Recenze: Zmizelá

28. června 2015 v 21:04 | Aires |  Recenze
Autor: Gillian Flynn
Série: -
Žánr: thriller, krimi
Počet stran: 528
Nakladatelství: Knižní klub, 2013
Zdálo se to jako ideální manželství. Zdání ale může vražedně klamat… Amy Dunnová zmizela v den pátého výročí svatby. Nick, její muž, byl po sérii nalezených důkazů obviněn z vraždy své ženy. Nick prohlašuje, že nic nespáchal, Amyini přátelé a zápisky v jejím deníku tvrdí opak. Kdo má pravdu? Jak ji poznat? A pokud je Nick nevinný, kam se poděla Amy?
Psychothriller, který se stal kultem i fenoménem…

Ten den měli mít Nick a Amy páté výročí svatby. Měli společně oslavovat, jít na večeři a jako každý rok si zahrát jejich tradiční hru na hledání pokladu. Jenže když se Nick vrátí domů, místo své dokonalé usměvavé manželky, nalezne jen prázdný dům a zmatek. Převrácený nábytek, krev a jeho Amy...ta zmizela..Zanechala po sobě jen obálky s vodítky ke hře za pokladem. Tuto hru hrají každý rok, má je zavést na všechna pro ně důležitá místa. Letos má ale děsivý podtón. Co najde Nick na jejím konci?

Je Amy naživu? Unesl jí někdo? Všechny otázky zůstávají nezodpovězené a pátrání je bezvýsledné. Vše nasvědčuje tomu, že ji Nick zabil. Důkazy proti němu jsou doslova všude. Svědectví, že se jeho manželka obávala o svůj život. Místo činu je pečlivě naaranžované. A hlavně, její deník. Nick tvrdí, že je nevinný, ale důkazy jsou jasné. Co se doopravdy stalo? Co se ukrývá za maskou jejich zdánlivě ideálního spokojeného manželství?

Tahle kniha by na sobě mohla mít nálepku- garance překvapení, protože na začátku knihy byste určitě neuhodli, co se bude dít dál. Na začátku jsem měla trochu problémy se začíst. Na styl autorky si asi musíte zvyknout. Nejdříve mi přišlo, že vše vypráví zbytečně dopodrobna, ale postupně mi to přestalo vadit. Od této chvíle mě knížka pohltila a přečetla jsem ji jedním dechem, možná i s vykulenýma očima.

V knize se střídá pohled Nicka a deníkové zápisky Amy. Díky tomu, máte dva odlišné pohledy na věc, nic není jisté a můžete jen odhadovat, co se doopravdy stalo. Autorka umí mistrně tahat čtenáře za nos. Postupně odhaluje střípky pravdy o postavách a jejich manželství. Ukazuje, jak jsou životy nás všech plné lží a jak jen těžko můžeme říct, že toho druhého opravdu známe. Jaké to asi je, když po pěti letech konečně odhalíte pravou tvář svého manžela? Nebo manželky? Nebo co když vás ten druhý zná natolik dobře, že dokáže předvídat vaše chování za všech okolností a tím vás zmanipulovat, aniž si to uvědomujete?

Postavy jsou dokonale psychologicky vypracované. Možná si je vyloženě neoblíbíte, ale střídavě budete nenávidět jednoho, pak druhého. Možná to zní podivně, ale k této knížce to patří. Autorka čtenáře zásobuje neustálými zvraty a překvapením a podle toho se budou měnit i vaše sympatie k postavám.

Kniha má své kouzlo v nepředvídatelnosti a proto důrazně doporučuju- nečtěte spoilery. A nedívejte se nejdříve na film. Pokud to dodržíte, může se stát, že vám při čtení spadne brada údivem. Zmizelá je vynikající thriller, který vás lapí do svých sítí a budete chtít číst pořád dál a dál, až do konce. Vždycky si myslíte, že už jste tomu přišli na kloub, ale pak přijde další šokující odhalení a vše začíná znovu. A to autorka teprve jen ladí struny na mrazivé finále. Konec Zmizelé je nečekaný a šílený. Je to kniha s nejpodivnějším koncem, kterou jsem zatím četla. Běhal mi z něj mráz po zádech.

