13. srpna 2014 v 15:12 | Aires |  Recenze
Autor : Beth Revis
Originální název: Across The Universe
Série: Vesmír, 1.díl
Žánr, tagy: sci- fi, dystopie, YA, vesmírná loď
Počet stran: 360
Vydavatel: CooBoo, 2012

Sedmnáctiletá Amy se přidala ke svým rodičům coby "zmrazený pasažér" na vesmírné lodi Universum a čekala, že se probere na nové planetě o tři sta let později. Nemohla tušit, že její spánek skončí o padesát let dříve a ona se octne ve zcela novém světě mezi hvězdami, ve světě, který si žije podle vlastních pravidel. Amy si brzy uvědomí, že její probuzení nezpůsobilo jen selhání počítače. Někdo z pár tisíců obyvatel vesmírné lodi se ji pokusil zabít.

HODNOCENÍ: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Amy měla na výběr. Nechat se zmrazit a stát se společně svými rodiči "členem" vesmírné lodi Universum anebo zůstat se svými příbuznými na Zemi a své rodiče tak navždy opustit. Rozhodla se svou rodinu neopustit a tak se vydala na dlouhou cestu vesmírem, jakožto zmražený pasažer na vesmírné lodi Universum, která míří k Zemi Centauri, kterou má lidstvo kolonizovat.

Let měl trvat tři sta padesát let.Amy měla vše zaspat a probudit se až na nové planetě.Ale něco se zvrtlo. Amy je rozmražena a probuzena o padesát let dříve.Do přistání zbývá 49 let a 267 dní.Amy se tak musí vyrovnat s vědomím, že své rodiče uvidí až za padesát let, na novou planetu vstoupí až bude stará a navíc je odtržena od všeho co zná ze Staré Země.Místo toho se musí přizpůsobit životu na lodi, kde panují opravdu zvláštní podmínky.

Na lodi cestují i obyčejní lidé, kteří se starají o loď.Těm vládne pevnou rukou Otec, který dohlíží na pořádek na lodi.Snaží se předcházet vzpourám a protože první příčinou konfliktů je odlišnost, chce Amy před ostatními obyvateli lodi utajit.Posádka je totiž monoetnická se stejnými rysy a Amy se svým úplně odlišným vzhledem a řečí vybočuje z řady..Ta je tak osamělá a cítí, že na lodi je něco špatně.

Naštěstí potkává Syna, budoucího velitele lodi, který v ní nevidí jen problém a hříčku přírody.Brzy je však nalezen další pasažér, který byl předčasně rozmražen.Neměl však takové štěstí jako Amy a než ho někdo stihl najít... udusil se. Někdo vraždí osoby, které měly ještě několik let spát. Mezi bezmocnými jsou i její rodiče. Amy je tak odhodlána přijít tomu všemu na kloub.

Před dvěma lety, kdy nakladatelství CooBoo knihu vydalo, byla Loď mezi hvězdami hodně opěvovanou knihou.Velké množství pochvalných recenzí a dobré hodnocení na Goodreads je podle mě zasloužené.Kniha je dystopie, která se odehrává ve vesmíru a právě tohle neokoukané prostředí jí dodává na zajímavosti.Sice jsem už podobnou knihu četla - Mlhovina od Amy Kathleen Ryan, ale Loď mezi hvězdami se mi líbila více.

Příběh je vyprávěn z pohledu dvou osob- Amy a Syna.Amy mi byla sympatická a přestože si někteří stěžují, že je moc ukňouraná a pořád vzpomíná co po opuštění Staré Země ztratila, já ji chápu.Ono totiž určitě není jednoduché žít s vědomím, že celý zbytek života prožijete v umělém a omezeném světě na lodi uprostřed vesmíru..U Syna trvalo déle než jsem si oblíbila, ale i on má v příběhu důležitou roli.Možná důležitější než Amy.

Knížka se čte dobře a rychle, kapitoly jsou poměrně krátké. Při čtení jsem se nenudila a protože jsem ke knize nepřistupovala s přehnaným očekáváním, nebyla jsem zklamaná.Loď mezi hvězdami je zajímavá sci-fi , která je především o intrikách a režimu na lodi.Příběh nemá hlubokou myšlenku, ale je to příjemná oddechovka, která vás zavede do jiného světa.A je napsaná tak svěžím stylem, že vás bude bavit.

Jediné co mě trápilo jsou dvě slovíčka.Zaprvé- xakru s x místo ksakru.Na xakru jsem si nemohla zvyknout a pořád jsem na to koukala spíš jako na gramatickou chybu.A druhé je slovo chucpe o kterém jsem vůbec nevěděla, co má znamenat.Wikipedie mi napověděla, že je to slovo symbolizující drzost, opovážlivost..

Až na tyto dvě slovíčka se mi kniha opravdu líbila.Jde o zdařilý úvod do trilogie a ráda si tak přečtu i další díly (Milion Sluncí, Všechny barvy Země ).Knihu hodnotím pozitivně a velmi chválím i překrásnou obálku, díky které se z knihy stane ozdoba ve vaší knihovničce .