Review: The Almost Girl

13. listopadu 2014 v 18:29 | Aires
17397481Autor : Amalie Howard
Série: The Almost Girl, 1.díl
Žánr, tagy: young adult, sci-fi
Počet stran: 416
Vydavatel: Strange Chemistry, 2014

Sedmnáctiletá Riven je tak tvrdá bojovnice, jak je potřeba.Musí taková být.Přichází ze světa, zpustošeného zničující válkou androidů, ve kterém neexistuje žádný prostor pro měkkost, emoce, ani pro chyby.Jako velitelka armády je pravou rukou mladého prince Neospesu, paralerního vesmíru vůči Zemi. Na Neospesu má všechno: hodnost, odpovědnost a respekt. Ale když ji princ Cale pošle pryč, aby našla jeho dávno ztraceného bratra, Cadena, dostane se Riven až na nezmapované území a musí si tak poradit i s nástrahami našeho světa.

Vytržena ze svého pohodlí, ale stále s myšlením vojáka se Riven se musí naučit, jak být dívkou ve světě, který je úplně odlišný od toho jejího.Riven není připravena na krásu našeho světa.Stejně tak se připravovala necítit ke Cadenovi nic víc než lhostejnost.Caden je jen její cíl.. Ale Caden má v sobě něco, co ji probudilo a zapálilo jiskru v hloubi její duše. Poprvé v životě si Riven není jistá, o jejím účelu, o jejím povolání. Rozpolcená mezi povinností a touhou, se musí rozhodnout, jestli je Caden je opravdu jen obyčejný cíl, nebo zda je pro ni i něco víc.

Tváří v tvář ohavným, oživlým mrtvým vojákům z jejího světa - Vectorům, Riven svádí boj s časem, aby dostala Cadena co nejrychleji domů, do bezpečí na Neospes.Ale věci nejsou takové, jak se zdají a Riven bude muset hledat pravdu. Rodinné zrady jsou jen špičkou ledovce. Bude Riven schopná najít sílu vzdorovat její vlastní podstatě?

HODNOCENÍ: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

The Almost Girl je první díl stejnojmenné série o Riven, bojovnici z jiného vesmíru, která se vydá do toho našeho pátrat po bratrovi jejich korunního prince.Jejím cílem je najít Cadena, kterého jeho matka unesla z Neospesu na naši Zem, aby tu mohl vyrůstat mimo královské hry o trůny..Riven ho má dopravit co nejrychleji domů, zpátky na Neospes.Ale zaskočí ji nejenom náš svět, ale i Caden samotný.Riven, která si nedovoluje cítit žádné city, se emoce vymykají z rukou..

Více se o ději už rozepisovat nebudu, protože o příběhu se toho hodně dozvíte z nezvykle dlouhé anotace, která toho možná prozrazuje i o trochu víc, než je zdrávo.

Riven je nejlepším vojákem Neospesu.Má za sebou tvrdé dětství a trénink.To vše se na ni podepsalo a výsledkem je, že je studená jako ledovec.Vštípili jí, že emoce jsou k ničemu, jen narušují soustředění.A přesně tím se Riven řídí.Naštěstí v průběhu děje projde proměnou a na konci už není ledovou královnou.Občas mě ale štvalo její chování a nedostatek empatie.Sympatičtější mi byl Caden, který je tak kouzelný, že jeho kouzlo dokázalo rozpustit i Rivenino ledového srdce.Mezi ním a Riven je samozřejmě určitá chemie..

Líbilo se mi, že kniha patřila do zajímavé kategorie YA- sci-fi.Svět byl dobře promyšlený, autorka se dokázala poprat s vysvětlením, jak vedle sebe naše dva paralerní vesmíry existují a jak je možné mezi nimi evertovat- přeskakovat z jednoho do druhého.Vysvětlila to jednoduchým, pochopitelným způsobem, takže se nemusíte bát nějakých komplikovaných kvantových teorií o fungování vesmíru..
Zajímavé rozhodně byly i nápady týkající se robotiky.Zmínila bych Vectory, kteří v průběhu celé knížky šli po Riven.Vectoři slouží jako dokonalí vojáci.Jde o mrtvá těla, kterým zůstal jen mozek a srdce a řídí je nanoboti v krevním řečišti.Vectoři jsou velmi nebezpečným protivníkem a malinko mi přípomínají knihu Reset od Amy Tinterové, která vyšla i v ČJ.
Knížka se četla dobře, neobsahuje moc těžkou angličtinu.Byla jsem překvapená, že se děj na začátku odehrával ve školním prostředí, které mi do příběhu moc nezapadalo a celkově mi tam nějak nesedělo.Asi polovina knihy se odehrává v našem světě, který mě po pár desítkách stránkách začal nudit.Mnohem více jsem se těšila na druhou půlku, která se už odehrává na planetě Neospes a je mnohem zajímavější.

Děj byl poměrně svižný, akční a překvapení na konci každé kapitoly dělalo knihu poutavější.Jednu zápletku týkající se Riven jsem ale uhodla už asi v polovině knihy.Možná to je tím, že už jsem přečetla tolik knih a napadlo to jenom mě, možná to napadlo i více čtenářů..

Celkově je The Almost Girl dobrá kniha, která mě bavila.Jde o zajímavou YA, ve které je sice pár zdlouhavějších a nelogických úseků, ale ty rychle překonáte a můžete pokračovat ve skvělém čtení.Možná by neuškodilo knihu malinko zkrátit a tím pádem ji ještě více zahustit akčními scénami..Nakonec jí tedy dávám čtyři hvězdičky..

Obrázky převzaty z oficiální stránky Amalie Howard na Pinterestu:
(všem, které knížka zaujala, doporučuji se podívat na výše uvedený odkaz na kterém najdete obrázky přímo související s knihou, které autorku opravdu hodně inspirovaly..)