A cesta ke konci je znepokojivá, šokující, někdy děsivá, ale rozhodně neodolatelná. Tahle knížka vám slibuje úžasný čtenářský zážitek. Nemusí sednout každému, ale jestli máte rádi thrillery, lepší a druhý takový nenajdete.

Žiju knížkou- Geocaching na vlastní kůži

23. června 2015 v 18:26 | Aires |  Speciály

Dnes jsem dočetla Pět od Ursuly Poznanski. Už před týdnem jsem se rozhodla vyzkoušet si geocaching, který k této knížce patří, na vlastní kůži. Lov na svou první kešku jsem odložila na neurčito, což znamená, až budu mít po zkouškách.

Neurčito nastalo dneska. Zkouškové období je naštěstí úspěšně za mnou a tak dnes přišel vhodný den vydat se na lov mé úplně první kešky. Snad nikomu nemusím tuto populární hru představovat. Jednoduše řečeno, jde o lov na ,,poklady,,- kešky, kterých je aktuálně po celém světě schovaných přes dva miliony a některá je vám určitě ukrytá blíže, než si myslíte. Kešky jsou ukryté v přírodě, ve městě, mají různé velikosti, u některých musíte nejdříve vyluštit hádanku a některé je snazší najít, než jiné.

Pro začátek jsem si vybrala kešku úplně jednoduchou, přímo v centru našeho města. Mělo jít o kešku menší velikosti, a hledat jsem měla ve výšce přibližně 1,8 metru. Vyzbrojená chytrým telefonem s navigací a tužkou jsem se vydala pátrat po kešce, kterou mám jen pár set metrů od domu.Netušila jsem, že na tomto místě, kolem kterého chodím skoro denně, vůbec nějaká je.

Keška je umístěná v parku, poblíž mostu. Hledání nebylo ani zdaleka tak jednoduché, jak jsem si myslela. Můj první nápad byl hledat na římse pilíře mostu, která je v té správné výšce. Nebyl to nejlepší nápad, protože na ní vůbec nic nebylo.

Nakonec jsem ji našla dobře schovanou na stromě. V malé krabičce byl logbook- seznam těch, kteří ji objevili, do kterého jsem se hrdě zapsala. Jsem ráda, že jsem se rozhodla si geocaching vyzkoušet. Z nalezení své první kešky jsem měla radost a povzbudilo mě to, abych si to někdy zopakovala :)

A doporučení na závěr- přečtěte si Pět od Ursuly Poznanski! Knížka se mi hodně líbila, a určitě to nebude poslední kniha, kterou jsem od autorky četla. Jestli máte rádi napínavé detektivky, je to kniha přesně pro vás. A jestli si ji opravdu přečtete, nechte se zlákat a zkuste i geocaching. Hlavně se nenechte zmýlit, uřezané části těl, jako kešky rozhodně běžně nenajdete, to jen v Pětce. Ve skutečnosti je geocaching především napínavé dobrododružné hledání pokladů! :)

Recenze: Defy

18. června 2015 v 19:13 | Aires |  Recenze
Autor: Sara B. Larson
Série: Defy, 1.díl
Žánr:YA, fantasy
Počet stran: 336
Vydavatel: Scholastic Press, 2014
Alexa Hollen je bojovnice. Skrývající se v mužském převleku slouží v králově armádě. Díky svému ostrému jazyku a bojovým dovednostem si vysloužila post elitního strážce samotného prince.Ale když se v hloubi noci vplíží do paláce mocný čaroděj, ani Alexa, která je prakticky neporazitelná, mu nedokáže zabránit, aby unesl ji, jejího kolegu strážce a přítele Rylana a prince Damiana.

Čím déle je Alexa držena v zajetí společně s Rylanem a s princem, tím více si uvědomuje, že není jediná, kdo má tajemství. A najednou, poté, co je její vlastní tajemství odhaleno, Alex se ocitne tváří v tvář proti dvěma mužům, kteří soupeří o její srdce: spolehlivý Ryan, který se o ni vždy staral, a temný, fascinující Damian. Skrytí nepřátelé číhají za každým rohem a Alex musí být dost silná, aby zachránit sebe i království, které přísahala, že bude chránit.

