19. dubna 2014 v 20:42 | Aires |  Recenze
Autor: Nancy Gideon
Originální název: Masked by Moonlight
Série: Měsíční svit, 1.díl
Žánr/ tagy: paranormal, romance, vlkodlaci
Počet stran: 336
Vydavatel: Fragment, 2012

Detektiv Charlotte Caissieová si slíbila, že za každou cenu pomstí smrt svého otce a zničí bosse místního podsvětí. Jako "vstupenka" do zločineckého prostředí jí má posloužit jeho osobní strážce Max. Muž s pověstí nelítostného zabijáka ji ale začne přitahovat víc, než by sama chtěla. Může obstát vztah dvou lidí, kteří stojí na opačných stranách zákona? Jakou oběť bude muset Charlotte přinést?

HODNOCENÍ::mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Čistá krev mě zaujala především svou nádhernou obálkou.Ponechat knize svou původní obálku byl dobrý tah, protože je opravdu povedená.Svalovec se svůdným pohledem se skvěle vyjímá v knihovničce.

Hlavní hrdinkou je detektivka Charlotte Caissieová, přezdívaná Cé Cé.Charlotte nýní vyšetřuje sérii brutálních vražd.Po celém New Orleansu policisté nachází zmrzačená těla rozcupovaná na cucky a s rozdrásananými hrdly.Na první pohled vraždy vypadají jako útoky šíleného zvířete.Vše ale nasvědčuje tomu, že nějakou spojistost s vraždami má místní mafiánský boss a král podsvětí Jimmy Legere s kterým máCharlotte nevyřízené účty z minulosti.Jimmy Legere je totiž zodpovědný za vraždu jejího otce a Charlotte se touží pomstít.Jejím cílem je dostat toho mizeru do vězení.Chce ho dostat a zničit za každou cenu, což ale není vůbec jednoduché.Charlotte totiž v cestě stojí Max Savoie, Jimmyho pravá ruka, jeho kat a především- jeho nevlastní syn..Dostat se přes Maxe je prakticky nemožné a tak Charlotte napadne šílený plán.Chce využít Maxe a přes něj se dostat k Jimmymu.Plán má ale jednu velikou trhlinu- Cécé totiž nepočítala s tím, že se do Maxe zamiluje.Ani jeden znich nepočítal s intenzivní přitažlivostí, kterou k sobě cítí.Oba ale vědí, že jejich vztah je nemožný.Cé Cé je policistka, zatímco Max je věrný Jimmymu a stojí tak na špatné staně zákona.

I přesto mezi nimi vznik podivný vztah, který je ještě podivnější tím, že Max není člověk.Max je kožoměnec a dokáže se podle libosti proměňovat ve vražednou bestii- vlkodlaka.Je silný, nebezpečný, sexy a přesto zranitelný.Po násilné smrti jeho matky se Maxe ujal právě Jimmy Legere a vychovával ho jako svého syna.Max je mu tak plně oddaný a na slovo plní jeho příkazy.Jimmyho považuje za svého otce a neváhá pro něj i zabíjet.Uvnitř je ale zmatený, nejistý a propadá tesknivým stavům, skoro jako opuštěný pes, kterého necháte doma samotného.Touží po ženě, která vyplnila prázdnotu v jeho nitru.Může být tou ženou právě Charlotte?

Hlavní hrdinka Cé Cé mi nebyla sympatická.Na místa činu chodí nejraději oblečená v minisukni a s jehlovými podpatky na kterých jí ulpívají kusy mozku z nebožtíka.Je drsná policistka, která pro pomstu udělá úplně všechno.Na druhé straně se v každé druhé kapitole psychicky hroutí a tápe ve svých pocitech k Maxovi.

Max je zajímavá postava.Ve skutečnosti je uvnitř křehký a hledá někoho, kdo by jej utěšil.Charlotte, ale není to správnou osobou.Neváhá ho totiž využít, zradit, zmanipulovat a pošlapat jeho srdce při každé příležitosti.A Max, jako zbitý pes,který neví co dělat, se přesto k ní stále vrací.Cé Cé mi byla nesympatická už jen kvůli tomu, jak nemilosrdně zneužívá Maxe.Když vám někdo nabídne svoje srdce a vy ho opakovaně pošlapete, je to dost nechutné a takovou hrdinku si rozhodně nemůžete oblíbit.

Navíc obě postavy se chovají hodně zmateně.Charlotte neustále mění svoje priority a jejím myšlenkovým pochodům jsem opravdu neporozuměla.Ve všem hodně tápe a neví co chce.S Maxem se pořád hádá kvůli všelijakým prkotinám, až jsem si říkala- jak ji ještě Max vůbec může ještě po tom všem milovat?Kromě chaotického chování postav, ke všeobecnému zmatku přispívá i fakt, že kniha je psaná ve třetí osobě z pohledu různých postav a ty se často střídají.Kromě toho je děj ještě proložen záblesky z minulosti, které nejsou moc srozumitelné a ve výsledku se čtenář v příběhu ztrácí.

Knize nakonec dávám tři hvězdičky- průměrné hodnocení.Není to úplný propadák, ale ani kniha ke které bych se chtěla vracet.Nejvíce mi vadili pomatené postavy a neustále střídání vyprávění z úhlu rúzných postav.Zkrátka mi kniha a hlavní hrdinové nesedli.Jedná se o podprůměrnou paranormální romanci, zaměřenou spíše na vztahy mezi postavami než na akční dějovou linku.Nechci být přísná, ale myslím si, že můžete najít lepší knihy s podobným zaměřením- jako série Kate Daniels, Mercy Thompson nebo Znamení vlka.

HODNOCENÍ ::mrgreen::mrgreen::mrgreen: