Review: Koupili jsme zoo

4. září 2013 v 18:41 | Aires |  Recenze
Autor: : Benjamin Mee
Série: We Bought a Zoo
české vydání: nakladatelství Ikar, 2012

Benjamin Mee je novinář, který působil jako autor na volné noze. Nějakou dobu žil s rodinou na jihu Francie a přispíval svými články do víkendového vydání deníku Guardian. V roce 2006 společně s rodinou zakoupil velkou usedlost se zanedbanou soukromou zoologickou zahradou, kterou se mu po nejrůznějších peripetiích podařilo v srpnu 2007 znovu otevřít pro veřejnost. Jeho příběh posloužil jako námět k několikadílnému britskému televiznímu dokumentu BBC, autobiografické knize Koupili jsme zoo a stejnojmennému americkému filmu.

Hodnocení: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: a půl hvězdičky

Kniha Koupili jsme ZOO je napsána podle skutečného příběhu, který si prožil Benjamin Mee.Jedná se tak o částečnou autobiografii, kdy na 264 stránkách můžete spolu s Benjaminem prožívat velký zvrat v jeho dosavadním životě.Benjamin žil se svou rodinou na francouzském venkově život o kterém dříve snil a o kterém si myslí, že je dokonalý.Zanechal rušného života v Londýně, přestěhoval se do Francie na idylický venkov a začal se více věnovat své práci spisovatele.Bohužel, nic netrvá věčně a jeho poklidné žití uprostřed pohádkově krásné přírody je narušeno.Jeho ženě Catherine byl diagnostikován nádor na mozku a její šance na přežití jsou nízké.Jedná se o nádor, který se často i po vyléčení objevuje znovu.Naštěstí léčba je úspěšná a celá rodina doufá, že nemoc je už nadobro pryč.

Zatímco Catherine podstupuje léčbu, Benjamin náhodou narazí na brožuru o zoologické zahradě v Dartmooru, která je na prodej.Benjamin touží si splnit svůj další životní sen a chce zoologickou zahradu koupit.Celá rodina spojí dohromady veškeré své úsilí, aby shromáždili dostatek financí a mohli zoo koupit.Po vyčerpávajícím papírování se rodina může konečně do ZOO nastěhovat a pustit se do její renovace.Věc má totiž jeden velký háček- ZOO je zanedbaná, vládne v ní chaos a má být uzavřena.Benjamin se musí ujmout správy ZOO, zlepšit podmínky pro zvířata i návštěvníky, aby ZOO mohla být opět otevřena.Čeká ho obrovský kus práce a jak si s celou renovací poradí a jestli se mu podaří ZOO zrekonstruovat už se v knize můžete dočíst sami.Během úmorných příprav na otevření ZOO se rodina musí vypořádat s další tragédií- u Benjaminovy ženy se znovu objevila rakovina...

Ke knize jsem přistupovala s velkým očekáváním, protože miluji zvířata a občas sním i o vlastní ZOO.Tato kniha mi ukázala, že ačkoliv je to nesmírně náročné a komplikované, je tento sen splnitelný.U mě sice zůstane pořád jen snem, ale Benjamin Mee se dokázal poprat s úřednickou byrokracií, nedostatkem financí a s množstvím dalších překážek a dokázal ze snu udělat realitu.Kniha byla možná až příliš zahlcená popisem všech úředních postupů, což mi malinko vadilo, ale je nutné respektovat, že se jedná o skutečný příběh a všechny popsané postupy nutné k zaregistrování a otevření ZOO jsou nutné.Na jednu stranu to čtenáři poskytuje náhled do zákulisí vedení ZOO, což je velmi zajímavé.Koupit si zkrachovalou ZOO a obnovit ji je vážně bláznivý sen a za jeho uskutečnění před Benjaminem a jeho rodinou smekám.Benjamin Mee si prožil hezký a dojemný příběh, který napsal rovněž famózně.

Příběh je veselý a zároveň neskutečně smutný.Ohlasy jiných čtenářů napovídají, že valnou většinu jich dojal a okouzlil.Mě až tak nedojal, nejspíše proto, že mi vadilo časté přeskakování v čase a nemohla jsem se do knihy úplně začíst.Přeskakování v čase bylo poněkud matoucí a nepozorný čtenář se mohl sledu událostí dost divit..

Celkově ale obdivuji tuto rodinu, že zvládla otevření ZOO, což je běh na dlouho trať a zároveň se vyrovnat s nemocí Benjaminovy ženy.Všem postavám jsem fandila, aby vše dospělo ke krásnému happyendu..Koupili jsme ZOO od mně dostává :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: a půl hvězdičky.