31. května 2015 v 22:37 | Aires |  Recenze
Autor: Julie Garwood
Série: Buchanan- Renard, 11.díl
Žánr: romance
Počet stran: 320
Vydavatel: Oldag, 2014
Peyton a její sestry zdědily Bishop´s Cove, malé luxusní přímořské rekreační středisko, ale dědictví je vázáno podmínkou: dívky musí provozovat středisko po dobu jednoho roku a vykázat zisk - teprve pak jim bude patřit. Peyton tato příležitost připadá lákavá a nadšeně studuje problematiku podnikání v tomto oboru. Brzy však tuto snahu začínají mařit události, jež ji čím dál víc ohrožují. Nehodlá se nechat zastrašit - než málem přijde o život. Teprve pak se obrátí na svého přítele a ochránce z dětství Finna MacBaina, jenž nyní pracuje u FBI, a žádá ho o pomoc. Existuje dost lidí, kteří nepřejí Peyton a jejím sestrám úspěch. Patří k nim jednak problematičtí příbuzní, ale také skupina developerů, kteří chtějí získat cenné reality pro sebe. Mimo podezření není ani Peytonin bývalý šéf, jehož kdysi obvinila z obtěžování a který se může chtít mstít. Vzájemná přitažlivost Peyton a Finna odvádí jejich pozornost od nebezpečné situace, ale hrozba neustává a zkušený muž zákona si uvědomuje, že přestože své lásce zachránil život už jedenkrát, bude to muset učinit znovu.

Peyton Lockhartová slaví dvoje narozeniny. Když jí bylo pět, spadla do bazénu a před utopením ji zachránil Finn MacBain, kluk od sousedů, který se pro ni stal hrdinou. Jejím borcem. Od té doby pro něj měla slabost.

Čas je ovšem rozdělil. Finn pokračoval ve studiu a v závodní plavecké kariéře. Sbíral medaile, zachraňoval životy a z bazénu se vrhl rovnou na kariéru agenta FBI. Mezitím Peyton dospěla v krásnou ženu a podlehla své vášni pro vaření. Vypadá to, že by se jí mohl splnit její sen pracovat jako recenzentka v kulinářském časopisu. Peyton nastupuje do své vytoužené práce, ale brzy přijde velké zklamání. Její šéf ji obtěžuje a zdá se, že neváhá použít násilí, aby dostal, co chce. Peyton chce zabránit, tomu, aby se mohl podobně chovat k dalším ženám a tak na něj ušije boudu. To ještě netuší, že jí kvůli tomu půjde o život.

Poté uteče zpátky domů, přijme nabídku svého strýce a ujme se hotelu Královská zátoka. V malebném prostředí přímořské zátoky se cítí v bezpečí, ale pak náhodou potká Finna..A ten si všimne na jejím autě dírek po kulkách...Život Peyton je v nebezpečí a Finn je zpátky, odhodlaný ji chránit..

Hlavní hrdinkou je Peyton, která je možná sympatická, ale ničím vás výrazně nezaujme. A pak je tu Finn. Zdatný plavec, agent FBI, pohledný muž s nabušenými svaly, zkrátka šťastlivec, kterému se daří vše, na co sáhne...Finn je zkrátka doslova borec ve všech ohledech a to je jen první klišé, které v této knize najdete.

Příběh je jednoduchý, takže už od začátku tušíte, jak to dopadne. PoliceKniha vás ničím nepřekvapí, ale je příjemně čtivá, takže stránky vám budou odsýpat. Najdete v ní detektivní zápletku i pořádnou porci romantiky, protože náš borec potřebuje vyléčit své bolavé srdce. Knížka je směsí napětí, akce a romantiky. Jen je škoda, že je poněkud nevyvážená. Neuškodilo by přidat více napínavých situací a trochu zamotat zápletku.

Nenechte se odradit obálkou, která mi mimochodem připomíná obálky knih z období před deseti lety, a připravte se na dávku klišé typu- není pro mě dost dobrá. Jestli jste na tohle připraveni, tak pak už vás nic nezaskočí.Na mě Borec zapůsobil jako jednoduchá jednohubka, skvělá oddechovka pro letní povalování u vody a podobné příležitosti. Pokud chcete na chvilku vypnout a jen se nechat unášet pohodovým příběhem nebo si vylepšit náladu, je to kniha přesně pro vás.

