Review: Temná horečka

9. listopadu 2013 v 18:35 | Aires |  Recenze
Autor: Karen Marie Moning
Originální název: Dark Fever
Série: Horečka, 1.díl
Žánr: urban fantasy, paranormal
Vydavatel: Jota, 2012

Mac je obyčejná holka z malého jižanského města, která se stará především o nehty a dokonalé opálení. Její bezstarostný život ale trvá jen do chvíle, kdy najdou tělo její mrtvé sestry, která jí stačila v hlasové schránce zanechat podivný vzkaz...

Ve snaze přijít tajemství na kloub vyráží do Dublinu, kde nachází sestřin rozházený byt a množství stop. Postupně se zaplétá do přediva klamu a lží a zjišťuje, že je stejně jako její mrtvá sestra obdařena zrakem, jímž dokáže nahlédnout do světa, který zůstává ostatním lidem utajen. Zajímá ji jediné: najít knihu, která možná stála její sestru život a může přivodit zkázu celému lidstvu.

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Série Horečka dlouho unikala mé pozornosti, protože její anotace mě nenalákala.Teprve nedávno jsem se začetla do prvního dílu Temná horečka a po jeho přečtení můžu prohlásit, že patří mezi ty knihy, o kterých jsem si nejdříve říkala "co to je zase za blbost", a po jejich přečtení jsem potom byla více než mile překvapena!Takto se mi už poněkolikáté potvrdilo, že pod nepříliš zajímavou anotací se může skrývat knižní poklad, a že bych opravdu neměla žádnou knihu předem zavrhovat!

MacKayla Laneová je obyčejná, dvadvacetiletá dívka, která žije naprosto bezstarostný život, bydlí v domě s rodiči a těší se, až pojede za svou sestrou, která studuje v Dublinu.Většinu času pečlivě dbá o svůj vzhled, stará se o to, jak vypadá a jestli její nehty mají ten správný odstín růžové.Jednou ji během odpoledního opalování vyruší telefonát, který jí rázem obrátí celý život naruby.Její sestra Alina byla brutálně zavražděna.Těsně před smrtí navíc Mac zanechala zprávu, ve které se zmiňuje o mocné knize a jakémsi nebezpečí..Mac je zdrcená ze smrti své sestry a má pocit, že detektivové v Dublinu se případem příliš nezabývají, tak odjíždí do Irska, odhodlaná zjistit, kdo zabil její sestru.Osamocená v cizí zemi brzy zjišťuje, že stejně jako její sestra i ona je Vidoucí, obdařená schopností vidět tajemné a nebezpečné Danany.Brzy se seznamuje se záhadným majitelem knihkupectví- Jerichem Barronsem, který ví o Dananech více, než se na první pohled zdá.

Běžné upíry a vlkodlaky v této knize nahrazují Dananové, zvláštní bytosti, které se k nám dostali z jiného světa.Dananové se dělí na Bojovníky světla a tmy, ovšem ani s jednou z frakcí není radno si zahrávat.Všichni pátrají po mocných relikviích, díky nimž by mohli získat neomezenou moc a vládu.Po starobylých relikviích touží natolik, že jim nedělá problém zabíjet kohokoliv, kdo jim stojí v cestě.A Mac, která je Vidoucí, je schopna prohlédnout všechny dananské iluze a Danany, kteří běžným lidem připadají neobyčejně krásní, vidí v jejich pravé ohyzdné podobě.Karen Marie Moning nám představuje fantastický svět, který je příjemným zpestřením mezi všemi těmi upířinami apod..Tento svět se mi zdál velmi zajímavý, ale možná by nebylo na škodu, kdyby ho autorka trošku lépe a více vyvětlila.Nejen já, ale určitě i další čtenáři se v nepřehledném světě ztrácí.Je těžké odhadnout, kdo je kdo, kdo je ten hodný a kdo špatný, přičemž úplně tím nejzáhadnějším a nejtrvdším oříškem k rozlousknutí je Jericho Barrons.

Jericho Barrons je kapitola sama pro sebe.Má vše, co hlavní hrdina má mít- je krásný, tajemný a s mužným sex-appealem.Kromě toho je ale i děsivý a nebezpečný.Jericho je sebevědomý muž, který přesně ví co chce a navíc je příjemně okouzlující.V knize se vyskytne jen pár okamžiků, kde jsou jisté náznaky, že Jerichovu kouzlu začíná podléhat i Mac, ale žádnou velkou romantiku nečekejte.Určitě budete celou dobu přemýšlet, kdo vlastně ten Jericho Barrons je?Odpoveď ale nedostanete a tak nezbývá než doufat, že se o něm v dalším díle dozvíme více.

Hlavní hrdinka Mac během knihy prodělá úplný restart charakteru.Na počátku je dokonalá Barbie, z níž se v průběhu děje stává odvážná bojovnice.MacKayla byla sympatickou hrdinkou, kterou jsem si oblíbila.Líbil se mi i to, že v existenci Dananů neuvěřila hned, jako některé jiné hrdinky, ale až po delší době, kdy už skutečnost, že je opravdu vidí nešlo přehlížet.

Kniha se mi četla dobře, lehce a nelíbilo se mi na ní jen pár detailů.Největším negativem byli spoilery.Téměř v každé kapitole se setkáte s větami jako- "to jsem ještě nevěděla, že tohle byl teprve začátek" a se spoustou podobných vět, které částečně odkrývají děj, takže situace, které by pro čtenáře byly jindy překvapením, se dají odhadovat dopředu.

Možná proto, že jsem od Temné horečky nic moc neočekávala, mě nakonec opravdu příjemně překvapila.Objevila jsem svou novou oblíbenou sérii a už ted se těším, až začnu číst druhý díl, který na mě čeká v knihovničce.Těším se na další setkání s Jerichem Barronsem a opravdu doufám, že se dozvím, co je sakra zač!:)