout čtenářům ještě delší a sladší romantickou jednohubku.

Jak už jsem se zmínila, téma knihy bylo opravdu originální a při čtení knihy jsem se nestačila divit na kolik způsobů se dá káva připravit.O spoustě druhů kávy jsem neměla ani ponětí a docela ráda bych se sama někdy do baru Coffé Joe podívala..Slyšeli jste snad někdy o perníkovém, karamelovém nebo dýňovém latté?V knize opravdu najdete různé šílené kombinace kávy, podle kterých baristka Jane pozná, jaký je váš charakter.

Jane je dohazovačka, která podle toho jakou kávu pijete pozná, jaký partner se pro vás hodí.Náhodou sestaví několik párů u kterých se její teorie potvrdí a ona se tak stane espresoložkou, která vám na počkání dohodí ideální protějšek..Jak už jsem psala, nápad to je sice velmi zajímavý, ale bohužel poněkud nereálný..Kéž by hledání správných partnerů bylo tak jednoduché..

Kromě nereálnosti je asi největší chybou knížky jednoduchá předvídatelnost.Celá romantická linka příběhu se točí okolo problému- sbalí toho sladkého kluka Jane nebo zlá Melissa, která ji absolutně nesnáší?Velmi snadno se dá uhodnout, jak to celé skončí a v závěru na vás nečeká žádné velké překvapení, snad jen potěšení, že to celé dopadne vlastně dobře..Čtení vám může ještě znepříjemnit samotná Jane, která občas má hlavu snad v oblacích.Její chování a uvažování někdy neodpovídá jejímu věku.Jane je tak poměrně dětinská a naivní.Některé z jejích problemů by se dali řešit jednodušeji a s chladnější hlavou.V knížkách ale nemůže být vše tak jednoduché, jinak by příběh brzy skončil, proto nad tím zavřu oko..

Espressologii tak dávám slušné :mrgreen::mrgreen::mrgreen: a půl hvězdičky.Ačkoliv je to knížka čtivá, krátká a osvěžující, mám raději hlubší příběhy.Pro ty, co opravdu hledají oddechovku je Espressologie skvělou volbou a k hodnocení si mohou připsat půl hvězdičky navíc..