How I read Tag

27. května 2015 v 14:15 | Aires
Jak přicházíš na nové knihy ke čtení?
Všelijak. Nejčastěji si nové knížky vyhlížím už dopředu, před jejich vydáním, protože mě zaujme jejich anotace nebo patří do žánru, který ráda čtu a já tak tuším, že by se mi mohly líbit. Často mě k přečtení naláká recenze na jiném blogu nebo doporučení na Goodreads. A občas zkrátka neodolám krásné obálce a knížku si pořídím už jen kvůli tomu, aby se stala ozdobou mojí knihovničky (třeba Selekce..:) )

Jak jsi začala číst?
Tu pravou lásku ke knihám ve mě vzbudil až Harry Potter. K Vánocům jsem dostala první díl a ten jsem přečetla během pár dní. Tím odstartovalo období, kdy jsem několikrát četla HP, pořád dokola, těšila se na další díly a doma knížku skoro neodkládala z ruky..(některé mé díly HP tak teď trošku připomínají salát..) . Harry mě přivedl k Odkazu dračích jezdců, k fantasy a k tehdy populárnímu Stmívání, a od Stmívání už to byl jen malý skok k YA :)

Jak se mění tvůj vkus na knihy?
Myslím, že můj vkus se příliš nemění. Mám své oblíbené žánry, které mě baví nejvíce a jsem jim věrná. A to je fantasy a YA. Spíše podléhám tlaku knižního trhu a ,,módních vln,, kterým se snažím přizpůsobovat. Jeden čas jsem tak četla upířiny ala Stmívání, potom přišla vlna dystopií. Upířy a vlkodlaci už mě omrzely, spíše mi lezou na nervy, ale urban fantasy a dystopie mě baví pořád. Teď přišla vlna knih typu Green, Fangirl a Girl Online a té se teprve snažím přizpůsobit..Tak uvidíme, jestli mě taky chytne. Jinak se snažím trochu rozšiřovat své obzory a občas si přečtu i knížku z jiného žánru, občas tak objevím poklad, jindy mě čeká velké zklamání.

Jak často nakupuješ knihy?
Ehm, často.. Nakazila jsem se tou knihomolskou nemocí, která vás nutí nakupovat hodně, hodně knih..Máte ji taky? :) V poslední době se snažím krotit a držet se na čísle 2-3 nové knihy za měsíc, protože moje hromádka nepřečtených knih je opravdu velká..(nechtějte po mě, abych to šla spočítat :) )

Jak jsi začala psát recenze?
Náhodou. Nejdříve jsem jenom pročítala jiné knižní blogy, až jsem si řekla, že bych to mohla taky zkusit. Založila jsem si vlastní blog a začala psát něco, jako recenze (spíše jen mé chaotické názory) na knihy..Mělo mi to pomoct urovnat si myšlenky a dojmy z přečtených knih. A došlo to až do současného stádia, kdy snad píšu recenze o něco méně chaotické, než na začátku a doufám, že někomu přináší inspiraci.

Jak reaguješ na špatný konec v knize?
Jednoduše jsem zklamaná. Při čtení přemýšlím, asi jako každý čtenář, jak to dopadne a mám svoji představu, jaký by měl být konec. Občas se ale autorce podaří spáchat knižní vraždu a úplně zmotá závěr, tak, že jsem z něj vyloženě nešťastná. Stalo se mi to párkrát (třeba u Aliance) a to pak mám chuť autora něčím praštit nebo knihu zahodit..Zkrátka asi nemám ráda konce, u kterých nedostanu otázky na své odpovědi a které na mě působí tak, že autor nevěděl kudy z toho ven..

