Recenze: Low Red Moon

28. března 2015 v 14:41 | Aires |  Recenze
Autor : Ivy Devlin
Série: Low Red Moon, 1.díl
Žánr: YA, vlkodlaci
Počet stran: 244
Vydavatel: Bloomsbury, 2013 (přečteno v angličtině)
Jediné, co si Avery pamatuje z té noci, kdy její rodiče zemřeli, je, že viděla stříbro- smrtící stříbro, pohybující se nelidsky rychle. Nemůže si vzpomenout, kdo zabil její rodiče, ačkoliv se o to ze všech sil snaží..Nemůže nic dělat a tak se snaží dát svůj život znovu dohromady.

Potom ale Avery potká ve škole nového chlapce - tajemného a krásného Bena, s kterým se cítí být zvláštním způsobem spojená. Kdy se ukáže, že Ben je vlkodlak, Avery mu stále věří.. Pak ale zjistí, že jeho oči nelidsky stříbrně září.. A dozví se, že ona není jediná, kdo nemá žádné vzpomínky na noc, kdy zemřeli její rodiče..

Woodlake je malé městečko obklopené lesem, kterým se potuluje něco nelidského a děsivého. Své o tom ví sedmnáctiletá Avery, která nedávno byla svědkem vraždy svých rodičů. Nemůže si vzpomenout co se stalo a jediné, co si z té osudné noci pamatuje, je krev a záblesky stříbra. Avery se teď snaží vyrovnat se se svým zármutkem, přizpůsobit se novému životu s babičkou a dát dohromady všechny své vzpomínky. Musí rozluštit, kdo zabil její rodiče. Pak se dozví, že její nový přítel, Ben, má temné tajemství. Není až tak úplně člověk a zdá se, že když není sám sebou, tak na tu dobu nemá žádné vzpomínky. Je jen náhoda, že jeho oči stříbrně září?

Low Red Moon má být převyprávěním příběhu Červené karkulky. Ve skutečnosti ale jde spíše o téměř dokonalé Twilight, jen bez upírů. Odstraňte upíry, ponechte jednoho vlkodlaka, přimotejte do toho osiřelou dívku a zdá se, že recept na tuto knížku je hotový. Problém je v tom, že to není příliš dobrý recept.

Hned na začátku je čtenář vhozený do příběhu přímo po hlavě. Děj je svižný už od první stránky. Vypadalo to, že mám před sebou knížku se slibným začátkem. Moje nadšení ale vyprchalo po pár desítkách stránek. Počáteční svižné tempo se někam vytratilo a vše uvázlo na mrtvém bodě. Avery se pořád jen potulovala po lesích a pokukovala po Benovi. Konec, který by měl být vyvrcholením příběhu, mě zklamal. Autorka asi nevěděla, jak knihu ukončit, protože jinak si neumím vysvětlit, proč zvolila takhle nedomyšlený konec. Vrah je prakticky bez motivu a ještě je tam několik logických trhlin.

Z knihy je cítit, že se jedná o autorčinu prvotinu. Styl psaní je možná čtivý, ale děj a zápletka za moc nestojí. Postavy také nejsou dobře napsané. Není jim věnováno dost prostoru. Avery a Ben jsou sympatičtí, ale o jejich vlastnostech a názorech jsem se nic nedozvěděla. Snad jen to, že Ben je opravdu krásný.

Prsty jsem hladila kůži na jeho zádech, připravená přítáhnout si ho blíž, aby se mě více dotýkal. Mezi jeho lopatkami jsem cítila malý proužek vlasů.Byly neuvěřitelně péřově měkké, jako dětské vlásky.. Ale nebyly to vlasy. Vůbec to nebyly to lidské vlasy. V šoku jsem odtáhla ruku. On se odvrátil, tvář zkřivenou. "Avery," zašeptal a já jsem se podívala na svou ruku. Viděla jsem zvířecí chloupky přiléhající k ní.

Těžko uvěřitelné jsou i emoce. Avery projevuje málo zármutku na to, že jí zemřeli rodiče. Její chování není věrohodné. I láska mezi Avery a Benem je taková umělá. Zamilují se do sebe na první pohled a rovnou přeskočí do fáze- Miluji tě..Má to vypadat jako epická láska, ale nevím jak mohla vzniknout, když si spolu o ničem nepovídají a nic spolu neprožili..

Tahle všechna negativa by se ještě dala překousnout, ovšem horší je, že po celou dobu čtení mi přišlo, že tohle jsem už někde viděla. Podoba se Stmíváním a s Vlky z Mercy Falls je hodně nápadná. V Low Red Moon najdete spoustu otřepaných klišé. Toulají se v lese. On má zvyk sundávat si košili při každé příležitosti. On je krásný. On je nebezpečný, a měl by se držet dál..Však to znáte. Tato knížka nepřináší nic nového a já myslím, že bohatě stačí jedno Stmívání. Nejsou potřeba dvě.

Ale abych pořád jen nekritizovala. Kniha je čtivá a krátká, autorka naštěstí věděla, kdy skončit. Angličtina je jednoduchá a je to nenáročná oddechovka. Mladší čtenářky by ji ocenily více. Knize dávám tři hvězdičky. Je to příjemné čtení, ale jinak tahle kniha působí dost nevyvinutě.