Review: Netherworld

3. ledna 2015 v 20:00 | Aires |  Recenze
Netherworld (The Chronicles of Diana Furnaval, #1)Autor : Lisa Morton
Série: The Chronicles of Diana Furnaval #1
Žánr, tagy: historická fantasy, démoni
Počet stran: 282
Vydavatel: JournalStone, 2014 (přečteno v angličtině)
V devatenáctém století ve viktoriánské Anglii, mladá vdova Diana Furnaval zjistí, že zdědila mnohem víc než jen majetek svého zesnulého manžela. Furnavalové totiž už po staletí slouží jako ochránci nadpřirozených portálů, roztroušených po celém světě. Diana teď musí nahradit svého manžela a stát se strážkyní. Když z podsvětí začnou přicházet démonické bytosti, Diana si uvědomí, že se schyluje k válce, a že ona musí být tím, kdo se pokusí jí zabránit.

V doprovodu mladého čínského námořníka jménem Yi-kin, jejího kočičí přítelkyně Miny a tajemného učence Stephena, se Diana pokusí zabránit apokalypse a vyřešit záhadnou smrt svého manžela.

HODNOCENÍ: :mrgreen: :mrgreen:

Hlavní hrdinkou je Diana Furnaval, mladá vdova, která se vymyká všem ideálům a představám o ženách v 19. století. Místo krásných šatů a natřásání se před nápadníky, je pro ni běžné zabíjení démonů a noční toulání se po hřbitovech. Společnost ji nedělají urození pánové, ale její kočka Mina, která vidí duchy.

Diana je na důležité misi. Její manžel byl posledním strážcem nadpřirozených portálů, které vedou z podsvětí. Dohlížel, aby do našeho světa nepronikla ani jediná démonická bytost. Pak ale záhadně zemřel a vše nasvědčuje tomu, že ho zabil právě démon. Po smrti svého manžela je Diane odhodlaná vzít věci do svých rukou a všechny portály jednou provždy uzavřít.Vydává se tak na nebezpečnou cestu kolem světa, na které se bude muset vypořádat s hrozivými protivníky z Podsvětí.Naštěstí není sama. Má svou věrnou společnici Minu, tajemného přítele- knihkupce Stephena Chapella, který ví podezřele mnoho, a mladého čínského námořníka Leung Yi-kina.Její poslání ji zavede do Číny, do Ameriky a na mnoho dalších míst. Zároveň jde i ve stopách svého zesnulého manžela a podaří se jí odhalit znepokojivé informace, které ji přesvědčí, že jde o mnohem víc, než se zdá..Možná jde o osud celého světa..

Dosud jsem nečetla žádnou historickou fantasy, a tak když jsem náhodou narazila na tuto knihu, rozhodla jsem se to napravit. Bohužel, to asi nebyla ta nejlepší knížka na seznámení se s tímto žánrem. Nápad knihy - portály do podsvětí, sice není nic nového a převratného, ale není ani špatný. Samotné provedení - napsání knihy už za vlastním nápadem poněkud zaostává.

Největší problém celé knihy, je podle mě způsob, jakým je napsaná. Kniha má teoreticky všechny přísady, které by z ní mohly udělat slušný příběh.Nechybí silná hlavní hrdinka, zajímavé prostředí, ani náznak romantiky. Ovšem prakticky to je katastrofa..
Do čtení jsem se musela nutit a to u mě nebývá obvyklé.Vyprávění působí dost zmateně a protože autorka moc nerozebírá pocity postav, nedokázala jsem do nich vžít. Diana na mě taky nezapůsobila nejlepším dojmem. Kniha je napsaná ve třetí osobě, takže postavám nevidíte do hlavy. Autorka nějak zapomněla na to, jak je důležité vytvořit sympatické postavy, protože v téhle knize hlavní hrdinové nic necítí..Nikde není ani náznak emocí. Postavy necítí strach, lásku, obavy ani radost. Jsou jako roboti, co objíždí svět a uzavírají portály..

Jejich putování kolem světa si taky nevychutnáte, protože na každém místě se zdrží jen chvilku - zavřou bránu a jedou dál. Děj je tak poněkud stereotypní.Opravdu mě nebavilo dokola číst, jak už podesáté zavřou bránu a chystají se na další..Prosím, o změnu a příběh nějak okořenit. To, že se kniha odehrává v 19.století také nepoznáte, protože autorka se nějakými dobovými detaily nezabývá. Jediný rozdíl oproti současnosti je asi v tom, že necestují letadlem, ale lodí..A to je podle mě chyba.Neměla by historická fantasy snad být historická?

Všechno se to trochu spraví až na konci, který je jediným světlým bodem celé knihy. Posledních 40 akčních stránek, které stojí za to, ale nespraví předchozích 200 stránek nudy..Takže knize dávám dvě hvězdičky, protože nebyla úplně marná, ale z větší části to byla katastrofa..