Alexa viděla, jak nepřátelští mágové vypálili celou její vesnici a zabili jí rodiče. Alexa, jako dívka, teď má dvě možnosti. Vstoupit do chovného domu a plnit všechna přání králových vojáků nebo si ostříhat vlasy, nasadit hluboký hlas..a stát se chlapcem, chopit se meče a zařadit se do armády. Volba je jasná.

Teď po letech tvrdého tréninku Alexu všichni znají jako Alexe, člena elitní princovy gardy. Jejím úkolem je chránit prince Damiana a doprovázet ho na každém kroku. Jejich životy se tak nevyhnutelně začnou více prolínat a Alexino tajemství je v ohrožení. Zároveň také zjišťuje, že i zdánlivě arogantní princ Damian má svou druhou tvář, svá tajemství a pletky s mágy..

A pak jednoho dne Alexa selže. Do hradu se vplíží mocný čaroděj a není v jejích silách ho porazit. A tak se společně s věrným přítelem Rylanem a princem Damianem stávají zajatci. Alexa musí odhalit pravdu, rozplést všechny intriky a ochránit nejen prince, ale i celé království, kterému přísahala věrnost.

Defy je jednou z knih z podžánru high fantasy, které se v poslední době rojí jako houby po dešti. A podle mě je to dobře, protože kombinace prvků fantasy a YA mě vážně baví. Jestli tento žánr ještě neznáte, rychle to napravte a pusťte se do Královny Tearlingu nebo si počkejte na vydání Throne of Glass a Darker Shade of Magic. Anebo si osvěžte angličtinu a začtěte se do Defy.

Na čtení Defy jsem se těšila, protože vypadala jako kniha přesně pro mě. Fantasy svět, dva nápadníci, bojovníci a mágové..A k tomu všemu přihoďte Alexu, která jim všem nakope zadky. Teda měla by...A v tom je první zádrhel. Defy je totiž klasická young adult. Alexa je tvrdá bojovnice, ale především dospívající dívka. Tahle drsňačka, která zvládne porazit i kapitána stráže, v knize působí spíše křehce a tak nejspíš není překvapením, že se v ní řeší její city.

Přesněji její city k Damianovi a Rylanovi. Ano, máme tu klasický milostný trojúhelník. Obecně milostné trojúhelníky nemám ráda, ale v tomhle případě ho autorce odpouštím, protože s mužskými postavami si opravdu pohrála. Princ a Rylan jsou velmi odlišní, a sama jsem se nemohla rozhodnout, kterému z nich fandím. Jakmile si jednoho z nich oblíbíte, provede něco, co vás donutí změnit názor. Nevidím se, že z nich má Alexa zamotanou hlavu.

Jediné co mě na knize opravdu zamrzelo je nepropracovaný svět, ve kterém se vše odehrává. Dvě království spolu vedou válku, ale není jasné proč. Chybí kultura, historie a ani zeměpisem se autorka moc nezabývala. O Antionu jsem se dozvěděla jen to, že má krále tyrana, jsou v něm hrady a džungle. A to je škoda, protože moc ráda bych se dozvěděla více.

Pokud překousnete, že akce, kvůli citům trochu ustoupila do pozadí a začtete se, čeká vás skvělý příběh. Napínavých a dramatických scén si užijete dost i tak a Defy je nesmírně čtivá. I přes uvedená negativa jsem při čtení nechtěla pustit knížku z ruky. Je totiž dobře napsaná a neuvěřitelně návyková. Je to slibný začátek série a já doufám, že další díly, budou mít ještě lepší úroveň.

Takže jestli máte chuť na dobrodružnou fantasy trochu říznutou romancí, oprašte si angličtinu, která je v knize docela lehká, a pusťte se do Defy!

