23. října 2013 v 15:34 | Aires |  Recenze
Autor: Sylva Lauerová
Originální název: Hračka
Série: není
Žánr: erotická romance
Vydavatel: van Aspen, 2010
Děj románu se odehrává na Seychelských ostrovech, v exotickém ráji, kam noha běžného smrtelníka téměř nevkročí. Luxusní prostředí privátního letoviska, vyhledávaného světovými celebritami, je popsáno pohledem mladé české ženy. Ta se zde setkává se svým osudovým mužem a prožívá vášnivý a intenzivní vztah, hraničící s posedlostí.

Bezmezný, až povrchní obdiv k mužskému tělu, sex, okultní rituály - to jsou slova, která tuto knihu definují. A přestože je o lásce, rozkrývá nebezpečnou a zraňující hru lidského ega, spojenou s tělesnou touhou a manipulací.

HODNOCENÍ: :mrgreen: :mrgreen:

Po mé nedávno zveřejněné recenzi na podobně laděnou, erotickou a romantikou protkanou Hranu rozkoše, tu máme recenzi na Hračku, knihu stejného žánru.Hračka, Hrana rozkoše, Fifty shades a další jim podobné knihy v poslední době zažívají velký rozmach, starší tituly dokonce úspěšný comeback..A tak jsem se i já odhodlala vyzkoušet pár knih tohoto žánru a po Hraně rozkoše jsem se vrhla i na Hračku od české autorky Sylvy Lauerové.Nabízí se tu srovnání obou dvou knih.Obě dvě knihy prošly s průměrným ohodnocením, jako skvělé oddechovky, které ovšem ničím nepřekvapí.Přičemž se těžko porovnávají, protože každá z nich je psaná trochu jinak.Zatímco Hrana rozkoše je spíše o vztahu ústřední dvojice, Hračka je opravdu psaná z pohledu ženy- predátora, lovící svou kořist- sexy chlapíka Toma.Přesto u mě na celé čáře zvítězila lépe psaná Hrana rozkoše..

Děj knihy se odehrává na Seychelských ostrovech, v luxusním letovisku, kam létají světové celebrity, aby si léčily svoje bolístky. Tam také pracuje česká terapeutka Markéta a během pobytu se setkává s velmi přitažlivým mužem, americkým hercem Thomasem. Zpočátku po slavném herci jen z dálky pokukuje, brousí si na něj zuby a plánuje jak ho svést, a to konkrétně, jak ho svést přímo do své postele.Poté co Thomas projeví zájem o její terapeutické služby, se potkávají častěji za účelem terapeutických seancí a netrvá to dlouho a brzy se jejich pracovní schůzky změní ve schůzky milenecké...

Zkrátka děj je jednoduchý a přímočarý.Markéta se opravdu nerozpakuje a neváhá použít veškeré své ženské triky a zbraně, aby hollywoodského herce Thomase ulovila.Jednoznačně se dá kvalifikovat jako pořádná mrcha, která jde za svým cílem přes všechno.Nevadí jí s milujícím partnerem manipulovat, ani ho podvádět a tahat za nos.Ačkoliv Markétě má být 40let, její chování tomu příliš neodpovídá a určité znaky jejího chování se nápadně shodují s potřeštěností puberťaček..Ačkoliv hlavní hrdinka měla být moderní a sebevědomou ženou uvažovala spíše jako náctiletá, co prožívá první vztah. Přišlo mi, že neví co chce, snad s vyjímkou dvou bodů- sex a být vždy dokonale krásná.Do těchto dvou bodů opravdu lze shrnout velkou část příběhu.Hlavní hrdinka se neustále pečlivě šlechtí, aby byla za všech okolností bezchybně krásná (po čase určitě začnete, stejně jako já, uvažovat, jak asi vypadá bez tunové vrstvy make-upu....).Po pečlivé úpravě zevnějšku následuje pořádná divoká sexuální jízda, kdy otěže pevně v rukou třímá právě Markéta.Mě osobně, tedy hlavní hrdinka nebyla vůbec sympatická, svými činy mě dost vytáčela a rozčilovala.

Situaci mohlo trochu zachránit krásné prostředí Seychelských ostrovů, ale bohužel žádné popisy malebné krajiny nebo zajímavosti ze života v exotickém ráji, nečekejte.V anotaci slibované romantické prostředí Seychelských ostrovů totž v knize prakticky není téměř vůbec popsáno.Najdete jen pár zmínek o počasí a o hotelu..

Za to erotické scény jsou popsané až až.Při čtení sexuálních pasáží se opravdu budete červenat, místy vám překvapením spadne brada a budete koukat, co to ti hlavní hrdinové zase provádějí,respektivě na jaký způsob tentokrát šukají.Ale detailní popisy erotických scén plných sexu k tomuto typu knihy prostě patří a Hračka je jimi doslova nabitá.Získala jsem, ale dojem, že scény nejsou plné romantiky ani tak ,,správně úchylné,, , vše je spíše jen o manipulaci a sex je zde prostředkem jak si udržet partnera, jak na něj zapůsobit a jak ho ovládat.Někomu to může připadat jako zajímavý náhled a zpestření, ovšem mě to nevyhovovalo.Sexuální scény jsou pro mě neoddělitelně spojené s láskou a romantikou, té jsem se tu nedočkala.Místo toho vás autorka několikrát ujístí, že Thomas je ten největší sexy borec a jeho přirození je delší než pohlavní orgán koně a stojí mu neustále 24hodin denně.

Příběh se čte rychle a může se zdát, že je předvídatelný.Ovšem konec vás určitě překvapí, protože není jako obvykle pohádkový, ale dost otevřený, což mě opět zrovna moc nevyhovovalo.Závěr měl být nejspíše pokusem o efektní a šokující rozuzlení, které se ovšem nepovedlo.Čtení knihy navíc znepříjemňují smajlíci urpsotřed textu, černě zvýrazněné pasáže, díky nimž se kniha stává méně přehlednou a taktéž nepřehledné střídání minulosti s přítomností.

No během, celého čtení jsem se nejvíc asi pobavila u věty- ,,V posteli to podává olympijský výkony, ale jinak se s tím nedá vyjít", která o hlavní hrdince a Hračce samotné vypovídá více než dost..

Hračka je svéráznou knihou nabitou sexem, manipulací, s neotřelou hlavní hrdinkou, která nemá ponětí co je ve vztahu správné a co špatné.Nic překvapivého se v ní nedozvíte, romantiky se dočkáte v omezeném množství a při čtení se párkrát zamotáte do časové poslupnosti..I přes tato veškerá negativa, ale je dobrou volbou pro všechny, které tento žánr baví.Není nic lepšího, než si Hračku přečíst a vytvořit si na ni vlastní názor.Mě se moc nelíbila, někomu jinému se třeba líbi bude.

Z toho vyplývá i závěrečné, nepříliš dobré ohodnocení :mrgreen: :mrgreen:.