16. července 2014 v 21:57 | Aires |  Recenze
Autor: Richelle Mead
Originální název: The Golden Lily
Série: Pokrevní pouta, 2.díl
Žánr/ tagy: vampýři, YA
Počet stran: 328
Vydavatel: Domino, 2012

Alchymistka Sydney Sageová slouží jako jakýsi most mezi světem vampýrů a lidí: chrání tajemství prvních a životy druhých. Moc ráda by studovala univerzitu, ale místo toho byla vyslána na snobskou střední školu v Palm Springs. Má tam za úkol střežit morojskou princeznu Jill Dragomirovou před zabijáky, kteří chtějí ve světě Morojů rozpoutat válku.
Všichni ji považují za skvělou alchymistku, dokonce i ti, kteří o ní dříve pochybovali. Nyní však začíná pochybovat ona sama: opravdu jsou všichni vampýři zvrácené stvůry, anebo je to všechno jinak?
Všechno se ještě víc zkomplikuje, když bývalí Strigojové Soňa a Dimitrij zjistí, že právě Sydney by mohla být klíčem k objevení zázračného léku k proměně na Strigoje. A pak Sydney naváže milostný vztah s Braydenem… Má s ním mnoho společného, ale přesto jako by ji stále silněji přitahoval někdo jiný, na koho by kvůli jeho původu neměla ani pomyslet! Co teď? Má se řídit zákony alchymistů, anebo naslouchat hlasu vlastního srdce?

HODNOCENÍ: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Sydney Sageová stále plní svůj úkol a chrání vampýrskou princeznu Jill Dragomirovou.Někteří Morojové totiž chtějí mladou princeznu zabít, sesadit její sestru Lissu z královského trůnu a rozpoutat tak válku.A tak Sydney společně s vampýry musí ukrýt a chránit Jill.Ukryjí se v poušti v Palm Springs.I přes jejich izolovanost od okolního světa k nim proniknou různé potíže s kterými si musí Sydney poradit.Svou práci bere velmi vážně a je jí naprosto oddaná.Jako správná alchymistka nezapomíná na to, že vampýři jsou v první řadě nebezpeční, nelidští a živí se krví.Tato fakta má neustále na paměti a od vampýrů si drží odstup.

Časem se ale odstup stírá a Sydney poznává, že vampýři nejsou až tak děsiví a nelidští jako si vždy myslela.A ukazuje se, že i zdánlivě nevyvratitelná fakta nemusí být pravda. Po útoku na bývalou Strigojku Soňu, Sydney zjišťuje, že dávné legendy by mohly mít pravdivý základ a že ne všechno je takové, jak se zdá.Ke svému velkému překvapení navíc zjišťuje že je i obyčejná dívka, která by ráda randila.A tak se na scéně objevuje Brayden, který má stejnou povahu jako Sydney, takže se zdá, že by se mohli skvěle rozumět.Ale je tu ještě Adrian, zhýčkaný vampýr a vtipný lamač dívčích srdcí..Jak bude Sydney volit mezi povinností a láskou, kterou si ale sama nechce dovolit cítit?

Zlatá lilie je druhým dílem ze série Pokrevní pouta od Richelle Mead, která se proslavila především svou Vampýrskou akademií. V Pokrevních poutech se můžete setkat se svými oblíbenými postavami z VA.Je zajímavé číst pokračování příběhu starých známých z původní série a tak by si Pokrevní pouta neměl nechat ujít žádný fanoušek VA.Jen už hlavní dvojicí nejsou Dimitri a Rose, ale alchymistka Sydney Sageová a Adrian Ivaškov.

Pokrevní pouta jsou zajímavou sérií, ale já jsem si po přečtení druhého dílu znovu potvrdila, že mnohem raději mám Vampýrskou akademii.Důvodem je hlavní hrdinka Sydney. Nejdřív jsem její náhled na svět vampýrů brala jako osvěžující změnu, ale po chvíli mě začala nudit.Sydney je předvídatelná, zásadová, oddaná své práci a povinnostem.Velkým plusem ale je, že z někoho, kdo myslel jen logicky a vždy dodržoval pravidla, se mění v silnou osobnost, která se dokáže sama rozhodovat.Sydney je mi sympatická, ale z duelu Sydney versus Rose, vždy vyjde lépe vtipnější a drsnější Rose.

Zlatá Lilie má zajímavou zápletku.V úvodní anotaci ale je shrnutý obsah skoro celé knihy a tak vás v průběhu čtení moc překvapení nečeká a konec se dá odhadnout.Naštěstí vše zachraňuje Adrian, který má v knize hodně prostoru.Adrian se ale nechová jako v původní VA, protože i on se mění z kuřáka a povaleče v někoho lepšího.Ne tak patrně jako Sydney, ale dost na to, aby jste si toho všimli a občas vás tak opravdu překvapí.Pořád má ale spoustu vtipných hlášek a má i chvilky, kdy je to přesně ten starý známý Adrian, kterého si nejde neoblíbit.

Zlatá Lilie je poutavá, čte se lehce, ale děj malinko pokulhává.Vše zachraňuje fakt, že v příběhu jsou známé postavy, na kterých kniha stojí.Přesto se mi kniha opravdu líbila, její čtení si vážně užijete a vztah mezi Sydney a Adrianem je roztomilý.Proto ji hodnotím kladně, ale doufám ve zlepšení v příštím díle Indigové kouzlo.