28. ledna 2014 v 17:14 | Aires |  Recenze
Autor: Justin Cronin
Originální název: The Twelve
Série: Přechod, 2.díl
Žánr: postapokalyptický příběh
Počet stran: 528
Vydavatel: Knižní klub, 2013

V mezinárodním bestselleru Přechod vytvořil Justin Cronin nezapomenutelný obraz apokalyptického světa, v němž celý americký kontinent zachvátí tajemná "upírská" infekce. Ve Dvanáctce se příběh vrací do roku Nula. Nakažení lidé se mění ve vraždící nesmrtelná monstra a chaos a zmar postupně ovládá jedno město za druhým. Uprostřed vylidněného světa přežívají zbytky těch, jimž se dosud nákaza vyhnula. Těhotná lékařka Lila, válečný veterán Kittridge a dospívající April se setkávají uprostřed zkázy, aby zjistili, že nejsou úplně sami…Ve sto let vzdálené budoucnosti zatím Amy a její přátelé bojují o přežití posledních potomků lidstva. Jejich nepřítel se však změnil: prvních dvanáct infikovaných totiž usiluje o mnohem víc než jen o povraždění posledních živých bytostí na Zemi.

HODNOCENÍ: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Dvanáctka je druhé pokračování série Přechod, která vás přesvědčí, že upíří nejsou třpytivé ani milující bytosti, ale krvelačné bestie.Přechod- první díl z plánované trilogie mě nadchnul a tak jsem se těšila na další díl, který v této recenzi vychválím až do nebes, protože i ten mě pohltil.

Cronin i v této knize použil stejné schéma jako u Přechodu.Nejprve nás příběh zavádí do doby před upírskou apokalypsou.V první částí se tak seznamujeme s úplně novými hrdiny a s jejich životním příběhem.Opět se dozvíte i všechny nepatrné maličkosti o životě těchto nových postav a budete tak poněkud zahlceni množstvím nových jmen a nepodstatných detailů.Až s narůstajícím počtem přečtených stran si začnete uvědomovat spojitosti mezi postavami novými a těmi z předchozího dílu.Brzy se pak ukáže, že Cronin opět dovedl mistrně splést zdánlivě nesouvisející osudy různých lidí dohromady tak, že budete překvapeni vzájemnými souvislostmi.A právě to, se mi na příběhu líbí- že vše, ačkoliv se to zdá nedůležité se vším souvisí a každá postava má nějakou svoji úlohu.

V další části přeskočíte několik desetiletí a vrátíte se do doby, kdy na vrcholu potravinového řetězce jsou zmutovaní upíři.Opět se setkáte s Amy, Peterem a s dvanáctkou na smrt odsouzených vězňů z kterých se po lékařských experimentech stali zmutovaní upíři.Jsem Babcock-Morrison-Chávez-Baffes-Turrell-Winston-Sosa-Echols-Lambright-Martínez-Reinhardt-Carter. Těchto dvanáct mužů se promění v chladnokrevné a nesmrtelné upíří zabijáky, kteří zabíjejí bez varování vše a všechny.Stanou se zakladateli jakési nové rasy, tvoří sobě podobná monstra a vytvářejí si své vlastní roje, kterým vládnou podobně, jako včelí královny svým dělnicím. Ve Dvanáctce se už nejedná o původních dvanáct odsouzenců, protože Giles Babcock je už po smrti.Poté, co Peter Jaxon přišel na způsob, jak zabít Babcocka, je dalším cílem postupně zabít všech jedenáct zbývajících vězňů.To ovšem není tak jednoduché, jak se zdá-Za celých pět let od zabití Babcocka neudělali žádný pokrok.

Při čtení knihy jsem uvažovala nad tím, jak asi stihnou zabít dalších jedenáct upířích pánů, když na to mají "prostor a čas" jen ve druhém a třetím dílu (The City of Mirrors, 2015).A právě proto mě opět strhnul závěr knihy, který byl znovu famozní a nečekaný.

Justin Cronin stejně jako v předchozím díle dbá na detaily, má velmi dobře promyšlené spojitosti v příběhu a vždy dopodrobna vylíčí psychologii každé postavy.Celková kvalita Dvanáctky je stejná jako u Přechodu.Prvním díl nasadil dost vysokou laťku, kterou Dvanáctka sice nepřekonala, ale je na stejné úrovni.Teď nezbývá nic jiného, než doufat, že závěrečný díl bude stejně kvalitní jako oba dva díly předchozí a že závěrečné finále bude stát za to.Zatím můžeme jen trpělivě čekat na rok 2015 na vydání The City of Mirrros, který tuto upírskou ságu uzavře.