25. srpna 2015 v 17:11 | Aires |  Recenze
Autor : Ruth Warburton
Série: Witch Finder #1
Žánr: YA, fantasy
Počet stran: 374
Vydavatel: Hodder Children's Books, 2014
Londýn. 1880. V chudinské čtvrti Spitalfields kovářský učeň Luke čelí zasvěcení do tajného bratrstva Malleus Maleficorum, které se věnuje lovu a zabíjení čarodějnic.

Závěrečná zkouška rituálu přijetí do bratrstva, je vybrat si náhodně jméno z Knihy čarodějnic, jméno čarodějnice, kterou bude muset Luke vypátrat a zabít během jednoho měsíce, nebo bude smrti čelit on sám. Luke ví, že dnes večer se jeho život změní navždy. Ale když si vybere šestnáctiletou Rosu Greenwoodovou, nemá tušení, že jeho úkol bude mnohem těžší, než si kdy dovedl představit.

Vrátil se, aby zabil čarodějnici. Protože neexistuje žádný způsob, jak z toho ven, jenom jediný: smrt.
Její .. nebo jeho. "

Luke byl svědkem smrti svých rodičů, které zabila černá čarodějnice. Je nadaný schopností vidět magii a odhodlaný pomstít se vražedkyni, která z něho udělala sirotka. Chce se připojit k bratrstvu Malleus Maleficorum a stát se Lovcem čarodějnic. Před vstupem do něj, musí vykonat řadu zkoušek a poslední z nich je, vybrat si náhodně jméno čarodějnice, kterou bude muset do příštího úplňku zabít. Luke doufal, že si vybere jméno zlé čarodějnice, ovšem volba padne na šestnáctiletou Rosu Greenwoodovou, která nikomu neublížila a provinila se jenom tím, že má magické schopnosti. Dokáže ji Luke zabít, i když je nevinná?

Rosa je vězenkyní ve vlastním domě. Musí skrývat své schopnosti před služebnictvem, protože její rodina zchudla a nemůže si dovolit kouzelné pomocníky. Poslední cennou věcí, která jim zbyla, je právě Rosa. Doufají, že se Rosa dobře provdá a jejich rodina znovu zbohatne. A teď se zdá, že našli řešení. Tím řešením je Sebastian Knyvet, mladík z bohaté rodiny těch nejčernějších a nejmocnějších čarodějnic. A Rosa je tak odsouzená prožít svůj život uprostřed zla a krutosti.

" Jakmile se připojíš k Malleus Maleficorum není žádná cesta ven kromě jediné- smrti. Dávám ti poslední šanci, můžeš ještě svobodně odejít. Přeješ si odejít nebo se připojit k nám, teď a naždy? "Lukovi bušilo srdce, pěsti svíral zaťaté a pokoušel se ovládnout svůj hlas. "Chci se připojit k vám" řekl drsně. "Teď a navždy."

Čarodějnice, Lovci a viktoriánský Londýn! Na tohle mě knížka nalákala. Těšila jsem se na magické bitvy a zlé čaroděje. Místo toho jsem dostala něco jiného, klidnějšího, ale přesto to bylo zajímavé. Krásně jednoduchá. To jsou dvě slova, která přesně vystihují tuto knihu. Zápletka a děj jsou opravdu jednoduché a předvídatelné. Po přečtení anotace už se dá odvodit, co se bude dít. V knize si taky můžete vychutnat všechna ta young adult klišé, která jsou už sice okoukaná, ale pořád fungují, jako je zakázaná láska a milostný trojúhelník.

Určitě nepotřebujete nápovědu, aby vám došlo, že románek bude mezi Lukem a Rosou. Luke chce být Lovcem, ale ve skutečnosti je takový potácející se Lovec, který teprve hledá cestu. Na začátku je pevně odhodlaný a nemá problém pro Rosu naplánovat nějakou ,, nešťastnou nehodu,,. V jedné chvíli je plný nenávisti vůči čarodějnicím a v té další je okouzlený Rosou. Naštěstí k této změně došlo postupně. Rose a Luke si k sobě hledají cestu, učí se důvěřovat si a jejich láska je tak uvěřitelná. Rose je dobrácká a okouzlující. Občas je trochu naivní, ale body k dobru ode mě dostala za to, co všechno je ochotná udělat pro své blízké.