Jak často se díváš na poslední stranu knihy?
Občas, když mám slabou chvilku a neodolám :)

Recenze: Cesta sněžných ptáků

24. května 2015 v 22:24 | Aires |  Recenze
Autor: Robert Lyndon
Série: Vallon, 1.díl
Žánr: historická, dobrodružná
Počet stran:592
Vydavatel: Knižní klub, 2012
Velkolepý, zcela moderně psaný román se odehrává v 11. století a provází čtenáře téměř celým tehdejším světem. Francouzský žoldák přijme od anglického šlechtice nabídku, aby se vydal do Konstantinopole zachránit jeho syna, který je tam držen jako rukojmí. Mladý rytíř bude propuštěn výměnou za šest mimořádných dravých ptáků, bílých sokolů. Ze všeho nejdříve Vallon míří se svými společníky do Norska, pak putuje přes Grónsko a Rusko k svému cíli. Na dlouhé cestě ho provází řada výrazných postav, například sokolník se schopností porozumět divokým zvířatům nebo nebývale vzdělaný student lékařství, který s sebou tajně nese dokumenty, jež mají vést k objevení pátého evangelia. Vynikající dobrodružný příběh je napsaný svižně a s fantazií.

Cesta sněžných ptáků se odehrává v 11.století a přenese vás do doby, kdy Evropa byla ještě plná divokých končin a naši předkové museli každý den bojovat o přežití. Příběh sleduje osud výpravy, která procestuje skoro celý tehdy známý svět, aby našla a odchytila čtyři vzácné bílé sokoli.

Na začátku příběhu se seznamujeme s Frankem Vallonem, ošlehaným válečníkem a s mladičkým Herem, studentem medicíny. Hero cestuje společně se svým učitelem Kosmasem Byzantským, aby doručil anglickému hraběti zprávy o jeho ztraceném synovi, kterého zajali turečtí válečnici. Výměnou za propuštění vězně, turecký emír požaduje nepřiměřeně vysokou částku nebo čtyři nesmírně vzácné bílé sokoli.

Vallona a Hera svede dohromady nelehký úkol, odchytit dva páry sokolů a dopravit je do Konstantinopole. Vydávají se tak na dalekou cestu do severních zemí, kde se tito ptáci vyskytují. Cestují přes válkou zničenou Británii a Orkneje, na Island, do země ledu Grónska, až ke břehům Norska. Čeká je putování přes divokou Rus, splavení Dněpru a než konečně dorazí do Anatolie, narazí na řadu překážek.

,,nedokončená cesta je jako nedopovězený příběh"

Na jejich nebezpečné cestě je doprovází různorodá skupinka přátel. Němý sokolník Wayland a jeho pes, kteří mnohokrát zachrání osud výpravy. K té se přidá i zkušený voják Raul, syn hraběte Richard, a půvabná dívčina Syth, kterou zachrání z močálů.

Na cestě se projeví silné a slabé stránky všech a jen Vallonovo vedení je drží pohromadě. Na jejich hlavu je vypsána odměna a cestu jim ztrpčí krevní msta, krvelační Vikingové, ale i nepředvídatelné nástrahy moře a volné přírody. Může se jim skutečně povést bezpečně dopravit sokoli až do Anatolie a stihnout to včas? A podaří se jim splnit i další cíl výpravy- najít ztracené páté evangelium?

Díky spisovatelskému umění Roberta Lyndona můžete společně s nimi zažít krásu putování přes půl světa a objevování dalekých zemí. Autor vše popisuje barvitě a do detailů. Lyndon je výborný vypravěč, takže vás kniha dříve či později chytí za srdce. Musím říct, že i mě chvilku trvalo, než jsem si příběh a hlavní hrdiny oblíbila. Prvních pár desítek stran je zdlouhavých a chvilku trvá, než se hrdinové vydají na cestu a příběh se rozjede. Ale vyplatí se počkat, protože Cesta sněžných ptáků je úžasný román, plný dobrodružství a napětí.

Je až neskutečné, kolik příhod hlavní hrdiny čeká a jak obdivuhodně a nápaditě se s nimi vypořádají. Společně s poutníky zažijete spoustu bitek, střetů a výzev. Cestují pěšky, na koni nebo na lodi, orientují se podle hvězd a odvahu neztrácí, ani v arktických pustinách Grónska nebo v tváří v tvář lednímu medvědovi.

