Recenze: Divotání

25. září 2015 v 22:27 | Aires |  Recenze
Autor : A. G. Howard
Série: Šepotání #2
Žánr: YA, fantasy
Počet stran: 432
Nakladatelství: CooBoo, 2015
Alyssa Gardnerová propadla králičí dírou a postavila se pentlochňapovi. Zachránila život Zachovi, klukovi, kterého miluje, a unikla intrikám zvráceně svůdného Morfea i pomstychtivé Červené královny. Teď musí odmaturovat, přežít maturitní ples a pak může nastoupit na vysněnou prestižní uměleckou školu v Londýně. Všechno by to bylo snazší, kdyby se Morfeus jednoho dne neobjevil v její škole, aby ji nalákal na další nebezpečné dobrodružství v Říši divů. Alyssa se musí vyrovnat s jeho znepokojující přítomností ve skutečném světě a zároveň se pokouší Zachovi prozradit pravdu o minulosti, kterou zapomněl. Záblesky z Říše divů se postupně dostávají do jejích obrazů a vlastního života, Červená není daleko!

Čarovná Říše divů je zpět. Jen se od posledně trochu změnila. Její srdce umírá, květiny vadnou a na nebi se valí bouřkové mraky, jako předzvěst zkázy. Divotání vás znovu zavede do podivuhodného světa, kde nic není nemožné…

Alyssa Gardnerová je příbuzná Alenky Liddelové, té Alenky, která se propadla králičí dírou. Minulý rok si udělala malý výlet do Říše divů, aby zlomila rodinné prokletí. Postavila se děsivému pentlochňapovi a překazila plány Červené královně. Od té doby uplynul rok a ona teď čelí obyčejným výzvám, jako je maturita a školní ples. Z Říše divů ovšem nikdo nemůže odejít nepoznamenán a nezměněn. V žilách jí koluje krev poloviční podsvětnice. Ve snech ji straší modrá můra, Červená královna a uvadající Říše divů. Její podsvětnické dobrodružství ještě zdaleka neskončilo. Alyssa teď musí bojovat, aby zachránila oba své domovy - Říši divů i svět lidí. Po boku jí opět stojí elfí rytíř Zach a zrádný Morfeus, se svýma uhrančivýma očima a sametovými křídly.

Do srdce se mi vkrádá zlá předtucha- další výlet do Říše divů bude můj konec. Když teď nasadím krk, ztratím víc než svůj obyčejný, všední život. Tentokrát přijdu o hlavu a vše, co na ní visí. (str. 95)

Autorka A. G. Howard čerpá inspiraci od Lewise Carolla. Na jejích knihách je to znát a ty jsou tak stejně fantaskní a bizarní, jako samotná Alenka v Říši divů. O tom vás přesvědčí i Divotání, druhý díl série Šepotání, který vás opět zavede mezi podivuhodné Podsvětníky. Společně s Alyssou znovu projdete zrcadlem, budete zachraňovat Říši divů a řešit milostné trable.

Na první pohled upoutá povedená obálka, z které na vás vrhá hypnotizující pohled Morfeus. Ten je pořád stejně podlý a šarmantní. On je pikantním kořením této knihy. Budete ho milovat anebo nenávidět. Je to okouzlující manipulátor, který možná zmanipuluje i vaše srdce a dostane se vám pod kůží. Druhý z milostného trojlístku, Zach, je stále stejný dobrák a udatný zachránce. Milostný trojúhelník mezi Alyssou, Zachem a Morfeusem v knize opět hraje hlavní roli. Malým vítězstvím je, že vztahy už se neřeší v každé druhé větě. A knize to jen prospělo.