A pak je tu ještě Sebastian Knyvet, moje nejoblíbenější postava. On je jako hlavolam. Má dvě odlišné stránky. Umí se chovat galantně, ale občas je jeho vztek temnější, než bouřkový mrak. Podle mě je to velmi zajímavá charakter, občas mi připomínal Damona Salvatore. Nechám se překvapit, jak se to bude se Sebastianem vyvíjet, ale byla bych ráda, kdyby zvítězila ta lepší stránka.

Kapitoly jsou střídavě psané z pohledu Luka a Rosy. Nahlédnete do světa Lovců i čarodějnic. A v každém světě najdete to dobré i zlé. Knížka mě vtáhla mezi své stránky docela jednoduše. Je v ní nouze o akční scény a nikdo v ní moc nenakopává zadky, ale Witch Finder má svoje kouzlo. Je to skvělá odpočinková kniha, která se příjemně čte. Je v ní spousta úskoků, tajemství a romantiky. Angličtina je v ní poměrně jednoduchá a pochválit musím i krásnou obálku. Při pohledu na ni mi kniha připomíná První stříbrnou knihu snů od Kerstin Gier, a k té bych ji přirovnala i stylem psaní. I Kerstin Gier píše tak hezky mile a poutavě. Knížka má zkrátka potenciál a myslím, že kdybych byla o pár let mladší, teenagerka, tak jsem z ní opravdu nadšená.

Recenze: Běsni a zuř

16. srpna 2015 v 14:01 | Aires |  Recenze
Autor: Becky Masterman
Série: Brigid Quinn #1
Žánr:krimi thriller
Nakladatelství: Moba, 2015
Brigid Quinnová dlouhá léta sloužila u FBI jako návnada na nebezpečné sexuální predátory a do předčasné výslužby si odnesla řadu nepěkných zkušeností a trpkých vzpomínek. Nyní se ve vyprahlém arizonském Tucsonu snaží nevyčnívat z davu a žít všední život snovým manželem Carlem a se dvěma psy. Vše se ovšem mění v okamžiku, kdy ji dostihne temná minulost a řidič dálkových kamionů Floyd Lynch se dozná k nechvalně proslulé sérii vražd na Route 66, Brigidině velkému nevyřešenému případu, při němž navíc došlo k únosu a zabití její mladé chráněnky Jessiky. Lynch výměnou za doživotí policii nabízí, že zavede vyšetřovatele k Jessičinu nikdy nenalezenému tělu…

Brigid Quinn se snaží zapomenout na svou minulost. Žije šťastně se svým novým manželem, Carlem, a jejich dvěma mopslíky v pěkném domě v Tusconu v Arizoně. Své dny tráví procházkami, hledáním kamenů v říčním korytě a snahou naučit se vařit.

Ještě před několika lety byla agentkou FBI. Pracovala v utajení, jako návnada pro obchodníky s bílým masem, vrahy a sexuální predátory. Dělala to devět let, což je o pět let více, než obvykle trvá, aby agent dojel na syndrom vyhoření nebo rozpad rodiny. Teď je v důchodu a připadá si, jako kdyby dočasně hrála divadelní roli, ,,ženu jistého věku, bydlící na jihozápadě,,.

Minulost ale neumírá, a tak jednoho dne Brigid překvapí, když jí na zvonek zazvoní místní šerif. Zatkli Floyda Lynche, který prohlašuje, že je sériový vrah z Route 66 a má na svědomí vraždy tuctu žen. Tenhle případ je jeden z nejtěžších její kariéry a zůstal nevyřešený. Navíc při něm Briqid přišla o svou kolegyni Jessicu, která tenkrát dělala návnadu. Byl to pro ni její první, a také poslední úkol. Nepodařilo se jí přelstít vraha. Její tělo se nikdy nenašlo a Brigid plane touhou a vztekem vyřešit tento případ jednou provždy.

