Duben 2015

Recenze: Násobky sedmi

26. dubna 2015 v 20:27 | Aires |  Recenze
Autor : Holly Goldberg Sloan
Počet stran: 320
Vydavatel: Knižní klub, 2014
Dvanáctiletá Willow je skutečně neobyčejná dívka. Je geniální, uchvacuje ji příroda a dokáže stanovovat téměř lékařské diagnózy. Když se potřebuje uklidnit, pomáhá jí násobilka sedmi. Do jejího života náhle zasáhne tragédie, kterou mladá dívka dokáže překonat za pomoci osamělého a nešikovného školního psychologa, osobitého mexického taxikáře a citlivé vietnamské kamarádky a její rodiny.
Dojemný a vtipný multikulturní příběh pro čtenáře napříč generacemi, který zaručeně změní váš pohled na svět.

Možná, že když zabloudíte do dětského oddělení ve vašem knihkupectví nebo v knihovně, narazíte na knihu Násobky sedmi. O téhle knížce se ani zdaleka nemluví tolik, kolik by mělo. Pokud bych měla vybrat slovo, které tuto knihu plně charakterizuje, bylo by to- úchvatné.Tenhle zdánlivě jednoduchý příběh, který se většinou ukrývá mezi knihami pro mladší čtenáře, rozhodně dokáže okouzlit nejen děti, ale i dospělé.

Hlavní hrdinkou je dvanáctiletá Willow, která je tak trochu zvláštní. Výchovný poradce ji označil slovem génius. Nemá žádné opravdové přátele a nikam tak úplně nezapadá. Ráda se totiž zamýšlí nad věcmi, které dospělí přehlížejí a od svých vrstevníků se liší tím, že má za domem menší botanickou zahradu, v pokoji mikroskop a sbírku lékařských knih. Pokud se cítí nesvá, počítá do sedmi, protože sedmička je její šťastné číslo. Se svými adoptivními rodiči žije šťastný život, dokud se vše nezvrtne..Dokud její rodiče nezemřou při autonehodě.

Tragédie jí sebere to nejcennější, co v životě měla a navždy ji změní. Ale také v nouzi nečekaně potkává nové přátele, na místech, kde by ji nenapadlo je hledat. Ale její budoucnost je pořád nejistá..

Génius vystřelí na něco, co nikdo jiný nevidí, a trefí to.
Hlupák vystřelí na nesprávnou věc a trefí ji.

I když je Willow dvanáct, psychicky je mnohem vyspělejší. Měla jsem obavy, jestli se do ní dokážu vcítit, když je takhle mladá, ale ty se ukázaly jako neopodstatněné. Willow jsem si hned oblíbila. Je to neobvyklá hrdinka. Její myšlenky jsou zábavné, je nesmírně inteligentní a její náhled na svět je jedinečný. Zkrátka je to obdivuhodná slečna a skvěle propracovaná postava, která si vás získá.

Vidíme jen to, co chceme. Svět ve kterém žijeme je z větší části v naší mysli.

Ostatní postavy jsou také dobře napsané a každá má svůj vlastní příběh. Nezměnil se totiž jenom život Willow, ale i ona nevědomky mění životy svých přátel.. Kniha je čtivá a donutí vás nad ní přemýšlet. I když je o ztrátě rodičů, není depresivní. Autorce se povedlo vše podat jemně, s citem a s humorem tak, že dokázala vytvořit dokonalou směs smutných, krásných a jedinečných chvil. Je hodně o psychice a hraje na vaše emoce, takže vás nejspíš chytí za srdce, stejně jako mě.

Jediné, co bych mohla knížce vytknout, je to, že některé události v knize, jsou podle mě těžko uvěřitelné a bylo tu příliš mnoho náhod. Obávám se, že příběhy s takovýmhle koncem, jsou téměř nereálné.

Násobky sedmi je jednoduchý, ale originální příběh, který potěší všechny čtenáře, kteří rádi čtou emotivnější knížky s hlubší pointou. Je to kniha o ztrátách a nálezech svých blízkých, o lidské dobrotě, přátelství, a o spoustě dalších věcí. Každý si z této knížky může něco odnést, radu, moudrost nebo jenom skvělý dojem.Nemusí se líbit každému, ale jestli máte rádi silné příběhy, které vás donutí se zamyslet, můžu vám ji jen doporučit.

