Review: Dotkni se temnoty

14. září 2014 v 17:11 | Aires |  Recenze
Autor : Karen Chance
Originální název: Touch the Dark
Série: Cassie Palmer, 1.díl
Žánr, tagy: urban fantasy, upíří, magie, duchové
Vydavatel: Baronet, 2012

Cassandra Palmerová dokáže vidět budoucnost a komunikovat s duchy - což je vlastnost, díky níž po ní touží mrtví i nemrtví. Duchové mrtvých obvykle nebezpeční nejsou; ti si jenom rádi povídají... Zato nemrtví, to je jiná kapitola. Stejně jako každá jiná rozumná dívka se i Cassie snaží upírům vyhýbat. Když však krvežíznivý mafioso, od něhož před třemi lety utekla, Cassii znovu našel a jde mu jen o pomstu, musí o pomoc požádat Senát upírů. Nemrtví senátoři jí však nechtějí pomoci zadarmo - a tak Cassie musí spolupracovat s jedním z jejich nejmocnějších členů, nebezpečně svůdným upírským mistrem - a cena, kterou požaduje, může být vyšší, než jakou je Cassie ochotna zaplatit...

HODNOCENÍ: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: a 1/2 hvězdy

Cassie Palmerová nikdy neměla lehký život.Její nadpřirozené nadání k ní totiž přitahuje nechtěnou pozornost.Cassie je věštkyně, dokáže vidět do budoucnosti a komunikovat s duchy.Kvůli tomuto daru po ní touží mrtví i nemrtví.Právě proto ji jako malou unese upíří mafián Tony, který využívá její schopnosti ve svůj prospěch.Cassie vyrůstá s upíry a vidí spoustu násilí, které je na denním pořádku.Když zjistí, že její předpovědi jsou využívány na úkor nevinných lidí, rozhodne se utéct.Útěk se jí povede, ale od té doby žije v neustálém strachu, kdy si pro ni Tony nebo jeho poskoci přijdou.Ví, že Tony se jí pomstí a jediná šance, jak zůstat naživu je se skrývat.

A tak když jí Tony pošle její vlastní nekrolog, neváhá a dává se znovu na útěk.Před útokem ji chrání magické tetování pentagramu, které spálí každého útočníka, který se jí dotkne.To ale k přežití souboje s upírskými mistry ani zdaleka nestačí.Naštěstí jí pomůže její spolubydlící Tomas, který není tím, kým se zdá..Cassie zachrání a odveze ji k Senátu, ke kruhu vládnoucích upírů.Senát ji zaručí ochranu, ale nic není zadarmo a tak Cassie přemýšlí, co pro ně musí udělat na oplátku.Navíc se ukazuje, že Tomas je upír, který měl na povel ji hlídat.Vše se komplikuje a Cassie je zatažena do bojů mezi nejmocnějšími upíry a dvěma znepřátelenými skupinami čarodějů.

Dotkni se temnoty mě zaujala svou krásnou obálkou a po přečtení anotace jsem měla jasno, že tuhle knížku si chci přečíst.Magie, duchové a upíři, to vše dávalo tušit, že nejspíš půjde o akční urban fantasy.Nespletla jsem se.Kniha je skutečně hodně akční, spíše chaotická.

Cassie Palmer je buclatá blondýnka se zvláštním darem, který ji dost komplikuje život.Vyrostla v upířím doupěti a tak je silná a odhodlaná hlavní hrdinka.Byla mi sympatická především proto, že není jenom tvrďačka, ale dělá chyby, jako každý z nás.Jen je občas až moc naivní.Například v záležitostech, co se lásky týče.

V knize je totiž hned několik pohledných upírů, kteří se dožadují její pozornosti.Její soused Tomas, tajemný Francouz Louis-Caesar a nejpřitažlivější z nich, upírský mistr Mircea.Na lásku ale v knize není moc prostoru, protože většinu příběhu tvoří bitky, bojůvky a útěky..

Akce je téměř na každé stránce, což není špatné, ale výsledkem je chaos.V příběhu je tolik postav , jmen a údajů o tom, kdo s kým bojuje, že jsem se v tom ztrácela.Na čtení se musíte opravdu soustředit, aby vám neunikli důležité detaily.K chaosu přispívá i skákání v ději z minulosti do přítomnosti.Autorka si svůj svět dobře vymyslela a snaží se jej čtenáři vysvětlit.Informace o světě ale čtenáři předhazuje dost nahodile.Určitě by to šlo vysvětlit elegantnějším způsobem.

Pokud se ale přenesete přes chaotický děj a máte hlavu na to si zapamatovat všechny důležité informace, zjistíte, že kniha není tak špatná.Mám ráda urban fantasy, takže mě kniha bavila.Je to průměrně dobrá urbanka, ale v tomto žánru se najdou lepší kousky. Mnohem více doporučuji sérii Alex Craft od Kalayny Price nebo Kroniky železného druida od Kevina Hearneho.I tak ale Dotkni se temnoty dávám hodnocení :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: a 1/2 hvězdičky. Přeci jenom je to první díl série, takže přimhouřím oko a něco můžu autorce odpustit.