5. října 2013 v 13:05 | Aires |  Recenze
Autor: Nancy Holder, Debbie Viguié
Originální název: Wolf Springs- Unleashed
Série: Vlčí pramen, 1.díl
Žánr: young adult,
Počet stran: 328
Vydavatel: Alpress, 2012

Po smrti rodičů se Kat přestěhuje k dědovi do městečka skrytého hluboko v lesích, ale tam se jí vůbec nelíbí. Ve škole se velmi brzy skamarádí s Trickem a Cordelií, do Justina se dokonce zamiluje. Jenže když ji jednou napadne vlk, začnou se všichni tři kamarádi chovat divně. Neskrývají nějaké tajemství? Kat se bojí, že uvízla ve světě přízraků, a neví, komu má uvěřit.

HODNOCENÍ : :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: a půl hvězdičky

Na první pohled nudná anotace může leckoho odradit, ale já se i přesto rozhodla dát knize šanci.Mé hodnocení je nakonec poměrně dobré, Proměna mě překvapila a to vcelku mile.

Hlavní hrdinkou je Katelyn, které nikdo neřekne jinak než Kat.Její otec zemřel již před lety a tak žije sama, jen se svou matkou, v Kalifornii a sní o kariéře tanečnice nebo akrobatky.Její sny se ale zhroutí ve chvíli, kdy její matka tragicky zemře při zemětřesení.Po její smrti se Katelyn musí přestěhovat ke svému jedinému zbývajícímu příbuznému- ke svému dědečkovi Mordechaiovy.Háček je v tom, že dědeček žije poblíž zapadlého městečka Wolf Springs a to konkrétně na samotě, uprostřed lesů.Katelyn se tak vymění život ve slunečné Kalifornii za bydlení v chalupě uprostřed divočiny.A ještě k tomu se v lesích u Wolf Springs se dějí samé podivné věci..

Za nevysvětlených okolností tu nedávno zemřela studentka ze školy do které chodí i Katelyn.Místní si myslí, že ubohou dívku zabilo divoké zvíře, ale co když ne?Pochybnosti všech brzy vzrostou, protože se stane další vražda a tentokrát se částečně týká i Katelyn, která v den, kdy je zabita další nešťastná dívka, zaslechne v lese vyděšený křik..Šlo jen o náhodu nebo opravdu slyšela křik umírající dívky?Všichni obyvatelé Wolf Springs se bojí chodit do lesa, kde někde, uprostřed lesů číhá divoké zvíře-pravděpodobně vlk, ale možná je to jiná, mnohem vražednější bestie..Městečko Wolf Springs je celé plné odkazů na vlky- jsou v jeho znaku, je po nich pojmenováno celé město a navíc se v něm pořádají i semináře, kde vás naučí, jak najít a ovládnout svého vnitřního vlka..Mezi obyvateli kolují i různé historky o vlcích a tajemném Pekelném psovi, záhádném monstru, které hlídá vchod do Stříbrných dolů..

A Katelyn je brzy do celé záhady nedobrovolně vtažena, když ji v lese napadne vlk a její život se poté dramaticky změní.Změny v jejím životě ji naštěstí pomáhá překonat její nová kamarádka Cordelia, její přitažlivý bratranec Justin i její kamarád Trick.Podaří se Katelyn a jejím přátelům přijít na to, co se ve městečku děje a jaká krvelačná bestie zavraždila obě dvě dívky?

Kniha by si rozhodně zasloužila lepší anotaci, protože ta současná neprozrazuje to, jak moc zajímavá kniha to vlastně je.Rozhodně nečekejte, že Proměna je další sladká romance o naivní dívence a sexy vlkodlakovi.Naopak.Proměna je laděna více hororově a najdete v ní i drobek thrilleru.Celý příběh je opředený tajemstvími a napětím.Po celou dobu čtení jsem byla napnutá, kdy už se kniha rozjede a kdy už se konečně dozvím víc o tom co se děje..Kniha má tedy poněkud slabší začátek a pomalejší rozjezd, ale touha dozvědet se více o Pekelném psovi a vlcích vás přiměje číst dál.Bohužel váš hlad po informacích nebude ukojen, protože autorky to nejdůležitější a nejzajímavější neprozradí a zřejmě si tak schovávají esa v rukávu až pro další díly.

Ani po dočtení knihy toho moc nového vědět nebudete, protože její konec je zvláštně useknutý, jako kdyby ji někdo násilím rozpůlil na dva díly.Zřejmě to má čtenáře nalákat, aby si koupil a přečetl další díl- Zákon smečky.Další vážný prohřešek je samotná obálka- na ní na vás totiž cení zuby upírka.Upíři v knize absolutně nemají co dělat, není v ní o nich ani zmínka, takže obálka je dost zavádějící.Na cover by se spíše hodilo něco související s tématikou knihy- tj. vlk.

Knihu ale nemohu hodnotit negativně, protože přes všechny uvedené prohřešky je psána lehce, poutavě a i když vás bude možná občas nudit, nedokážete se od ní odtrhnout.V průběhu čtení jde o poměrně dobrý příběh, ve kterém naleznete sympatickou hrdinku, zajímavé téma, kupu napětí a hlavně pořádný milostný trojúhelník- Kat/Trick/Justin.No, sama bych nevěděla kterému z chlapců dát přednost.Rozčarování přijde až na konci, který mi úplně nesedl, hlavně proto, že se zápletka pořádně nevyřešila a na její rozřešení si musím počkat až v dalším díle..