Pro popis Divotání se hodí dvě slova - nejúžasnoucnější a nejpomatenější. To první jí dodává na kráse, to druhé je její největší slabinou. Při čtení si občas připadáte, jako když honíte Bílého králíka a ten dělá moc velké skoky, takže se v ději ztrácíte. V prvním díle to bylo hodně znát. Výsledek byl chaotický a zmatený. Autorka si svůj styl částečně zachovala i v Divotání, ale výrazně se polepšila. Divotání je přehlednější a čte se lépe. Ve všech ohledech si vede lépe, než první díl, i když k úplné dokonalosti tomu ještě něco chybí. Kniha však má v sobě něco, co vás okouzlí. Při čtení se doslova vznášíte na vlně fantazie a nepřestanete vycházet z údivu.

Díky tomu, jak je kniha příjemně čtivá, ji slupnete jako malinu a pořád ještě budete chtít nášup. Na ten si musíte počkat. Na poslední výpravu do Říše divů se můžete vydat až příští rok. A že je, na co se těšit. Přihořívá a blíží se finále. Nezbývá než doufat, že závěr bude ještě napínavější a předčí všechna očekávání.

RECENZE TAKÉ NA:

Čtyři roční období tag

24. září 2015 v 17:58 | Aires |  Speciály
Před pár dny astronomicky začal letošní podzim a tak když jsem narazila na tento tag, zaujal mě. Rozhodla jsem se do něj zapojit a hned jsem začala přemýšlet, které knihy bych vybrala...Jeho podstata je jednoduchá. Ke každému ze čtyř ročních období vyberte obálku knihy z vaší knihovničky, která se k němu nejvíce hodí.

JARO
Pekáč buchet- Kateřina Petrusová
Začneme tím nejtěžším. Věřte nebo ne, najít obálku, která by symbolizovala jaro, bylo obtížné. Jaro na obálce si představuji jako sluníčko, květiny a veselé barvy. Po dlouhém hledání, jsem nakonec našla jarní obálku přesně podle mých představ. Je to obálka knihy Pekáč buchet. Tahle knížka není veselá jenom zvenku, ale i uvnitř a patří mezi mé oblíbené.

LÉTO
Léto na druhý pokus- Morgan Matson
Letních obálek jsou mraky. Dobře, trochu přeháním, nejsou jich mraky, ale je jich dost. Z kupy knížek jako Můj život u sousedů a První láska, jsem nakonec vybrala tu nejletnější- je jí Léto na druhý pokus. Léto má už ve svém názvu, ale hlavně tahle obálka je doslova zalitá sluncem. A když si to představím, ležet na mole, vyhřívat se na sluníčku, nejlépe s nějakou knížkou v ruce, a být na dosah báječného osvěžení..Jo, to je přesně můj vysněný letní den.

PODZIM
Scarlet - Marissa Meyer
Vybrat podzimní obálku bylo docela lehké. Hned mě napadla Scarlet, kterou jsem mimochodem ještě pořád nečetla. Ten šedivý les mi připomíná podzim, chybí snad už jenom padající lístečky.

ZIMA
Hra o trůny- Mark Helprin
Nápadů jsem měla více, ale nakonec všechny převálcovala Hra o trůny. Už z obálky na mě dýchla zima, ale ty pravé antarktické mrazy přišly až při čtení této knihy. Vzpomeňte si na Zeď, Jona Sněha a Jiné. Řekněte, není vám už chladno? Jestli ne, tak brzy bude, protože zima se blíží :)

Napadla vás taky nějaká obálka, která vás připomíná některé roční období? :)

Recenze: Šepotání

14. září 2015 v 22:45 | Aires
Autor : A. G. Howard
Série: Šepotání #1
Žánr: YA, fantasy
Počet stran:416
Nakladatelství:CooBoo, 2015
Alyssa slyší šepotání květin a hmyzu, je to dar, který připravil o rozum už její matku. Pocházejí totiž z rodiny Aleny Liddelové, lépe známé coby Alenky z Říše divů, skutečné inspirace Lewise Carrolla, podle níž stvořil svůj proslulý fantaskní svět.