Zdá se, že Lynch zná všechny podrobnosti, které může vědět pouze pravý vrah. Ale Brigid na tom něco nesedí..A tak se pouští do vyšetřování na vlastní pěst a ocitá se na tenkém ledě. Je přesvědčená, že FBI má špatného muže a pravý vrah běhá venku na svobodě. Zdá se, že jí někdo chce umlčet a její život je v ohrožení.

Mám takový malý varovný signál, který mi v nebezpečných časech prokazoval dobrou službu. Cuká mi nerv po straně krku. Nevím, proč nezacukal, když jsem poprvé zahlédla tu bílou dodávku, starou a špinavou, jak stojí na mostě a řidič se opírá v otevřeném okénku a shlíží do vyschlého řečiště. Možná že už mému vnitřnímu varovnému systému docházejí baterky.

Briqid je temperamentní akční dáma, která vás přesvědčí, že i před prahem šedesátky má energie na rozdávání. Ze začátku jsem měla strach, jak se mi podaří se sžít se starší postavou, ale brzy se ukázalo, že k obavám není důvod. Briqid je možná v důchodu, ale rozhodně to není žádná vetchá stařenka. Duší je pořád mladá. Je vynalézavá, tvrdohlavá a umí si poradit za všech okolností. Vyniká i svým cynickým humorem a u jejích hlášek se určitě zasmějete. Rychle jsem si ji oblíbila a považuji ji za jedno z největších plus této knihy.

Ovšem i Brigid dělá chyby a občas je trochu unáhlená. Za každou cenu se snaží utajit svou minulost před svým manželem. Bojí se, že kdyby zjistil, že je ve světě vražd jako doma, opustil by ji. V knize je tak vidět kontrast mezi jejím tajným já, které chce honit devianty a tím druhým, které touží vést poklidný život. Běsni a zuř je i o tom, jestli láska může přežít ve světě násilí.

Když se mě někdo zeptal, čím jsem se živila, odpovídala jsem, že jsem vyšetřovala porušování autorských práv. Tím jsem konverzaci vždycky zabila, protože každý si někdy stáhl nějaký ten film.

I přes pokročilý věk Brigid nemá problém pronásledovat vrahy a pořád je zběhlá v bojovém umění. Kniha je tak plná akce. Vše se točí kolem případu z Route 66. Zápletka je dobře promyšlená a moc se mi líbilo, že se na vraždu podíváte i z trochu jiného pohledu, než je obvyklé. Příběh je napínavý a autorka nešetří překvapivými zvraty. Určitě se nemusíte bát, že byste hned na začátku vše odhalili. Kniha je velmi čtivá, a jakmile se do příběhu ponoříte, budete otáčet stránky jednu za druhou. Zpomalit je téměř nemožné.

Thrillery moc často nečtu, a tak pro mě Běsni a zuř byla příjemným překvapením a ukázala mi, že i tento žánr mi má, co nabídnout. Podle mě je to velmi podařený debut a doufám, že i v dalších dílech autorka udrží vysoko nastavenou laťku.

Recenze: Syn Londýna

11. srpna 2015 v 22:31 | Aires |  Recenze
Autor: Tom Pollock
Série: Mrakodrapový trůn #2
Žánr: urban fantasy, YA
Počet stran: 300
Nakladatelství: Paseka, 2014

V podzemí Londýna je skryté město plné přízraků a zázraků, kde divocí vlakoduchové uhánějí po kolejích a tanečníci se skleněnou kůží ozařují ulice svými žhnoucími žílami. Právě takové místo objeví při svých toulkách metropolí nad Temží mladá Beth Bradleyová, středoškolačka právě vyhozená ze školy a fatálně zrazená svou nejlepší kamarádkou… A to ještě netuší, že brzy bude muset k záchraně "Jiného Londýna" naverbovat naprosto fantastickou armádu.