Recenze: Inkarceron

13. června 2015 v 20:43 | Aires
Autor: Catherine Fisher
Série: Inkarceron, 1.díl
Žánr: fantasy
Vydavatel: Knižní klub, 2011

Incarceron - futuristické vězení, uzavřené od pohledu, kde žijí potomci původních vězňů v temném světě, ve světě obsahující rivalitu a barbarství. Sedmnáctiletý Finn denně bojuje o život v Inkarceronu, obrovském vězení, které má vlastní inteligenci a krutě s ní střeží tisíce vězňů. Finn si je díky znamení na ruce jist, že se zde nenarodil jako ostatní, ale přišel Zvenčí.
Claudia je dcerou Správce Inkarceronu a má se vdávat; nenáviděný princ jí byl nastrčen mocichtivou královnou. Panuje totiž navenek středověká Doba - supermoderní svět se zastavil a dobrovolně se zbavil vší techniky v zájmu míru. Claudia i Finn jsou vězni svých světů - jenže vše se změní, když naleznou křišťálový klíč, který jim umožní spolu komunikovat.

Z Inkarceronu, futuristického vězení, které je živým organismem s vlastním myšlením, není úniku. Inkarceron je uzavřený svět do kterého noví vězňové přicházejí, aby vedli každodenní boje o život, ale nikdo z něj neodchází. Venku je považován za ráj, ve skutečnosti je pravým peklem. Inkarceron má tisíce očí a vše pod svým dohledem. Je to svět plný rivality a násilí a všichni sní o Útěku, stejně tak i sedmnáctiletý Finn.

Finn Hvězdovid si je jistý, že se uvnitř Vězení nenarodil. Má vzpomínky na hvězdy a oblohu, a trpí podivnými záchvaty, při kterých si vybavuje věci z Venku. Jednoho dne najde tajemný Klíč, který mu může pomoct najít cestu Ven. A tak se společně se svými přáteli vydává na nebezpečnou poušť nekonečným bludištěm chodeb Inkarceronu. Vydávají se po stopách legendárního Sapphiqua, který jako jediný Unikl.

Na cestě je čeká nečekaná pomoc. Druhou kopii Klíče má Claudia, dcera samotného správce Inkarceronu. Claudia žije Venku, ve světě, kde se veškerý vývoj zastavil a lidstvo se rozhodlo vrátit se do časů středověku. Claudia je odhodlaná pomoct Finnovi a najít vchod do Inkarceronu..

Inkarceron je geniální. Ne, vážně se snažím nepřehánět, ale zkrátka musím vzdát hold Catherine Fisher. Autorka má obrovskou fantazii. Povedlo se jí stvořit komplikovaný, jedinečný a zajímavý svět. Děsivé vězení, kde je nutností naučit se přežít a ve kterém se lidé rvou jako psi. Inkarceron se všemi svými hlubinami, kovovými lesy a napůl mechanickými zvířaty, je opravdu originální místo. A tím ještě fantazie autorky ani zdaleka nekončí. Možná vám může trochu připomínat Labyrint, knížky mají něco společného, ale jinak si nejsou příliš podobné.

Finna jsem si rychle oblíbila, ovšem ne tak Claudii. Princeznička mi občas přišla trochu namyšlená. Hlavní postavy mají talent přimotat se k nebezpečným situacím a tak je akce skoro na každé stránce. Ze začátku v tom může mít čtenář trochu guláš, ale brzy se v tomto světě zorientuje. Je znát, že knížka je psaná především pro mládež. Příběh by šlo určitě ještě vylepšit, ale beru ohled na to, že já už nepatřím mezi tu cílenou věkovou skupinu. Pokud už vám není čtrnáct, nevadí. Neznamená to, že si Inkarceron neužijete.

Pár věcí, které v příběhu trochu drhlo se našlo, ale já jsem se při čtení příjemně bavila. Kniha je místy předvídatelná a jednoduchá, ale rozhodně je napínavá. Tomu přispívá i střídání kapitol z pohledu Finna a Claudie. Navíc, pravdu o Inkarceronu se dozvídáte kousek po kousku, a s každým dalším střípkem informací je příběh ještě lepší a napínavější. Po dočtení je skoro nutnost, mít po ruce další díl, protože samotný konec vyvolá mnoho otázek.

Pokud máte chuť na dobrodružnou napínavou fantasy, která vás překvapí, můžu vám Inkarceron jen doporučit.