Každá z postav má odlišný charakter a v průběhu knihy všichni projdou určitým vývojem. Ovšem ne všichni se z výpravy vrátí ve zdraví domů a tak v knize mimo jiné najdete i smrt a popisy bitev, které nemusí sednout každému, protože v nich teče krev. Je znát, že autor ví hodně o historii a celá kniha je tak realistická. Nenašla jsem v ní nic, co by se nehodilo do této doby. Naopak v ní najdete spoustu zajímavých historických detailů. Ocenila jsem i praktickou mapku, díky které můžete sledovat, kam až osud zavedl hlavní hrdiny.

Autor píše čtivě, ale epickým stylem a nevynechává žádný detail. Možná by neuškodilo pár popisů vynechat a knihu zkrátit, hlavně na začátku. Ale to je má jediná připomínka. Cesta sněžných ptáků není kniha, u které nemusíte přemýšlet nebo kterou by jste přečetli za den. Je to rozsáhlý, pečlivě promyšlený a dobře napsaný příběh, který ve vás zanechá dojem. Běžně moc nečtu knihu s historickou tématikou, ale u Cesty sněžných ptáků jsem ráda, že jsem udělala výjimku. Tato kniha je strhující, jedinečná a já ji mohu jen doporučit. Už jenom kvůli tomu, že díky ní procestujete půl světa v pohodlí vašeho domova.

Recenze: Miniaturista

15. května 2015 v 17:05 | Aires
Osmnáctiletá Nella přichází, jako čerstvá novomanželka staršího bohatého kupce, do Amsterdamu, aby se ujala jejich společné domácnosti. Je plná nadějí a očekávání. Těší se na rodinný život, se vším všudy, co k němu patří. Brzy ji ale čeká velké zklamání. Společnost ve starém domě ji dělají jen služebná a sestra jejího manžela, která se k ní nechová mile. Manžel Johannes se jí nevěnuje a Nella marně čeká, až si jí povšimne. Namísto svého srdce, lásky a pozornosti, ji Johannes daruje zvláštní svatební dar- skříňový domeček, který je překrásnou a dokonalou replikou jejich skutečného domu.

Nella se v novém, nepřívětivém prostředí, od kterého si tolik slibovala, necítí dobře a tak se upíná k tomuto daru. Chce si svůj domeček zařídit a do oka ji padne inzerát, ve kterém své služby nabízí miniaturista. Požádá jej o zhotovení několika předmětů do svého domečku a brzy jí přijdou tajemné zásilky, které obsahují děsivě přesné kopie nábytku v domě a panenky jeho obyvatel. A pak miniatury začnou vyprávět své vlastní příběhy a dějí se podivné věci..

Miniaturistu jsem dočetla už před pár dny a tuto recenzi jsem nechala trochu uležet, ale přesto pořád úplně nevím, co si mám o této knize myslet. Měla jsem vysoké očekávání. Záhadný miniaturista, starý dům obklopený tajemstvím..Anotace slibovala tajemný příběh po kterém mi bude běhat mráz po zádech. Skutečnost je taková, že v knize je jenom lehký náznak nadpřirozena.

Největší potíž je v tom, že autorka se moc nedrží původní linky- miniaturisty a tajemna. Místo toho do příběhu naplácala spoustu jiných témat, jako je neopětovaná láska, rasová nesnášenlivost, postavení a život žen ve městě, obchodování a homosexualita. Nezdá se vám toho na jednu knížku moc? Mrzí mě, že miniaturista, hrál v příběhu jenom vedlejší roli a byl jen v pozadí. Moc ráda bych dostala odpovědi na několik otázek. Třeba kdo vlastně miniaturista je? To jsem se ani po dočtení knihy nedozvěděla. Naopak jsem se dozvěděla spoustu únavných informací o ceně cukru a o společenských problémech amsterdamské smetánky..

Prvních pár úvodních kapitol je kostrbatých, nic se v nich neděje a tak to pokračuje i v průběhu celé knihy, protože na původní zápletku autorka nějak zapomněla a raději pokaždé načala něco nového. Konec je otevřený, a vyřeší se jen část nakousnutých problémů. Opravdu jsem očekávala lepší rozuzlení.

