Review: Učiněná katastrofa

22. listopadu 2014 v 20:13 | Aires |  Recenze
Učiněná katastrofaAutor : Jamie McGuire
Série: Beautiful 2.díl
Žánr, tagy: young adult, romantika
Počet stran: 400
Vydavatel: Fortuna Libri, 2014

ON - Jmenuje se Travis. Jeho život je plný povolných žen, nepovoleného hazardu a násilí. Jenže zrovna když si myslí, že je nezranitelný, potká JI. ONA - Abby je kombinací nevinné krásy a hříšné minulosti. Vnímá Travise jinak než ostatní a rozhodně nemíní být JEHO další trofejí. ON + ONA - Rozdílné pohledy na jedno společné téma. Tentokrát je na řadě ON, muž s věčným nepokojem v duši. Jak dopadne nejkrásnější milostný příběh jedenadvacátého století

Četli jste Krásnou katastrofu a líbila se vám? Nezajímalo by vás, jak to celé vnímal a prožíval Travis? Autorka vyšla čtenářům vstříc a napsala Učiněnou katastrofu, která vám může nabídnout ten samý příběh, který už znáte, ale tentokrát z Travisova pohledu.

Učiněná katastrofa je tak jednou z knih, vyprávěných z druhého úhlu pohledu.O ději se moc rozepisovat nebudu, protože je až na krátký úvodní prolog a závěrečný epilog úplně stejný.Spolu se svými oblíbenými hrdiny Abby a Travisem můžete znovu prožít jejich příběh plný zmatků, vypjatých situací, intenzivních emocí a lásky. Psala jsem, že Krásná katastrofa je jako jízda na horské dráze a Učiněná katastrofa je, jako kdyby jste šli znovu na tu samou horskou dráhu, jen tentokrát seděli jinde..Může to být nádhera, prožít to všechno znovu.A nebo zoufalá nuda, protože už víte, co vás čeká..

Travis na první pohled vypadá jako zajímavý hrdina.Od knihy jsem si slibovala, že to vše bude podané z úplně jiného, chlapského pohledu a že se o něm dozvím více.Dostat se do hlavy Travise a trochu pochopit jeho city a závislost na Abby znělo slibně.Bohužel, moc nového jsem se o něm nedozvěděla.

Příběh je totiž psaný opravdu slovo od slova stejně, jako Krásná katastrofa.Já vím, o to přece při psaní knihy z druhého pohledu jde, ale v tomhle případě to bylo až směšné:

"Společně jsme v tichosti umyli a uklidili nádobí, zatímco nám Toto spal u nohou. Utřel poslední talíř a dal ho do skříňky, pak mě odvedl chodbou a držel mě za ruku trochu pevněji."
Krásná katastrofa

"Společně jsme v tichosti umyli a uklidili nádobí, zatímco nám Toto spal u nohou. Utřel jsem poslední talíř a dal ho do skříňky, pak jsem se natáhl po její ruce a dovedl ji chodbou."
Učiněná katastrofa

Prakticky na každé stránce jsem prožívala deja vu a skoro u každé věty jsem si říkala- vždyť tohle už jsem někde četla. Učiněná katastrofa a Krásná katastrofa jsou opravdu neuvěřitelně přesné kopie.Jsou si tak moc slovo od slova podobné, až to na mě působilo dojmem, že autorka jednoduše použila Ctrl+V a Ctrl+C - vyjmout, vložit..

Učiněná katastrofa není sama o sobě špatná kniha.Je stejná jako její sestřička Krásná katastrofa a tím pádem je i stejně kvalitní.Velkým zklamáním pro mě ale bylo podání a způsob, jakým byla kniha napsaná.Nechci knihu úplně zatratit, ale určitě vám nedoporučuji číst oba díly hned po sobě, jako jsem to udělala já.Pak vám přijde, že jste se opravdu nedozvěděli vůbec nic nového a čtení je pak nudné a únavné.Z části k tomu určitě přispívá i délka knihy, která je na to, že se v ní nic moc neděje, příliš dlouhá.

Kniha je víceméně o tom, jak Travis celou dobu naříká nad tím, jak se o něj Abby nezajímá, jak se jí marně snaží svést a jak na ni žárlí.Občas mi šel svým chováním na nervy, protože je příliš výbušný a nedokáže řešit vypjaté situace..A stejně tak i Abby je v této knize popsána spíše jako chladná, sobecká mrcha.Je neuvěřitelné, jak jsem obě hlavní postavy měla v první knize ráda a v této jsem při čtení nechápala, co jsem na nich předtím viděla..

Zatímco Krásná katastrofa se mi opravdu líbila a autorku za ni chválím, tak z Učiněné katastrofy jsem spíše zklamaná.Přijde mi, jako kdyby ani samotnou autorku nebavilo psaní toho samého příběhu a proto do knihy nevložila všechno své spisovatelské umění.A to je veliká škoda, protože Jamie McGuire psát umí moc dobře, o tom už jsem se přesvědčila.Kniha mi tak přijde jako taková odbytá, rychlá splácanina pro fanoušky Travise.

Pokud se vám první díl líbil, můžete si zkusit i toto pokračování, ale přečíst si Učiněnou katastrofu je risk.Buď se vám styl knihy bude zamlouvat a nebo budete hodně zklamaní, jako já.