Možná se někdy procházíte za svitu lamp prázdnými ulicemi a vůbec netušíte, že nejsou ani zdaleka tak prázdné, jak vypadají. Tom Pollock vás ve svém románu přesvědčí, že Londýn doslova kypí životem. V lampách tančí víly, u telefonních kabelů žijí stožároví pavouci, kteří se živí hlasem a po kolejích se prohánějí vlakoduchové.

Beth Bradleyová je rebelka, dívka, kterou nejčastěji potkáte se sprejem v ruce. Její otec po smrti své ženy trpí depresemi a o okolní svět se nezajímá. Beth tak nejraději tráví svůj čas potulováním se po ulicích a sprejováním graffiti. Po jedné nevydařené noční akci, ji zradí její nejlepší kamarádka. Vypadá to, že Beth teď zůstane úplně sama a bez přátel..Ale pak potkává vlakoducha a Filiuse, podivného kluka s kůží šedivou, jako beton, který ji vtáhne do svého bizarního světa.

Filius je totiž syn samotné Matky ulic, bohyně, která položila samotné základy města a poté se ztratila. Povídá se, že až se názvy ulic přeskupí a budou jimi kráčet kočky se zdviženými ocasy, opět se vrátí. Pokud se projdete Londýnem a zahlédnete kluka, s ostrým kusem zábradlí, který má město doslova pod kůží, může to být jedině on. Filus má udržovat pořádek ve městě. Křehký mír se ale hroutí. Najednou ožívají přízraky železnic a hrozivý nepřítel Reach, Král jeřábů sestavuje armádu. Filius společně s Beth tak musí přesvědčit spoustu podivných stvoření, aby se přidala k nim a bojovala za záchranu města. Kdo z nich nakonec usedne na Mrakodrapový trůn?

Už z popisu je vám určitě jasné, že Syn Londýna je hodně netradiční příběh o Londýně a o tom, jak je samotné město živé a schyluje se v něm k válce mezi jeho součástmi. Autorova fantazie je asi nekonečná a Londýnem tak pobíhají zlí lešenovlci a sochy v parku jsou možní Kamenní kněží, kteří pykají za své hříchy uvěznění v kameni. Originálními nápady se to v knize jen hemží a moc pěkně je v ní zapracovaná myšlenka ničení historických měst novými stavbami. Hlavní padouch, Král jeřábů, totiž představuje pokrok.

,,Přízraky železnic jsou samotná elektřina, její vzpomínky a sny.Mimo dosah kolejí nemohou přežít déle, než pár minut."
,,No věř synovi bohyně, jehož kotnatý zadek rozkopal přízrak na maděru pět kilometrů od nejbližších kolejí. Tenhle to zvládnul! "

Syn Londýna je opravdu svěží, dobře napsaná fantasy, která se liší od všeho, co znáte. Je čtivá, promyšlená a ohromující svět vás určitě pohltí. Střídá se v ní vyprávění z pohledu Beth a Filiuse. Z nich mi byl sympatičtější Filius. Beth je paličatá a před žádnou výzvou necouvne.Nechová se ale opravdově a její reakce nejsou uvěřitelné. Během pár vteřin se šíleně rychle vyrovná s existencí jiného světa a podobných nesrovnalostí bylo více. Obě hlavní postavy byli občas unáhlené a já jsem na ně měla chuť zoufale zakřičet -myslete trochu! Naštěstí je kniha i dost vtipná a tak snáze přehlédnete naivní hlavní postavy.

Mezi Beth a Filusem se postupně rodí srdečný přátelský vztah, který přeroste v něco víc..Kniha není ale zamilovaný románek. Je to příběh o válce. Lidé jsou v něm zraněni, lidé v něm umírají. Všechny činy mají své následky, nic nezaručuje šťastný konec a za případné vítězství se platí. Hrdinové z knihy vyjdou z jizvami na těle i na duši a o to více je kniha realističtější. Po jejím přečtení jsem nad ní ještě musela chvilku přemýšlet a za skvělé finále autora opravdu chválím. Jestli chcete zkusit originálnější, temnější městskou fantasy, na co ještě čekáte? Zkuste Syna Londýna. Po jeho přečtení se budete na žárovky, telefonní dráty a cihly dívat úplně jinak.