Když se matčin stav zhorší, nemůže už Alyssa své dědictví dál popírat a zjistí, že na těch fantastických pohádkách, které zná z dětství, je víc pravdy, než by se mohlo zdát. Trhlinou v zrcadle se dostane do Říše divů, jež je mnohem ponurejší, než jak ji zná z knížek a stáhne s sebou i svého nejlepšího kamaráda a tajnou lásku Zacha. Na druhé straně už na ně čeká podezřelý, ale svůdný Morpheus a provází je při jejich hledání. Ale dá se mu opravdu věřit?

Bylo nebylo. Alenka se vrátila z Říše divů zpátky do našeho světa. Ale jestli si myslíte, že žila šťastně až do smrti, ošklivě se pletete. Její rod postihla kletba, která si vybírá svou daň na duši.

Zaposlouchejte se. Šeptá vám něco do ucha luční koník nebo květiny ve váze? Ne? Tak to si můžete pogratulovat, vaši předkové nikdy nebyli v Říši divů. Alyssa takové štěstí nemá. Je příbuzná Alenky Lidellové, té Alenky, která se propadla králičí dírou. Málokdo ví, že Alenka si ze své cesty odnesla i nechtěný dárek- kletbu, která si vybírá svou daň na duši. Jediný způsob, jak ji prolomit, je vrátit se do Říše divů a napravit tam vše, co Alenka popletla. A tak si Alyssa musí udělat malý výlet do čarovné Říše divů, aby zachránila sebe a svou matku před rodinným dědictvím. Říše divů a její obyvatelé Podsvětníci jí jsou mnohem blíže, než si myslela.

S pomocí jednoho z Podsvětníků, zvláštní modré můry, se vydá na to nejpodivnější místo, jaké si jen umíte představit. A stáhne sebou i svého kamaráda Zacha. V Říši divů už na ně čeká hromada nesplnitelných úkolů a bizarních bytostí. Nejzáhadnější z nich je okřídlený Morfeus. Zdá se, že je to její jediný spojenec, s kterým má navíc společnou minulost...

Nejdřív si myslím, že si povídá se sestrou, ale ta se za chvilku zvedne, aby nás pozdravila. Alison si toho ani nevšimne, jen dál diskutuje s vázou karafiátů na stole. Pořádně se mi přitíží ve chvíli, kdy si uvědomím, že i já slyším, co jí karafiáty odpovídají.

Jdeme vařit guláš sta chutí. Anebo možná vtipnou kaši. I tak by se dalo popsat Šepotání. Tahle kniha je jedinečná a nepřestane vás překvapovat. Autorka má nekonečnou fantazii a Říši divů je pozoruhodné místo. Ovšem vůbec to není kouzelné království, jako od Disneyho. Bílý králík není rozkošný ušák, ale chodící kostřička a ani květiny nejsou zrovna přívětivé. Tohle magické místo má velký potenciál. Zádrhel je v tom, že krásy a děsivost Říše divů jdou do pozadí.

Naopak milostný trojúhelník Alyssa, Zach, Morfeus, měl v knize prostoru až moc. Ze začátku se mi kniha líbila, ale pak se v každé druhé větě začaly řešit vztahy a autorka mi tím dost zkazila náladu. Jejich neustálá žárlivost mi lezla na nervy.

S tím souvisí i to, že mi Alyssa nepadla do oka. Hrdinou této knihy by měl být spíše Zach. Většinu těch chrabrých činů měl na svědomí on a mám takový dojem, že v našem světě by vynikal jako záchranář. Vytahovat Alyssu z problémů a nebezpečných situací mu vážně jde. Ale je tu ještě Morfeus, zmetek, který má svůj šarm a vždy sleduje pouze své vlastní zájmy. Buď si ho oblíbíte nebo ho budete nesnášet. Já jsem se ještě nerozhodla, do které skupiny patřím.

"Říše divů a pořádek? Tato dvě slova by nikdy neměla stát v jedné větě."

Tohle můžu potvrdit. Autora v tom udělala takový nepořádek, že rozhodně neodhadnete, jak to skončí. Některé pasáže jsem musela číst několikrát, protože jsem se v ději ztrácela. Bylo to chaotické a v moc rychlém tempu. Ale abych knize jen nekřivdila- je originální, čtivá a poutavá. Odhalovat tajemství Říše divů vás určitě bude bavit. Knihu bych rozhodně doporučila všem, protože vaše fantazie s ní doslova rozkvete..

