18. srpna 2014 v 21:18 | Aires |  Recenze
Autor : A. J. Molloy
Originální název: The Story of X
Série:
Žánr, tagy: erotika, mafie, mystéria
Počet stran: 248
Vydavatel: Fragment, 2013

Dvaadvacetiletá americká studentka Alex (pro přátele X) přijíždí do Neapole, kde chce získat pro svou práci podklady o italské mafii. První večer se v luxusní kavárně setká s elegantním mužem, který jí naprosto učaruje.Marc Roscarrick - potomek šlechtického rodu - je přátelský, společenský, inteligentní a neuvěřitelně přitažlivý. Kolem něj se však vznáší aura záhadnosti. Atraktivní muž v X probudí dosud nepoznanou spalující touhu. Jeho tajemství je ale pro dívku šokující.

Vztah X s Marcem je možný pouze za jeho podmínek. Dokáže se X vzdát svých přání a podřídit se? Své touze, ohromující přitažlivosti a erotickým tajemstvím, která ji děsí a vzrušují zároveň?

Každý má svá tajemství - z některých ale mrazí a pálí zároveň

HODNOCENÍ: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Studentka historie Alexandra, zkráceně Ixka, přijíždí na studijní pobyt do italské Neapole.V Itálii chce sbírat podklady pro svou diplomovou práci o italských mafiích.Dvaadvacetiletá Ixka je podle sebe a své nejlepší kamarádky Jessicy naprosto nudná, nezkušená a skoro-panna, protože své sexuální partnery může spočítat na prstech jedné ruky.A tak kromě poznávání krás cizí země, plánuje i poznávání své sexuality..

A náhodou brzy poznává multimilionáře a šlechtice Marka Roscarricka.Při popíjení v kavárně za ni zaplatí účet a vrhne po ní pár kradmých pohledů.Ixku elegantní muž přitahuje a protože Marc je první muž, který ji doopravdy okouzlil, hned druhý den se rozhodne vydat se k němu domů a udělat s ním rozhovor, kvůli své práci.Domů ale odchází zklamaná, protože Marc o ni zjevně nemá zájem.

Později ji Marc zachrání před přepadením, když Ixku napadnou feťáci a chtějí ji znásilnit.Znovu se tak setkává tajemným a šarmantním mužem, ke kterému ji k sobě táhne jako k magnet.A zdá se, že není samotná, kdo cítí touhu.I Mark se totiž přizná, že na ni nedokáže přestat myslet.

Mohl by následovat happyend, ale je tu háček.Marc patří do sekty Dionýsova kultu a jeho členové nesmějí mít vztah nebo poměr s nikým, kdo členem není.Ixka se tak musí rozhodnout jestli podstoupí zasvěcení do Mystérií nebo jestli Marca už nikdy neuvidí.Rozhodne se podstoupit absolvovat pět přijímacích rituálů, které jsou plné orgií, erotiky, bolesti a drog..Zvládne podstoupit zasvěcení? Bude mít její vztah s Marcem mít štastný konec?

Kniha má být podobná Padesáti odstínům šedi a je doporučována jejím fanouškům.Základ obou knih je skutečně podobný- nezkušená a natvrdlá hlavní hrdinka, tajemný milionář a zvrácený sex.Zatímco 50 odstínů se mi poměrně líbilo, Jmenuji se X mě zklamala a spíše můžu vypsat její zápory než klady.

Alexandra je na můj vkus přiliš natvrdlá a nepochopitelná.Její chování je nelogické a občas mi přišlo vážně přitažené za vlasy.Unikne jen o chlup znásilnění a už na další stránce se líbá s mužem a na předchozí událost úplně zapomene.A po pár dnech je ochotná pro Marca udělat úplně cokoliv, věci které by rozumný člověk nejspíš neudělal.Tohle ale kritizovat nebudu, dejme tomu, že Ixka to všechno skutečně dělá z veliké lásky.Ale je vážně možné být tolik zamilovaná po 3 dnech?

Příběh stojí především na mystériích, která jsou občas tak šokující, že se s BDSM sexem z 50 odstínů nedají srovnávat.Erotické romány mi nevadí, ale v tomhle případě mi některá mystéria přišla zvrácená.A šesté, poslední mystérium, kterém má být vrcholem celé knihy, se v bleskové rychlosti odehraje na dvou stranách a ani zdaleka není tolik mystické a nebezpečné, jak mělo být.Knize tak chybí pořádný závěr a to mi vadilo.

Problém jsem měla i s celkovým stylem psaní.Kniha je psaná v první osobě, což mám raději, takže aspoň tohle hodnotím pozitivně.Dál už to jde ale z kopce.Postavy mi přišly ploché, výrazněji vás ničím nezaujmou.Kniha je nereálná, takže se do postav ani pořádně nevcítíte.V knize je navíc zbytečně velké množství popisů Itálie.Naopak postelové scény a vztah na kterých má příběh stát, jsou odfláknuté a neromantické.

Od knihy jsem čekala víc a jsem zklamaná.Přesto ale Jmenuji se X nepatří k těm úplně nejhorším erotickým románům.Předchozí eroťárny, které jsem přečetla jsem hodnotila hůře, s vyjímkou 50 odstínů.
Nakonec knize dávám tři hvězdičky, není až tolik špatná.Dá se přečíst, mystéria jsou originální námět, ale vracet se k ní už nehodlám.