Musím uznat, že Miniaturista je opravdu originální příběh a druhý takový nejspíš nenajdete. Je nepředvídatelný, plný skandálních vztahů a intrik. Je znát, že autorka zná dobu o které píše a v knize nejsou žádné výrazné historické nepřesnosti. Bod k dobru musím dát i za to, že každá z postav má svůj charakter a určitě se nemůže stát, že by vám splývali dohromady. Máme tu chytrou a šikovnou Nellu, její chladnou švagrovou Marin, která se pořád tváří kysele jako šťovík a další zajímavé postavy..

Miniaturista je zajímavá kniha, která nesedne každému. Mě tahle knížka nesedla, spíše mě zklamala, ale nejspíš to není ta pravá kniha pro mě, protože podobný žánr nečtu často. Zapomeňte na původní anotaci. Miniaturista je především rodinné historické drama a pokud máte tento žánr rádi, možná je to kniha pro vás.

Vychází v květnu

10. května 2015 v 15:39 | Aires |  Kdy co vyjde/vyšlo

Železná zkouška (Magisterium #1) - Holly Black, Cassandra Clare - YOLI
Napůl divoký (Napůl zlý #2) - Sally Green - YOLI
Rubínový kruh (Pokrevní pouta #6) - Richelle Mead - Domino
Druhá stříbrná kniha snů (Stříbrná #2) - Kerstin Gier- CooBoo

Dívka, která se třpytila - Lauren Beukesová - Jota
Gaiin štít (Kroniky železného druida) - Kevin Hearne - Laserbooks
Nesmrtelnost (Padlí andělé #6) - J.R. Ward- Baronet
Strážkyně vlčí síly(Nespoutaná magie #2) - Tamora Pierce- CPress

Fangirl - Rainbow Rowell - YOLI
Girl Online - Zoe Sugg - Jota
Jedna malá lež - K.A. Tucker- Baronet
Okouzlující (Kendra Chronicles #2) - Alex Flinn - Moba

Hranice nevinnosti (Rosemary Beach #1)- Abbi Glines - YOLI
Zůstaň se mnou (Počkám na tebe #3) - J. Lynn - Baronet
Hell Boys - M. T. Majar - Fantom Print
Jedině s tebou (V tvojí kůži #3) - Lisa Reneee Jones - Ikar

Temná Raven - Sylvain Reynard - XYZ
Nenasytná (Crossfire #4) - Sylvia Day - Fortuna Libri
Laura - J.K. Johansson - XYZ
Rozbití andělé ( Katie Maguire #2) - Graham Masterton - Host

Ohrožení - Felix Francis - Knižní klub
Terra Nullius - kolektiv autorů - Brokilon
Atlantský gen (Tajemství původu#1) - A.G. Pride - Argo

Recenze: Sever

2. května 2015 v 20:39 | Aires
Autor : Lauren de Stefano
Série: Zahrada nesmrtelnosti, 3.díl
Žánr: YA, dystopie
Počet stran: 371
Vydavatel: Simon & Schuster Books for Young Readers, 2013
Zatímco hodiny tikají, virus si vybírá svoji daň a Rein zoufale touží po odpovědích. Poté, co přežila v zajetí Vaughna, Rein získává nepravděpodobného spojence v jeho bratrovi, výstředním vynálezci Reedovi. Nachází útočiště v jeho zchátralém domě, ačkoliv lidé, které nechala za sebou, odmítají zůstat minulostí. Zatímco Gabriela pronásledují vzpomínky na Rein, Cecily je odhodlaná zůstat na její straně, ačkoliv Lindenovy city jsou stále rozpolceny mezi jimi dvěma.

Mezitím Rowanovo zapojení v podzemním odporu nutí Rein dostat se k němu dřív, než udělá něco, čeho by mohl litovat. Po cestě ale zjišťuje znepokující informace, které mohou mít dopad na její budoucnost - a dozvídá se o věcech z minulosti jejich rodičů, které jí nikdy neměli šanci vysvětlit.
V dechberoucím závěru trilogie Zahrada nesmrtelnosti od Laren DeStefano bude vše, co Rein znala, nenávratně zničeno.