Recenze. Girl Online

14. září 2015 v 17:31 | Aires |  Recenze
Autor : Zoe Sugg
Série: Girl Online #1
Žánr: YA,romance
Nakladatelství: Jota, 2015
Penny má tajemství. Pod přezdívkou Girl Online si začne psát blog o svém každodenním životě - o klucích a kamarádkách, o trablech ve škole i doma, ale také o záchvatech paniky a úzkosti, kterými v poslední době trpí.

Když ji na školním představení potká ten ,,největší trapas", který díky internetu uvidí ,,celý svět", a situace začne být na všech frontách na pováženou, rodiče ji vezmou na pár dnů do New Yorku. A tam Penny potká Noaha: úžasného charismatického muzikanta, kterému se prostě nedá odolat. A vůbec poprvé v životě se doopravdy zamiluje. A jak jinak, se o své pocity upřímně podělí se všemi čtenářkami svého anonymního blogu. Jenomže Noah má taky svoje tajemství. A kvůli němu její anonymita na webu jednoho dne praskne jako mýdlová bublina - a v ohrožení se neocitne jenom ona, ale i její vztahy k nejbližším přátelům.

Když otevřete Girl Online, čeká vás šťastná pohádka se sladkou příchutí žužu. Nebo možná s příchutí cukrové vaty. Anebo možná rovnou obojí.

Hlavní hrdinkou knihy je Penny, která se na internetu skrývá pod přezdívkou Girl online. Její blog je jediné místo, kde může být opravdu sama sebou. Má tisíce věrných odběratelů a všechny je dojímají její příspěvky. Na blogu je Penny 100% upřímná a nemusí nic skrývat. Na rozdíl od skutečného světa.. V tom už se jí tolik nedaří. Protože co by si její kamarádi pomysleli, kdyby zjistili, že trpí návaly strachu a že je doslova chodící katastrofa? Trapasy se na ni lepí jako vosy na med a svou nešikovností předčí i Bellu ze Stmívání (ano, vážně to je možné). A po jednom opravdu velkém trapasu ve kterém jde o kalhotky s jednorožci, ji její rodiče vezmou sebou na služební cestu do New Yorku.

Co když nepřijde? Co když si ze mě jenom dělal srandu? Co když zakopnu zrovna ve chvíli, kdy mi bude chtít dát pusu? Ach bože, co když mě fakt začne líbat? On tě přece nezačne líbat, ty trubko..Jedna otázka za druhou mi létají hlavou a můj vnitřní hlas už opravdu zní skoro hystericky.

A tak se celá rodinka vydává za oceán. Penny doufá, že tu zapomene na svůj trapas, ale čeká jí více, než jen fajn prázdniny. Hned první den potká rozkošného kluka. Šíleně se zamiluje a o Noahovi, o svém Klukovi z Brooklynu, se zmíní i na blogu. Jenže co se stane, až její tajemství a anonymita praskne?

Girl Online je opravdu pohodové a sluníčkové čtení. Zoe Sugg, známá youtuberka, nám naservírovala příběh plný klišé o teenagerovských problémech. Hrdinové knížky řeší dilemata jako jak se obléknout na rande, jaké postnout selfíčko a jak být cool za všech okolností. Penny podle mě trpí nějakou nešťastnou chorobou, protože má neuvěřitelný talent zesměšnit se za všech okolností. Padání a blábolení ještě šlo, ale pak přišli na řadu blechy a kalhotky s jednorožci..Takže to řeknu přesně jako Penny: Soráč, ale tohle bylo už trochu moc..

Bude to v pohodě, ujištuju se v duchu. Nemám za úkol nic jiného, než vyjít na jeviště, udělat pár fotek a zase sejít dolů. Co by se asi tak mohlo stát hrozného..?

