18. ledna 2014 v 16:57 | Aires |  Recenze
Autor: Stacey Kade
Originální název: Ghost and Goth
Série: Mezi nebem a zemí, 1.díl
Žánr: duchařina, paranormal
Počet stran: 216
Vydavatel: Fragment, 2013

Královna školy a hvězda místních roztleskávaček Alona Dareová je předurčena pro skvělou budoucnost. Její život však končí nečekaně pod koly autobusu. Všichni si myslí, že je navždy pryč, ale… Alona zůstala ve světě živých jako duch. Pouze jediný člověk ji může vnímat - spolužák a totální lúzr Will. Podaří se jim překonat vzájemnou nechuť a pomoct jeden druhému? Proč Alona neodešla skrze jasné světlo do onoho světa?

HODNOCENÍ: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Kniha Setkání s duchem vás naláká k přečtení svou veselou, možná až trošku kýčovitou, obálkou.Sice se jedná o duchařinu, kde hlavní hrdinka Alona už na první stránce zemře, ale příběh má stále veselý podtext, takže se při jejím čtení rozhodně nemusíte bát duchů..

Alona Dareová má snad všechno o čem jiné americké dívky jen sní.Je krásná blondýnka s perfektní postavou, kapitánka roztleskávaček, nejpopulárnější dívka ve škole, je idolem všech kluků i dívek a kluci po ní šílí.Její život je zkrátka dokonalý.To se ale změní během krátkého okamžiku nepozornosti, kdy se při přecházení silnice nerozhlédne..A tak Alona umírá pod koly školního autobusu.Ovšem po smrti ji nečeká žádný posmrtný život v ráji, ale stal se z ní duch a ona se tak musí vyrovnat s tím, že je z ní přízrak.Brzy zjišťuje, že život ducha vůbec není super.Pro všechny živé lidi je neviditelná, stává se jí, že občas nečekaně mizí nebo jí hrozí, že se rozplyne a neustále se musí vracet na místo, kde zemřela.A aby toho nebylo málo, jako neviditelný duch může sledovat, jak ji její přátele už pár dní po pohřbu pomlouvají a jak ji nejlepší kámarádka podvádí s jejím přítelem.Není ale neviditelná úplně pro všechny.Ze všech lidí ji jako jediný vidí Will Killian, outsider, kterého všichni považují za blázna.Will ale není šílený, jen má schopnost vidět a slyšet mrtvé, což mu pořádně komplikuje život.Každý duch po něm totiž chce nějakou laskavost, aby jeho duše konečně mohla odejít.On se je snaží ignorovat.Jediný duch, který se ignorovat nenechá, je Alona. Je otravná jak živá, tak mrtvá. Ale Will je jediný, kdo ji může pomoci a na oplátku Alona může pomoci jemu.

Alona je ten typ hrdinky, kterou si buď oblíbíte nebo vám bude pořádně lézt na nervy.Kladných vlastností totiž zrovna moc nemá.Je to typická nafoukaná americká roztleskávačka, které plně vyhovuje být středem vesmíru.Je tedy dost sebestředná a vysoké sebevědomí jí také nechybí.Ani smrt ji k lepšímu nezlepší, protože Alona je úplně stejná jako před ní- svých činů nelituje a jen málo věcí by ve svém životě změnila..Svými vlastnostmi může čtenáře pěkně vytáčet, ale já jsem si ji poměrně oblíbila.Alona je totiž vtipná a svými poznámkami knihu pěkně osvěžuje.

Will se pyšní poněkud zvláštním jménem- trochu mi nesedělo jeho příjmení Killian.Přeci jenom- jmenovat se William Killian a mít přezdívku Will Kill je poněkud zvláštní.Will zpočátku Alonu nemá rád a právem ji považuje za povrchní a nafoukanou.Časem se ale Will začne chovat, jako že neví co chce.Napůl Alonu nemůže vystát a napůl se mu začíná opravdu líbit.
Will and Alona from the Ghost and the Goth novels by Stacey Kade :3 I would seriously recommend them, the characters are just unbelievably perfect <3In this particular drawing I think Will may have said something he will soon regret..Please ignore the atrocious anatomy in this.

Celá kniha je napsaná s nadhledem a i když v ní budete číst o smrti, vůbec není smutná.Kapitoly jsou střídavě psány z pohledu Alony a Willa.Čtenář se tak může podívat do hlavy oběma hrdinům.Kniha se příjemně čte a děj je zpestřený vtipnými hláškami,které vás pobaví.Celkový příběh je ale průměrný, jednoduchý a s minimem akce.Jde spíše o čtivou oddechovku, která vás neurazí ani nenadchne.Je to zábavná jednohubka, kteoru si jednou rádi přečtete, ale nejspíš už pak nebudete mít potřebu číst ji ještě podruhé..