Review: Střípky duší

8. října 2014 v 19:35 | Aires |  Recenze
Autor : Mary Lindesy
Originální název : Shattered Souls
Série: Duše, 1.díl
Žánr, tagy: young adult, duchové
Vydavatel: CooBoo, 2012

Lenzi slyší hlasy a má vize - vize o náhrobních kamenech, povodních a chlapci s kovově šedýma očima. Zdá se, že jí nikdo nemůže pomoci - dokonce ani její přítel Zak. Pak však Lenzi potká Aldena, kluka ze svých snů, jenž jí prozradí, že ona je mluvčí - člověk schopný komunikovat s bloudícími dušemi a pomoci jim - a že on byl po celá staletí jejím strážcem.

Nyní Lenzi čeká těžké rozhodnutí: Zak, nebo Alden, život, nebo smrt. Jenže čas se krátí. Zlovolná duše chce Lenzi zničit a zabije ji, jestliže se nerozhodne včas…

HODNOCENÍ: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Hlavními hrdiny celého příběhu jsou Lenzi a Alden.Lenzi se chystá oslavit své sedmnácté narozeniny, ale ani zdaleka z nich není nadšená.Její otec nedávno spáchal sebevraždu, ke které ho dohnala jeho nemoc- schizofrenie.A sotva se Lenzi vyrovnala s jeho smrtí, už ji trápí další problém.Začala slyšet hlasy.Dotěrné hlasy, které ji nechtějí nechat být a neustále ji prosí o pomoc.Lenzi si myslí, že má stejnou nemoc jako její táta a bojí se, že je na pokraji šílenství.Útěchu hledá v lécích a oporou jí je její přítel Zak.

Vše se změní, když potká Aldena, tajemného kluka ze hřbitova, který o hlasech něco ví.Alden se jí pokouší vysvětlit, že je Mluvčí.Člověk, který slyší ztracené duše a pomáhá jim najít rozhřešení.Alden má být její Strážce, který ji chrání před zlovolnými dušemi, které by ji mohly chtít ukrást tělo.Lenzi tuhle šílenou teorii nejdříve odmítá, brzy ji ale začne pronásledovat zlovolná duše a ona si tak musí přiznat pravdu, že je Mluvčí.Její duše už po generace putuje životy a pomáhá zbloudilým duším.Ve všech předchozích životech se jmenovala Rose a tvořila s Aldenem sehranou dvojku.Ale teď poprvé nemá žádné vzpomínky na své minulé životy.Vše se musí učit znovu a navíc jí je v patách zlý duch, který ji chce ublížit.A ještě je tu usměvavý Alden, ke kterému to Lenzi silně táhne..
Jak se Lenzi vypořádá se svou novou rolí Mluvčího?

Střípky duší se mi dostaly pod ruku úplnou náhodou.Na knize se mi líbí obálka, která sice kromě růží, nemá žádné spojení s obsahem knihy, ale je zkrátka krásná.Anotace slibovala duchy a po přečtení můžu potvrdit, že Střípky duší jsou povedená duchařina.Mary Lindsey vytvořila propracovaný systém Mluvčích a jejich Strážců s jasně danými pravidly a hiearchií.Tento nápad se mi líbil, bylo to příjemné oživení a vylepšení.

Kniha samotná není tolik o pomáhání duším, zaměřuje se spíše na hlavní postavy Lenzi a Aldena.Lenzi je sympatická hlavní hrdinka i když se mi její neupřímné chování vůči Zakovi nelíbilo.Naopak Aldenovi nemám co vytknout.Dokonale ho vystihuje heslo policie- Pomáhat a chránit.Působil na mě jako obětavý kluk od vedle, který je vždy připraven přiběhnout a udělat první i poslední, co vám na očích vidí.

Příběh je čtivý, nejsou v něm rozsáhlé popisy a tak děj rychle ubíhá.Při čtení jsem se nenudila, knížka byla příjemnou jednoduchou oddechovkou.Chválím propracovaný svět Mluvčích, ale zároveň chci knize vytknout některé věci, které se mi zdály odbyté.Například hlavnímu padouchovi Smithovi je věnováno jen velmi málo prostoru.Myslím si, že by si jej zasloužil víc a knize by přidal na dramatičnosti a napětí.

Střípky duší jsou příjemná duchařská jednohubka.Mladší věková kategorie 13-17 let, knížku nejspíš ocení víc.Já už jsem moc zmlsaný čtenář a tak mě neurazila, ale ani příliš nenadchla.Ale v souboji s jedinou další duchařinou, kterou jsem zatím četla- se Setkání s duchem, Střípky duší jasně vítězí!