Sever je třetí a závěrečný díl trilogie Zahrada nesmrtelnosti. První dva díly série, Past a Horečka, které vyšly i u nás v češtině, se mi líbily a tak jsem byla nesmírně zvědavá, jak to všechno dopadne. Sever je posledním dílem této série a proto bylo na čase, aby byly zodpovězeny všechny nedořešené otázky. A že jich bylo. Podaří se Rein najít svého bratra? Najde se lék na virus? A vybere si Lindena nebo Gabriela?

Sever začíná tam, kde minulý díl skončil. Rein se podařilo vymanit se ze spárů Vaughna a už není jeho pokusný objekt pro lékařské experimenty. S pomocí Lindena nachází útočiště u Reeda, bratra doktora Vaughna, který se od něj liší v mnoha směrech. Rein stále doufá, že najde svého bratra, který se mezitím připojil k hnutí odporu proti hledání léku. Pokračuje v pátrání, ale to ji zavede na místa, která nečekala, že ještě někdy uvidí. Odhaluje nové skutečnosti a zdá se, že najít lék je mnohem důležitější, než si myslela. A ne všechno, co zatím o viru slyšela, je pravda..

Lauren de Stefano se daří čtenáře do poslední chvíle držet v nevědomosti. Představovala jsem si mnoho různých konců, jak to mohlo dopadnout, ale Lauren mě dostala. Poslední díly mají být velkolepé finále, kterými vše skončí. A já si nejsem jistá, jestli se mě konec této série zrovna líbí. Ale začnu od začátku.

V knize se opět setkáváme se známými postavami. Rein je v tomto díle poněkud pasivnější a já jsem se často ptala- kde je ta holka, která držela svůj život pevně v rukou? Zhruba prvních sto stran, Rein odpočívá se založenýma rukama v Reedově domě a mluví o tom, že chce najít bratra. Jen o tom mluví a nejedná. Souvisí s tím i to, že se v první třetině knihy nedozvíte nic nového.

Jistě, společnost ji dělá Linden, takže to není úplně nuda. Lindena jsem si po tomto díle oblíbila.Teď se naplno projevila jeho povaha a můžu říct, že rozhodně to není slaboch. Velký pokrok učinila také Cecily, dospěla a už nemá s tou ufňukanou holčičkou z prvního dílu, nic společného. A ptáte se kam zmizel Gabriel? Někam do pozadí a zmínka o něm je až na konci.

Z příběhu tak prakticky vypadla romantická linka. Gabriela jsem nikdy neměla moc ráda, protože se moc neprojevuje a tak mi nechyběl. Mezi ním a Rein není ta správná chemie. Čekala jsem, že se v knize budou hodně řešit city a to, koho si Rein vybere. Můžu prozradit, že s jedním z nich Rein opravdu skončí, ale přišlo mi, že přestala řešit city a vzala to, co na ni zbylo..

Chtěla jsem se dozvědět více o světě a viru, ale opět jsem dostala jen malý kousek informací. Rein zjistí spoustu šokujících a zajímavých věcí, ale ty všechny nějak vyšumí. Autorka vždycky nakousne něco velkého, ale dál už se tomu nevěnuje. Jakoby nevěděla, jak s z toho vymotat a sérii ukončit. A výsledek je takový, že se vše nějak ukončí samo od sebe, protože se to ani nikdy doopravdy řešit nezačalo.

Knížka je čtivá, má spád, ale ve čtení mě nejvíce hnala zvědavost, jak to skončí. Může se zdát, že knihu jenom kritizuji, ale to neznamená, že by nebyla dobrá. Jen to zkrátka není, takové zakončení série, jaké bych si já, a nejspíš i většina čtenářů, přála.Nemůžu autorce odpustit pár nesmyslných scén, které napsala, aby se jí povedlo nějak rozmotat a popostrčit děj. Sever určitě stojí za přečtení, jen čekejte, že závěr je hořkosladký a zvědavého čtenáře moc neuspokojí.