7. srpna 2014 v 16:22 | Aires |  Recenze
Originální název: Grave Dance
Série: Alex Craft, 2.díl
Žánr, tagy: urban fantasy
Počet stran: 408
Vydavatel: Baronet, 2013

Kdo říká, že mrtví už nic nevyzradí, se očividně ještě nesetkal s Alex Craftovou.

Alex Craftová strávila měsíc léčbou zranění utržených v boji s čarodějem. Nyní je připravená opět povoláváním stínů mrtvých pomoci při řešení vražd. Její milostný život se vinou dvou mužů proměnil v jeden velký zmatek. Agent FÚV Falin Andrews zmizel a Death, sám Smrt, se jí vyznal ze svých citů. Alex se proto jen těší do práce. Ovšem její nový případ se ukáže být větší výzvou, než sama čekala.
Policie Alex najme, aby pomohla s vyšetřováním v přírodní rezervaci jižně od města Nekros. Podivné je, že se nenašla těla, jen jejich části. Někde na svobodě se pravděpodobně na svou další oběť chystá sériový vrah a Alex z kusů těl stín nepovolá. Musí se spolehnout na cizí magii, aby přišla na to, jak případ vyřešit. Když se však vrhne do vyšetřování, má v patách stvoření zrozené z nejtemnější magie. Někdo velmi mocný si přeje, aby se případ uzavřel - její smrtí.

HODNOCENÍ: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Alex se sice vyléčila ze zranění, které utrpěla při boji s čarodějem Colemanem a daří se jí lépe, ale spoustu trablů má pořád..Její milenec faeský agent Falin Andrews záhadně a bez rozloučení zmizel. A stejné to je i s Deathem, Smrťákem, který ji vyznal lásku a od té doby se neukázal. A kromě milostných pletek ji trápí i její faeské genetické dědictví.Její schopnosti se změnili a zdá se, že se někdo kvůli nim o ni dost zajímá..

Navíc má nový případ.Je přizvána k případu sériových vražd.Jediné co policie našla z obětí jsou jejich levá chodidla.Vše nasvědčuje tomu, že do případu jsou zapleteni fae.Alex napadne faeský pes, magický konstrukt, který někdo vyrobil za jediným účelem- zabít ji.Její život je znovu v ohrožení a je v jejím zájmu přijít na to, kdo za vraždami stojí.Bude muset spolupracovat s Deathem, protože se zdá, že jeho strana je do případu zapletená také.A ještě k tomu se na scéně znovu objevuje Falin, který by rád navázal tam, kde minule skončili..

Druhý díl série Alex Craft volně navazuje předchozí díl.Alex se vyrovnává s událostmi, nově objevenými schopnostmi a se svým komplikovaným osobním životem.Jinak je ale pořád stejná sympaťačka a pořád přitahuje problémy.V milostném trojúhelníku Alex, Falin, Death se nic nezměnilo.Alex si nedokáže mezi dvěma muži vybrat a neví, kdo je bližší jejímu srdci.Je to Death, sběratel duší o kterém skoro nic neví anebo Falin, který ji už několikrát zachránil život, ale je milencem Zimní královny? Jsem vážně zvědavá, jak se tohle milostné drama v dalším díle vyřeší..

Kromě už známých postav se objeví i postavy nové.Velmi zajímavá je Zimní královna, která bude jistě mít svou roli i v dalším díle.Nemůžu zapomenout ani na čínského chocholáče PK, který tentokrát absolvuje velké dobrodružství společně s Alex.

Alex se prozatím snaží si držet odstup a hlavně celou tuhle záležitost přežít.Do všeho se víc a víc zamotává a příběh tak dostává jiné rozměry.V knize je tak opět spousta nebezpečných situací, akce a překvapení.Detektivní zápletka je zajímavá a bonusem je, že se v tomto díle dozvíte více o fae.Autorka se pokusila více vysvětlit jak funguje faeský svět a magie.A pořád je tu vidět velká podobnost se světem nekromantky Anity Blake, která oplývá i podobnými schopnostmi.Pořád ale není vše vysvětleno a svět fae je pořád záhadný.

Tanec stínů staví na skvělé kombinaci- magie, silná hrdinka, záhada a dva přitažlivý chlapíci.Tento mix se povedl a kniha tak je skvělou ukázkou urban fantasy.Čte se dobře, ale místy je příliš zamotaná a zdlouhavá.I tak jsem se při čtení bavila.A protože mám ráda urban fantasy a kniha se mi líbila, hodnotím ji plným počtem 5 hvězdiček.