Zoe do příběhu přidala i vrchovatou lžičku klišé. Máme tu dokonalého kluka, slavnou blogerku a spoustu dalších..Vlastně celá tahle kniha je jedno velké klišé. Přijde mi, že autorka se nikde nedržela zkrátka a že jí trošku ujela ruka..Knížka je tak přeslazená a nereálná, ale rozhodně to je milý příběh. Bylo by pěkné, kdyby se vše takhle dařilo i ve skutečnosti. Kniha je jednoduše napsaná, předvídatelná, čte se rychle a je vtipná. Stránky vám tak rychle utíkají a když se moc nebudete divit nadtím, jak je všechno dokonale pohádkové, užijete si pohodové čtení.

Nemůžete si stěžovat, ani na nedostatek romantiky. Té je tu dost, až sama žasnu, jak je možné, že na obálce není velké růžové srdíčko. Dobře, malinko přeháním, ale Girl Online je opravdu sladká romanťárna pro náctileté. Věřím tomu, že kdyby mi bylo o pár let méně, užila bych si knihu daleko víc. Od Girl Online nečekejte mnoho, ale jestli se do ní pustíte, určitě si u ní krásně odpočinete.

Recenze: Pawn

11. září 2015 v 23:45 | Aires |  Recenze
Autor : Aimee Carter
Série: The Blackcoat Rebellion #1
Žánr: YA, dystopie
Nakladatelství: Harlequin Teen, 2013
Můžeš být VII. Pokud se vzdáš úplně všeho.

Pro Kitty Doe, se to zdá jako snadná volba. Může svůj život strávit buď jako III ve věčné bídě a klanět se před výše postavenými, anebo se může stát VII a připojit se k nejmocnější rodině v zemi.

Pokud řekne ano, bude Kitty maskována, chirurgickými zákroky přeměněna na Lilu Hart, neteř ministerského předsedy, která zemřela za záhadných okolností. Jako členka rodiny Hartových, bude slavná. Bude zbožňovaná. Ale je tu jeden háček. Musí také zastavit vzpouru, kterou Lila tajně podporovala, vzpouru v kterou Kitty věří. Tváří v tvář hrozbám, spiknutí a životu, který není její vlastní, se musí rozhodnout, kterou cestou si vybere. Musí se naučit, jak se stát více, než jen pěšákem v pokřivené hře o moc, které teprve začíná rozumět.

Představte si společnost, kde všichni mají své místo. Poté, co se svět ocitl na okraji zániku, kvůli přelidnění a ubývajícím zdrojům, převzal zemi nový vůdce a zavedl systém, který spočívá v rozdělení občanů do sedmi kategorií. Každý absolvuje test, který určí, jak se bude jeho život vyvíjet. Rozhodne o tom, jestli budete zametat chodníky nebo se přidáte k té nejmocnější elitě v zemi. Čím vyšší kategorie, tím větší šance na štěstí, bohatství a dlouhý život.

Krk sedmnáctileté Kitty Doe právě zdobí nová značka- III. A ta pro ni nevěstí nic dobrého. Kvůli ní se musí vzdát svého románku se svým přítelem Benjim a navždy žít v bídě. V zoufalství uteče a dopustí se přestupku. Aby nebyla potrestána, musí kývnout na nabídku záhadného muže. Ten jí slíbí, že z ní udělá VII, ale bude za to něco chtít.. Její identitu.

Kitty je chirurgicky přeměněna na neteř ministra, Lilu Hart. Spolu s jejím obličejem, po ní zdědí všechno. Její tvář, prominentní postavení i snoubence Knoxe. Musí se naučit vystupovat přesně jako ona a plnit její úlohu. A především musí riskovat svůj život a podpořit revoluci, kvůli které Lila zemřela. Kitty je odhodlaná bojovat za rovnoprávnost pro všechny občany, protože to může být jediná úniková cesta a způsob, jak být znovu sama sebou.

