24. listopadu 2013 v 20:31 | Aires |  Recenze
Autor: Lauren DeStefano
Originální název: Fever
Série: Zahrada nesmrtelnosti, 2.díl
Žánr: dystopie, dobrodružný
Vydavatel: Fortuna Libri, 2012

Pokračování mrazivého románu Past

Rein je opět v akci. Po útěku ze sídla se dostane do zajetí ke kuplířce, avšak odhalí její úmysly a začne opět vzdorovat. Jak dopadne strastiplná cesta k Rowanovi? Vaughn je rozhodnutý přivést Rein zpět do sídla za každou cenu. Tentokrát jde Rein o všechno.

HODNOCENÍ: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: a půl hvězdičky

Horečka je druhý díl dystopie, která u mnoha čtenářů zabodovala díky své originalitě a neotřelosti, protože autorka se ve svých knihách nebojí ani takových tabu, jako jsou vícečetná manželství, prodej dívek a experimentování na lidech.Horečka začíná prakticky v tom okamžiku, kde první díl končí.

Rein se konečně podařilo společně s Gabrielem utéct z domu pana Vaughna.Konečně jsou na svobodě a mají před sebou další těžký úkol- najít Reinina bratra Rowana.Vydávájí se do New Yorku, kde naposledy Rein se svým bratrem bydlela, ale cesta je to dlouhá a nebezpečná.Ještě tentýž samý den se dostanou do zajetí a stanou se tak majetkem Madam, která provozuje nevěstinec.Rein se ovšem nehodlá stát novou hlavní atrakcí podniku, proto ihned začíná vymýšlet plány na další útěk.Naštěstí se ji i Gabrielovi podaří utéct a brzy pokračují na své cestě do New Yorku.

http://25.media.tumblr.com/cfaab26f4e0c1aef09be7fd875564162/tumblr_msw1qjGQi41rlojm7o1_500.jpgAle Madam nebyla jedinou nástrahou, která je na cestě čeká.Nemají peníze, pořádný plán ani tušení, kde hledat Rowana.Navíc je tu nečekaná překážka- Rein začne trápit záhadná horečka, která ji čímdál tím více vyčerpává.Je možné, že s její nemocí má něco společného doktor Vaughn?Opravdu Rein a Gabriel dokázali navždy utéct ze sídla plného bonbonků a luxusu, ze své zlaté klece?.A ještě bych přidala jednu svou vlastní otázku- Opravdu věřili, že jim Vaughn dá pokoj?

Přesně jak říká anotace- Rein je zpátky.Tvrdohlavá, trošku rebelská, avšak citlivá a sympatická Rein se opět vrhne do boji se starými i novými nepřáteli.Doprovází ji poněkud nenápadný Gabriel, který ji pomohl utéct.Gabriel je sice sympaťák a narozdíl od Lindena i jasný klaďas, ale za celou dobu toho moc nenamluví, nevykoná a jeho vztah s Rein je takový vlažný.Přijde mi, že jejich lásce nějak chybí ta pomyslná jiskra nebo vášeň.

Samotný příběh je skvěle vymyšlený a propracovaný do nejmenších detailů.Lauren DeStefano v Horečce, stejně jako v předchozím díle, umí skvěle popsat emoce hlavních hrdinů a celkovou atmosféru, která je často přímo mrazivá až depresivní.Lauren opět prokázala, že tabu ani drsných scén se nebojí a tak při čtení některých částí budete tajit dech napětím, zděšením a nebo budete zaskočení vývinem děje.Horečka je překvapivá s nepředvídatelným dějem.

Nejedná se o špatnou nebo nezajímavou knihu, mě ale druhý díl této série příliš neuchvátil.Nějak mi neseděl vztah mezi Rein a Gabrielem, který se v průběhu nijak nevyvíjel a prostředí ve kterém se kniha odehrávala.Nevěstinec madam Soleskiové mi tam tak nějak přebýval, chybělo mi prostředí vily doktora Vaughna a Linden.Původně jsem očekávala, že ve druhém díle se dozvím více o Vaughnovy a o viru, kvůli kterému všichni umírají mladí.Navíc děj byl, stejně jako u Pasti, málo akční, trošku i nudný.

Asi se mi potvrdilo, že nemám ráda prostřední díly sérií, protože Horečka je sice zajímavá, ale prakticky o ničem.Nic nového se nedozvíme a situace se oproti prvnímu dílu moc nezmění..A tak ode mě Horečka získává o něco menší hodnocení než předchozí díl a já doufám, že nakladatelství Fortuna Libri se rozhodne vydat i závěrečný díl Sever, ať se brzy dozvíme, jak to všechno dopadne.

1 člověk ohodnotil tento článek.