Recenze: Unesena stínem

30. ledna 2015 v 19:41 | Aires |  Recenze
Autor : Karen Chance
Série: Cassie Palmer, 2.díl
Žánr, tagy: urban fantasy, upíří, magie, duchové
Počet stran: 376
Vydavatel: Baronet, 2012
Jasnovidka Cassie Palmerová zdědila nové magické schopnosti - včetně možnosti cestování časem. Přináší to s sebou ale velkou odpovědnost, kterou by raději neměla. Najednou je z ní nejžádanější dívka ve městě, jak se ji celá řada upírů, duchů a mágů snaží přesvědčit, přinutit nebo svést, aby se přidala na jejich stranu - a s ní i její magie. Jeden z upírských mistrů se však předtím, než na ni vznese svůj nárok, ani nezeptá, co Cassie chce. Nechal vytvořit kouzlo, které ji k němu váže, ona ale neví, jestli to, co k němu cítí, je skutečné - nebo zda si to jen představuje...

Znovu se setkáváme s Cassie Palmerovou. Dotkni se temnoty navazuje na předchozí díl přesně tam, kde skončil.

Cassie se stále nechce smířit s tím, že by se měla stát Pýthií, nejvyšší jasnovidkou a strážkyní času. Nechce přijmout zodpovědnost, která s tím souvisí a nechce být součástí mocenského kolotoče a bojůvek ve kterých jde o to, získat nad ní nadvládu. Upíří a mágové se předhánějí v tom, kdo z ní dříve udělá svou loutku. A tak Cassie nezbývá nic jiného než utíkat. Je na útěku a zároveň pátrá po Myře, nebezpečné adeptce na titul Pýthie, která ji chce zabít.

Největší nebezpečí pro ni ale nepředstavuje Myra, mágové, ani upíři, ale geis, nezrušitelné magické zaklínadlo, které na ni uvalil arogantní upírský mistr Mircea. Geis funguje jako magická obdoba velké cedule Ruce pryč!, a dává všem okolo vědět, že Cassie už někdo vlastní. Vytváří emocionální pouto mezi Cassie a Mirceou, zvyšuje jejich vzájemnou přitažlivost a odpozuje ostatní potenciální nápadníky. Síla kouzla se časem stupňuje a Cassie tak kromě zavraždění upíry nebo mágy, hrozí i že kvůli geisu přijde o rozum...

Druhý díl této série začíná stejně kvapně jako ten první a rychlé tempo udržuje v průběhu celé knihy. Skoro jsem se ani nemohla nadechnout mezi jednotlivými akčními scénami. Cassie se po hlavě vrhá nejen z jednoho nebezpečí do druhého, ale i z jednoho času do jiného. Z množství akce, kterou je kniha doslova prošpikovaná a z matoucího cestování časem mi šla hlava kolem.
Kniha je rychlá, plná akce a přeplněná různými druhy nadpřirozených bytostí. Autorka se rozhodla splácat spoustu nápadů dohromady, od upírů, mágů až po fae a cestování časem. Výsledkem je originální, ale chaotický a přeplácaný svět, ve kterém může pro čtenáře těžší se orientovat. Kniha pěkně odsýpá, při čtení se rozhodně nenudíte, ale je tu určité riziko, že se v příběhu ztratíte a něco vám unikne. Neuškodilo by tempo příběhu trochu zpomalit, aby si ho čtenář mohl náležitě vychutnat, protože to je největším záporem této knížky, která je jinak poměrně dobrá.

Bylo by vážně hezké, kdyby mi vesmír přestal házet do cesty stvoření z mýtů, bajek a nočních můr.
" Nic takového jako gargoylové neexistuje!" Tohle jsem řekla přesně v okamžiku, kdy dvě z těch malých příšer vyjely ze dveří s vozíkem a začaly ho táhnout chodbou..

Cassie je pořád stejná, sympatická hlavní hrdinka, ale přišlo mi, že i ona měla v tomto díle občas poněkud zamotanou hlavu. Její rozhodnutí byla často špatná a sama si tak vykoledovala spoustu problémů.Občas jsem byla v pokušení ji plácnout přes hlavu a říct jí, že nemusí být tak moc hustá.

Možná že má hlavu trošku zamotanou z hormonů, protože v jejím okolí se potuluje pár nápadníků plných testosteronu. Mircea, který na ni uvalil geis a bojový mág Pritkin bojují o její přízeň.
Oblíbila jsem si zejména Pritkina, který je mrzutý a tvrdohlavý, jako obvykle, ale je to Cassiin dobrý spojenec. V knize tak najdete i správnou špetku romantiky.

Kvalitu příběhu zachraňuje humor, kterého v ní sice není tolik, kolik by mohlo být, ale pěkně zpříjemňuje čtení. Kniha vzrušující, nabitá akcí, nebezpečím, ale také složitá. Nenechá vás si u čtení odpočinout. Ovšem pokud se přenesete přes tento jediný závažný nedostatek a budete stačit tempu příběhu, můžete si knihu opravdu užít.