Zavřel jsem oči a přemýšlela. Kdybych odmítla, budu mrtvá. Ale jestli řeknu ano, co se stane pak? Byla bych Lila Hart. Po zbytek mého života, bych musela nosit tvář někoho jiného, slyšet na jiné jméno a žít život někoho jiného. Ale aspoň budu naživu. Dýchala jsem pomalu, nutila sama sebe, nepodlehnout panice. Byl jsem to stále já, nebo nebyla? Pořád jsem se cítila jako já. Pořád jsem myslela jako já. Nemohli mi to všechno vzít, bez ohledu na to, co udělali s mým tělem. Možná jsem vypadala jako Lila Hart, ale pořád jsem byla Kitty Doe.

Dystopie mám ráda, ale občas jsem z nich trochu unavená a tak s nadšením vítám každou knihu, která do tohoto žánru přinese něco nového. Pawn mi doslova vlila energii do žil, protože je perfektní od začátku až do konce. Možná se na první pohled moc neliší od těch ostatních. Máme tu Ameriku, kategorie pro občany a přísný systém, jehož porušení se trestá. Naštěstí tu nejsou žádní zombíci nebo jiné epidemie. Pawn je spíše o politických intrikách. Nenechte se odradit slovem politika, tady se bojuje o ušlechtilé věci, jako je rovnoprávnost. A autorka dokázala ze všech svých nápadů vyždímat opravdu maximum. Navíc píše nesmírně čtivě a příběh je plný napětí, lásky a zrady.

Kitty mi rychle přirostla k srdci. Má rozum a umí ho používat. Je to sympaťačka, a i když je zamilovaná, není to rozbouřená hormonální troska, jako jiné hrdinky. Její hlášky dodávají knize šťávu. Jejím vyvoleným je Benji, kamarád z dětství. Nemůžete si ho neoblíbit, protože je opravdu sladký. A pak je tu Knox, její nový snoubenec, který má také srdce na pravém místě. Vypadá to na milostný trojúhelník, ale Kitty je překvapivě stálá a hned se nevrhá do nové náruče. Uvidíme, ráda se nechám překvapit, jestli to tak zůstane i v dalších dílech.

Knížku můžu určitě všem doporučit. Zařadila se mezi mé nejoblíbenější série a už si brousím zuby na další díl. Nebojím se i říct, že to je možná nejlepší kniha, jakou jsem zatím v angličtině četla. Otáčela jsem stránku za stránkou, příběh rychle utíká a je v něm pár okamžiků, u kterých zůstala civět s otevřenou pusou. Ke knize sedí i název Pawn- Pěšák, podle šachové figurky, protože Kitty je opravdu pěšák. Náhodou se přimotala do hry o moc. Myslím, že prvním dílem tento boj teprve začíná a z politického kolbiště se přesune na válečné pole. Vážně jsem moc zvědavá, jestli jim dá Kitty šachmat.

Recenze: Napůl zlý

7. září 2015 v 16:49 | Aires |  Recenze
Autor : Sally Green
Série: Half Life #1
Žánr: YA, fantasy
Nakladatelství: YOLI, 2014
Fantasy příběh o nezdolné vůli přežít. Příběh, který vás chytne a nepustí až do poslední stránky. Nadpřirozený thriller se odehrává v Anglii, kde mezi lidmi žijí v utajení černí-zlí a bílí-hodní čarodějové. Obě frakce rozděluje silná nenávist a spojuje jedna jediná věc - strach z chlapce, který pochází z obou stran.

Patnáctiletý Nathan je synem smíšeného čarodějnického páru a ostatními čaroději vězněn a mučen. Chlapec musí ze svého žaláře uprchnout před svými šestnáctými narozeninami a najít svého otce, nejsilnějšího a nejkrutějšího černého čaroděje na světě, jinak zemře. Zvládne svůj nelehký úkol přesto, že nemůže nikomu věřit? Ani dívce, kterou miluje?

Ve světě obyčejných lidí žijí Bílé a Černé čarodějnice. Bílé čarodějnice, v čele s Radou, neúnavně bojují proti zlým Černým čarodějnicím. Nathan Byrn je hříčkou přírody. Jeho matkou je Bílá čarodějnice a jeho otcem je Marcus, nejmocnější Černý čaroděj všech dob. Nathan je jediný svého druhu, je takový princ dvojí krve. Je Poloviční kód. Napůl černý/ Napůl bílý. Napůl zlý.