Tag

22. dubna 2015 v 17:12 | Aires |  Speciály
1) Můj knižní dědeček - Marcus ( Indigové kouzlo)
Jako první přišla na řadu kniha Indigové kouzlo a volba padla na Marcuse. Jako svého dědečka si ho moc neumím představit, ale jsem s ním docela spokojená. Se svým fialovým tetováním na tváři by byl i jako dědeček pořádný fešák a svým úsměvem by určitě okouzlil i babičku Annabeth. Jestli by mu zůstala i veselá povaha, jakou měl v mládí, tak by jsme si určitě rozuměli. Mohl by mě naučit něco o tajných alchymistických sloučeninách a po večerech by mi vyprávěl, jak v mládí vedl zbojnickou skupinu.

2) Moje knižní babička - Annabeth ( Zloděj blesků)
Netuším, kdy se Annabeth stihla dát do kupy s Marcusem a proč dala Percymu košem, ale každopádně jsem ráda, že mám takovou skvělou babičku. Musím uznat, že s Marcusem se k sobě hodí. Určitě by mě naučila spoustu užitečných věcí, brala mě na výlety do muzeí a před spaním četla řeckou mytologii.Jen pozor na mojí prababičku Athénu, bohyni moudrosti.

3) Můj knižní taťka - Adrian ( Indigové kouzlo)
Tak takového taťku bych vážně chtěla mít. Jen nevím, jak by spolu vycházeli s dědou Marcusem. Adrian by byl skvělý taťka. Možná by si občas odskočil uvolnit se do Las Vegas, ale myslím, že s takovým taťkou bych se rozhodně nenudila. Snad bych po něm zdědila jeho kreativní nadání a sebevědomí, které má na rozdávání.

4) Moje knižní mamka - Cecily ( Horečka)
Rozmazlená, zhýčkaná Cecily a Adrian? No tedy, já se nestačím divit, s kým se to dal můj knižní taťka do kupy. Ale možná se mýlím a Cecily není úplně špatná. Možná by i ona byla starostlivá a pečlivá mamka. Jen doufám, že taťka použil svůj éter a léčitelské dovednosti, aby Cecily ve dvaceti neumřela na vir..

5) Můj mladší knižní bratr - Grover ( Zloděj blesků)
Přesně takového brášku bych chtěla mít.A vůbec mi nevadí, že je satyr. Možná je malinko chlupatý a rád jí plechovky, ale nezkazí žádnou legraci a mohla bych se spolehnout, že mi vždycky pomůže, když budu v nesnázích.

6) Můj starší knižní bratr - Robb Stark ( Hra o trůny)
S potěšením musím říct, že oba bráškové se povedli. Původně jsem doufala v sestřičku, ale ve Hře o trůny není zrovna lehké narazit na nějakou ženskou postavu. Ale moc ráda se spokojím s Robbem Starkem jako se svým bratrem. Myslím, že to je ukázkový starší bratr, který by mě mohl chránit a předat mi spoustu svých zkušeností ze Hry o trůny. A měli by jsme i domácího mazlíčka- jeho vlka Šedého větra.

7) Můj knižní strejda - Vaughn ( Horečka)
Tak tohle sedí. Vaughna si úplně umím představit jako strejdu. Jen bych byla mnohem radši, když by s mou knižní rodinou neměl vůbec nic společného. Myslím, že tomuhle strejdovi bych se raději vyhýbala. Brr, a určitě bych si od něj nikdy nebrala bonbóny a nikdy k němu nejela na prázdniny i když má príma domek a bazén s hologramy.

8) Můj knižní přítel - Joffrey Baratheon ( Hra o trůny)
Tak to jsem to pěkně schytala. Kde se na mě tenhle královský mazánek nalepil? Kdo jste četl Hru o trůny, určitě víte, že s Joffreym prostě není k vydržení. A navíc ani fešák to zrovna není.. Jsem si jistá, že by mě neskutečně vytáčel a rozhodně by moc dobře nevycházel ani s mým bráškou Robbem Starkem. Z představy, že mám za přítele Joffreyho mi běhá mráz po zádech, takže raději s tagem končím a jdu shánět nějakou Sansu, která by mi ho dobrovolně přebrala.

Recenze: Pád

18. dubna 2015 v 15:35 | Aires
Autor : Maya Banks
Série: Bez dechu, 1.díl
Počet stran: 408
Vydavatel: Baronet, 2013
Když Gabe Hamilton spatřil Miu Crestwellovou na galavečírku při příležitosti otevření jeho nejnovějšího hotelu, okamžitě věděl, že za to, po čem touží, skončí v pekle. Mia je přece mladší sestřička jeho nejlepšího přítele, jež vyrostla v překrásnou ženu. A Gabe čekal už tak dlouho.Mia o Gabeovi sní už od doby, kdy se coby dospívající dívka zamilovala do nejlepšího kamaráda svého bratra. Co na tom, že je Gabe o čtrnáct let starší? Mia ví, že je naprosto mimo jeho ligu, ale přesto ji přitahuje stále víc. Nyní je dospělá a nemá sebemenší důvod, proč své nejtajnější touhy neuskutečnit.

