Review: Jednou nohou v hrobě

7. ledna 2015 v 22:21 | Aires
Autor : Jeaniene Frost
Série: Noční lovci, 2.díl
Žánr, tagy: urban fantasy, upíři
Počet stran: 240
Vydavatel: Fantom Print, 2012

Poloviční upírka Cat Crawfieldová už čtyři roky pracuje pro vládu. Nyní vede vlastní tým, který vycvičila k boji s nemrtvými. Tímto způsobem zužitkovala bojový výcvik, který získaný pod vedením svého bývalého přítele, lovce upírů Bonese.

Toto období jejího života je však i po letech citlivé a Cat se stále nedokáže vyrovnat s faktem, že Bonese byla nucena opustit.

Ona a její muži jsou natolik nebezpeční, že někdo z nemrtvých se rozhodl vypsat odměnu za její hlavu. Cat je v těžkém ohrožení života a její jedinou nadějí na přežití je Bones, který nečekaně opět vstoupil do jejího života. A jakkoli se Cat snaží udržet jejich vztah na profesionální úrovni, pomalu jí dochází, že touha přetrvává a že ji Bones tentokrát už odejít nenechá...

Před čtyřmi lety se musela Cat sbalit a nadobro opustit svého přítele, upíra Bonese, aby ochránila jeho a svou matku. Od své velké lásky utekla bez rozloučení a na Bonese pořád ještě myslí..Naštěstí ji naplňuje její nová práce. Cat momentálně pracuje pro zvláštní útvar pro likvidaci nadpřirozena a její práce ji baví. Šéfuje týmu ostrých chlapíků, chrání nic netušící lidi, loví upíry a po hlavě se vrhá do nebezpečí, což je práce pro ni, jako stvořená.

Jedna taková akce ji zavede až k Bonesovi, do kterého je stále zamilovaná. Cat se tak ocitne tváří v tvář upírovi, který ji naučil všechno, co ví o lásce i o boji s nemrtvými. Navíc jeden z jejích cílů utekl a teď má chuť přidat Cat, poloviční upírku, do své sbírky hraček. A není ochoten přijmout ne jako odpověď. Na hlavu Cat je vypsaná odměna a ta je tak ve velkém nebezpečí. A Bones je zpět, aby ji chránil a ujistil se, že zůstane naživu. Před Cat opět stojít velká výzva. Nejenže musí skrývat své city k Bonesovi, ale hlavně musí nakopat zadek všem upírům, kteří usilují o její hlavu.

První díl jsem přečetla doslova jedním dechem a u druhého dílu to bylo podobné. Jednou nohou v hrobě je totiž luxusní balení akce, romantiky a dějových zvratů, 3 v 1. Kniha je opět akční, čtivá, udrží pozornost čtenáře a oplývá tím tajemným a vzácným efekt - ještě jednu stránku.., který vás donutí číst pořád dál a dál.

Od konce prvního dílu uběhly čtyři roky. Může se to zdát jako dlouhá doba a i mě to zpočátku zaskočilo, ale pro upíry je to jen okamžik. Cat a Bones jsou tak zpátky v plné parádě. Cat je sebevědomější, silnější a drsnější než dříve. Šéfuje svému týmu a mohlo by se tak zdát, že vyspěla. Měla jsem ale spíše opačný dojem. V práci je profesionál, ale v citech dost tápe a v některých scénách mi proto trochu lezla na nervy, což se u prvního dílu nestalo.

Vše mi ale plně vynahradil Bones, který se sice objeví až v polovině knihy, ale s jeho příchodem se příběh rozjede a jak se říká, nabere grády. Druhá polovina knihy je díky jeho přítomnosti mnohem zábavnější a vtipnější.Bones je opět sexy, sebevědomý a stejný jako dříve. Faktem je, že Bones je podle mě nejlepší upíří knižní postava. Zatím jsem nečetla knihu, kde by byl zajímavější upír. Ani Edward ze Stmívání, ani proslulé Bratrstvo černé dýky, na něj nemá.

V knize nechybí ani romantika a vášeň, a té je nejvíce v proslulé kapitole 32, která by měla být přístupná jen pro starší osmnácti let. Po přečtení této kapitoly buď knihu zahodíte anebo se rozplynete nadšením . Já jsem jsem neudělala ani jedno. Zkrátka jsem ji jen přečetla a trochu se zasmála erotické fantazii autorky.

Knihu jsem si ale užila od začátku až do konce.Líbila se mi zápletka, styl psaní i sympatické hlavní postavy. Možná jen ten konec by si zasloužil lepší zpracování. To, jak se vše na konci vyřešilo, mi přišlo až moc jednoduché, takže první díl byl možná o chloupek lepší. Ráda si ale přečtu pokračování, už jenom proto, že jsem zvědavá, jestli si i další díl udrží svou kvalitu.A protože tam je Bones..