Nathan je tikající bomba. Nikdo s ním nechce mít nic společného a považují jej za mimořádně nebezpečného. Všichni čekají, až dělá chybu a odhalí svou temnou tvář. A proto každý rok musí předstoupit před Radu a prokázat, že není zlý. Nathan vyrůstá u své babičky společně se svými nevlastními sourozenci a těší se, až bude plnoletý. V den svých narozenin musí, jako každý čaroděj, pít krev svých předků a dostat od nich své tři dary.Pokud nedostane tři dary, přijde o své schopnosti, anebo, pokud je v srdci Černý, zemře.Pak ale zasáhne Rada a uvězní ho. A tak začíná Nathanův příběh.

S Nathanem se poprvé setkáte, když je zavřený v kleci. Vězní ho Bílé čarodějnice. A den jeho narozenin se rychle blíží.. Musí utéct, protože na světě je jediná osoba, která se může vzepřít Radě a jehož krev by ho proměnila v čaroděje. Jeho otec.

Pořád ve střehu. Ve střehu kvůli čemu? Čemukoliv. Chyba. Šance. Přehlédnutí. Pořád čekáš na tu nejmenší chybičku pekelné Bílé čarodějnice. A ona dělá chyby. A když ta chyba k ničemu nevede, počkáš na další a na další..Dokud se ti nepodaří uspět. Dokud nebudeš volný.

Napůl zlý je opravdu neobvyklá kniha a poznáte to už na jejím začátku. Prvních pár kapitol je napsaných netradičně z pohledu druhé osoby. Nathan je zavřený v kleci a pokouší se o útěk. Nevíte, co se stalo, ani proč je v ní zavřený. Na začátku se vše zdá zmatené, ale radím vám počkat, protože vše se dozvíte.Zbytek knihy je už psaný z pohledu Nathana a ten vzpomíná na svůj předchozí život a tak brzy znáte celý jeho příběh. Část, kde vzpomíná na své dětství byla podle mě zbytečně dlouhá a úmorná. Poté, ale kniha nabrala spád a začala mě bavit.

Autorka se nezdržuje popisy, používá úderné věty a příběh je tak čtivý a napínavý. Určitě to ale není čtení pro jemné duše, protože vše má temnou atmosféru a některé scény jsou drsné. Mám ráda, když je temný příběh opravdu temný. Tím chci říct, že když se bojuje o život, není čas na milostné trable ala Barbie a Ken, a na šťastné zázraky a náhody, které vše vyřeší za vás. Nathan se může spolehnout jen sám na sebe a jehopříběh je místy opravdu smutný a krutý, ale na druhou stranu i ve skutečném životě jsou lidé krutí a páchají hrozné věci.

Autorka se to pokusila tu temnotu vyvážit a tak i v Napůl zlém najdete lásku a přátelství. Podle mě má tahle série slibný potenciál, jen to zpracování příběhu trochu pokulhává. Musím ocenit i hlavní myšlenku.V knize je krásně vidět, že nic není dobré, ani špatné, záleží to jen na pojetí. Bílé čarodějnice mají být hodné, ale přitom v páchání zla nijak nezaostávají za Černými. Bojí se, co by se z Nathana mohlo stát a přestože on nikdy neměl žádné zlé myšlenky, zacházejí s ním takovým způsobem, že si z něj sami pěstují hrozbu a učí ho je nenávidět.

Kniha není strhující. Na jejím konci nebudete brečet, ani nebudete Nathana milovat. Není to jenom poutavý příběh, Napůl zlý má v sobě něco, co vás donutí se nad ním zamyslet. A právě to ,,něco navíc,, z něj činí dobrou a jedinečnou knížku.

Nový článek

2. září 2015 v 18:34 | Aires

První (Selekce #3) - Kiera Cass - CooBoo