Gabe ji vtáhne do svého provokativního světa a Mia si uvědomí, že mnoho neví ani o něm, ani o tom, jak vzrušující jeho požadavky mohou být. Jejich vztah je intenzivní a vášnivý, ale ve chvíli, kdy překročí hranici dělící tajný poměr od něčeho mnohem hlubšího, hrozí, že se jejich vztah dostane na veřejnost - zradou mnohem intimnější, než si oba kdy dokázali představit.

Gabe Hamilton a jeho dva kamarádi vlastní společnou firmu. Jsou neskutečně bohatí a mohou mít vše, co si budou přát, kromě lásky. Gabe v lásce neměl zrovna štěstí. Rozvodové tahanice a obvinění, ho přinutily přestat důvěřovat ženám. Už žádné nechce dát svoje srdce, ale pořád je tu Mia, sestra jeho nejlepšího kamaráda. Mia je pro něj zakázané ovoce a tak Gabe vždy zůstával jen v pozadí a sledoval, jak Mia vyrůstá v okouzlující a půvabnou ženu. Ale teď je ochoten vše riskovat.

Život Mii Crestwellové se dramaticky změní po večírku, na kterém potkala Gabea, přítele svého bratra. Přestože je Gabe o čtrnáct let starší, než ona, už dlouho je její platonickou láskou. Ukáže se, že Mia není jediná, kdo fantazíruje o jejich tajném románku. Mia s úžasem zjistí, že Gabe po ní touží. Chce ji vlastnit a mít ve své posteli..

Pád je první díl trilogie Bez dechu a vypráví příběh Mii a Gabea. Někteří tuto knihu přirovnávají k Padesáti odstínům, ale já zůstanu raději střízlivá. Moje pocity z této knihy jsou smíšené. Pád je o kousek delší, než by mu prospělo, ale je příjemně čtivý. Příběh je jednoduchý a předvídatelný. Najdete v něm všechna ta klišé, o kterých si autoři myslí, že z jejich knihy udělají bestseller. Bohatý, mocný a dominantní muž, který se zamiluje do naivní slečny a společně pak zkoušejí postelové hrátky. Ano, tohle už tu několikrát bylo a musím říct, že občas to opravdu funguje. Ovšem ne v případě Pádu.

Pád by se mohl směle zařadit mezi výborné erotické romance, nebýt chování hlavních postav. Opravdu mi nesedl Gabe, který je impulzivní, majetnický a vše potřebuje mít pod kontrolou. Často se chová jako sobec a po jedné určité scéně jsem měla chuť mu vlepit. Nebudu prozrazovat více, než je nutné, ale v knize se stalo něco, co mi ho znechutilo a od té doby jsem ho neměla ráda. Naštěstí tu je ještě Mia, která pobrala mnohem více rozumu než její přítel. Je silná a to dost na to, aby zkrotila i takový samorost, jako je Gabe.

Oba se k sobě hodí a je mezi nimi určitá chemie, ale něco tomu chybí. Není to kniha, která mě dostala do kolen. Vztah Mii a Gabea se opírá o sex. Jejich vztah je intenzivní a s erotickými scénami si autorka poradila dobře, ale v knize mi chyběly emoce a romantika.

Vše se zlepší až na konci, který je krásný, ale poněkud nereálný. Jsem ráda, že se autorce podařilo knihu uzavřít a v dalších dílech se bude věnovat jiným postavám, protože takový Jace nebo Ash, kteří mají svou roli už v Pádu, vypadají jako mnohem větší sympaťáci. Knihu o nich bych si s chutí přečetla.

Jestli pustíte do čtení Pádu, musíte se spokojit s klišovitým příběhem, který je skvělý jako oddechové čtivo a na odreagování. Podobných knih se ale vyrojilo nepočítaně a Pád ničím nevybočuje, dá se zařadit mezi průměr. Máme tu příběh o tom, jak zamilovaný, dominantní milionář k rozumu a ke štěstí přišel, který končí happyendem.Ale nečekejte žádnou novou myšlenku nebo převratnou lásku. Pokud chcete romantickou knihu, z které vás budou šimrat motýlci v břiše, sáhněte raději po jiné..