Recenze: Independent Study

26. července 2015 v 18:54 | Aires |  Recenze
Autor : Joelle Charbonneau
Série: The Testing #2
Žánr, tagy: dystopie, young adult
Počet stran: 310
Vydavatel: HMH Books, 2014
Šestnáctiletá Cia Vale byla vybrána vládou Spojených společenství, jako jeden z nejlepších a nejchytřejších absolventů Testování. Má všechny předpoklady k tomu, aby se z ní stal slibný vůdce, který by řídil úsilí o poválečnou revitalizaci zničené Země.. Nyní je Cia v prváku na univerzitě v Tosu City, spolu se svým přítelem Tomasem. A i když se jim vláda pokusila vymazat všechny vzpomínky na brutální hrůzy Testování, Cia si na vše vzpomíná. Snaží se odhalit pravdu o tomto vražedném vládním programu, tím ale sebe i své blízké, uvrhla do velkého nebezpečí. Závisí na ni budoucnost celého Společenství..

Je to jen pár měsíců, kdy byla Malencia Vale vybrána jako vhodná kandidátka pro Testování. Prošla všemi zákeřnými nástrahami Testování a byla přijata ke studiu na Univerzitě. Společně se svým přítelem Tomasem studuje v prvním ročníku a má našlápnuto na úspěšnou kariéru. Doufá, že jejím oborem bude revitalizace zničené přírody, ale místo toho ji čekají vládní studia a extra hodiny se samotným prezidentem..Svými perfektními výsledky a inteligencí nad všemi vyniká, ale stále ještě nemá vyhráno..

Testování skončilo, ale i studenti Univerzity jsou prověřováni tím nejdrsnějším způsobem. Vláda vyvinula scénář, který vybere ty nejlepší z nejlepších.V tomto vzdělávacím systému není místo pro průměrné žáky. Musíte být výjimeční, protože vaše selhání může být to poslední, co v životě uděláte. Každý student, který nezvládne úkol je přesměrován..A pouze Cia ví, co přesně to znamená. Dokázala si uchovat vzpomínky na Testování, které ji teď straší v nočních můrách. Snaží se odhalit pravdu o vzdělávacím programu a pokud se jí to povede, bude to znamenat revoluci..

,, Jsi v průšvihu." řekne mi Ian. ,,Udělala jsem něco špatně?" zeptám se.
,,Udělala jsi všechno správně." odpoví mi. ,,Tomu nerozumím, tak proč jsem v průšvihu?"
"Protože jsi až moc dobrá." Ian se posadí na vysokou kovovou stoličku. ,, Hledají důvod, proč tě odstranit z programu, protože se bojí, že jsi moc chytrá. Že by jsi mohla být až příliš silný vůdce."

Z prvního dílu této série, The Testing, jsem byla nadšená a vysloužil si ode mě všech pět hvězdiček.A protože je teď, v létě, ideální čas na dohánění restů a dočítání sérií, pustila jsem se do dalšího dílu s názvem Independent Study.

I v tomto díle se znovu setkáváme s Ciou a jejím přítelem Tomasem. Cia je pořád stejně tvrdohlavá, odvážná a nezávislá. Jenže zároveň je i největším nedostatkem této knihy. Ona je totiž neomylná. Je chytřejší, než všichni ostatní. Vidí to, co nikdo jiný vidět nemůže. Ona jediná uspěje tam, kde všichni ostatní selžou. Nevím, proč se jí autorka rozhodla popsat právě takhle, ale věřte, že její zázračná inteligence vám brzy začne lézt na nervy. Potřebovala by nějaké slabé místo, aby nebyla dokonalá.

Její přítel Tomas v knize moc prostoru nedostal a s tím souvisí i to, že mi jejich vztah přišel umělý. Není mezi nimi cítit ani jiskřička lásky. Možná proto, že Cia se spoléhá především na sebe, aby než někoho žádala o pomoc.

Independent Study postihlo prokletí druhých dílů. V prvním díle série si autorka skvěle připravila půdu. Stačilo už jen malinko pošťouchnout děj, a povstání mohlo začít. Místo toho se rozhodla držet se známého prostředí a na revoluci si ještě netroufla. V knize se nestalo nic převratného a na ty opravdu zajímavé události si musíte počkat až do závěrečného třetího dílu. Je to stejné jako u Hunger Games, kde Katniss nejprve musela dvakrát do arény..Velká škoda, protože jinak je kniha opravdu čtivá a angličtina v ní není těžká. Jestli jste už nějakou knihu v cizím jazcye četli, neměli by jste s ní mít problém.

Kniha je opravdu napínavá a nudit se nebudete. Je plná neřešitelných úkolů a nástrah. Čeká vás spousta akce a bojů o přežití. Máme tu protivládní spiknutí, a Ciu, z které si nic netušící vláda vychovává budoucí vůdkyni..

Je tu i spousta nedořešených otázek a nové pořád přibývají. Komu se dá věřit? Proč vlastně probíhá Testování? Pár věcí v knize mi opravdu nedává smysl a tak jsem zvědavá, jak si autorka poradí s vysvětlením. Kniha končí pořádným cliffhangerem, a tak i přestože mě trochu zklamala, těším se na finále série a doufám, že bude velkolepé.