Review: Between

17. října 2014 v 21:40 | Aires |  Recenze
meziAutor : Kerry Schafer
Série: Between , 1.díl
Žánr, tagy: fatasy, urban fantasy, draci
Počet stran: 294
Vydavatel: Mass Market, 2013

Vivian Maylor nemůže spát. Možná je to proto, že se právě rozešla se svým přítelem a přestěhovala se do nového města, nebo to může být i stres z její nové práci v nemocnici. Ale možná je to proto, že její sny začaly prosakovat i do doby, kdy je bdělá.

Celý život Vivian odmítala matčiny šílené řeči o Světě snů.Věřila vědě a faktům, dokud ji na pohotovost nepřivezli pacienta, který tvrdí, že ho popálil drak.Když pacient spontánně zničehonic vzplane Vivian přímo před očima - donutí to Viv zvážit myšlenku, že její vize mýtických nestůr by mohla být reálná.

A když ji náhodné setkání přivede k muži, kterého zná jen ze svých snů, Vivian zjistí, že je vtažena a patří do podivného světa ve kterém je těžké určit hranici mezi snem a realitou ...

HODNOCENÍ: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Vivian Maylor je lékařka v malé nemocnici a žije si svůj šťastný život daleko od své bláznivé matky, až do chvíle, kdy ji na pohotovost přivezou mladíka s neustále stoupající teplotou, který tvrdí, že ho napadl drak.Nikdo netuší, co se s ním děje a nikdo ho nebere vážně.Pacient se ale záhadně samovznítí lékařům přímo před očima a Vivian si vzpomene na příběhy své matky.Její matka ji odjakživa říkala, že všechny sny, které se nám zdají, tvoří svůj vlastní svět.Je možné, že by v jiném světě- Říši snů, skutečně mohl existovat drak?

Zmatená Vivian náhodou zajde do knihkupectví, kde potká muže, kterého do teď znala jen ze svých snů.Zee, majitel obchodu ji zapůjčí několik svých knih a Vivian překvapeně zjistí, že na jedné z obálek knih je onaCelý svůj život Vivian trápí zvláštní živé sny a někdy o něčem sní i dříve, než se to skutečně stane.Od Zeeho se Vivian dozví, že Říše snů (Dreamworld) skutečně existuje a ona je poslední Dreamshifter- Měnič snů.Po matce zdědila křišťálové koule, ve kterých se ukrývají jiné světy.Když se do nich podívá- může do nich vejít.Má schopnost změnit sny a jen ona může spravit trhlinu mezi naším světem a Dreamworldem, kterou k nám proudí mytické bytosti.Trhlinu vytovořila čarodějnice, která touží propojit oba světy.Zlá čarodějka bude pro Vivian těžký oříšek a navíc se zdá, že má něco společného s Vivianinou minulostí i budoucností..

Příběh se odehrává na třech místech. První z nich je "Wakeworld," náš svět.Velká část knihy se ale odehrává ve Světě snů.. A pak je tu strašidelný prostor Mezitím (Between), hranice mezi probuzením a spánkem.Díky tomu, že se příběh odehrává v Říši snů, se kniha více blíží fantasy.Dreamworld je totiž plný hradů, divokých válečníků a draků..

Když jsem knihu začínala číst, myslela jsem si, že půjde o klasickou městskou fantasy.Ve skutečnosti jde spíše o fantasy.Vivian jako hlavní postava je sympaťačka.Není příliš zkušená v boji a do všeho se přimotala jen náhodou.Není to prototyp drsné hrdinky typu Anita Blake.Myslela jsem si, že z jejího setkání se Zeem se vyvine romantická linka příběhu.To se ale nestalo.ezi oběma jsou jen drobné náznaky citů a navíc jsou po většinu knihy rozděleni.

Čarodějnice Jehenna je opravdu přesvědčivá hlavní záporačka.U dlouho jsem nečetla knihu s opravdu zlým záporákem a tak to byla příjemná změna.

Ale teď k negativům knihy.Moje největší výtka ke knize je styl psaní.V knize se skáče tam a zpět mezi různými světy a ještě k tomu z minulosti do přítomnosti. Je opravdu těžké sledovat, kde jsme a v jaké době.A občas jsem měla dojem, jako kdyby autorka nějakou podstatnou informaci úplně vynechala.Musela jsem se vrátit o několik stránek zpět a přečíst si je znovu.Chaos ještě zvyšuje angličtina.Kniha obsahuje spoustu málo známých slov a výrazů a k tomu ještě to přeskakování mezi světy..Výsledkem je, že méně zkušený čtenář knih v angličtině se v ní bude ztrácet (jako já :) )

Není to tak strašné, kniha se přečíst dá, ale při čtení je nutné být pozorný a občas jako nápovědu použít Google překladač..Začínajícímu čtenáři bych ji určitě nedoporučila, těm zkušenějším ano i když si myslím, že v nabídce knih jsou určitě i kvalitnější fantasy kousky než je právě Between.

Za mě tedy hodnocení průměrné 3 hvězdičky.