Recenze. Girl Online

14. září 2015 v 17:31 | Aires |  Recenze
Autor : Zoe Sugg
Série: Girl Online #1
Žánr: YA,romance
Nakladatelství: Jota, 2015
Penny má tajemství. Pod přezdívkou Girl Online si začne psát blog o svém každodenním životě - o klucích a kamarádkách, o trablech ve škole i doma, ale také o záchvatech paniky a úzkosti, kterými v poslední době trpí.

Když ji na školním představení potká ten ,,největší trapas", který díky internetu uvidí ,,celý svět", a situace začne být na všech frontách na pováženou, rodiče ji vezmou na pár dnů do New Yorku. A tam Penny potká Noaha: úžasného charismatického muzikanta, kterému se prostě nedá odolat. A vůbec poprvé v životě se doopravdy zamiluje. A jak jinak, se o své pocity upřímně podělí se všemi čtenářkami svého anonymního blogu. Jenomže Noah má taky svoje tajemství. A kvůli němu její anonymita na webu jednoho dne praskne jako mýdlová bublina - a v ohrožení se neocitne jenom ona, ale i její vztahy k nejbližším přátelům.

Když otevřete Girl Online, čeká vás šťastná pohádka se sladkou příchutí žužu. Nebo možná s příchutí cukrové vaty. Anebo možná rovnou obojí.

Hlavní hrdinkou knihy je Penny, která se na internetu skrývá pod přezdívkou Girl online. Její blog je jediné místo, kde může být opravdu sama sebou. Má tisíce věrných odběratelů a všechny je dojímají její příspěvky. Na blogu je Penny 100% upřímná a nemusí nic skrývat. Na rozdíl od skutečného světa.. V tom už se jí tolik nedaří. Protože co by si její kamarádi pomysleli, kdyby zjistili, že trpí návaly strachu a že je doslova chodící katastrofa? Trapasy se na ni lepí jako vosy na med a svou nešikovností předčí i Bellu ze Stmívání (ano, vážně to je možné). A po jednom opravdu velkém trapasu ve kterém jde o kalhotky s jednorožci, ji její rodiče vezmou sebou na služební cestu do New Yorku.

Co když nepřijde? Co když si ze mě jenom dělal srandu? Co když zakopnu zrovna ve chvíli, kdy mi bude chtít dát pusu? Ach bože, co když mě fakt začne líbat? On tě přece nezačne líbat, ty trubko..Jedna otázka za druhou mi létají hlavou a můj vnitřní hlas už opravdu zní skoro hystericky.

A tak se celá rodinka vydává za oceán. Penny doufá, že tu zapomene na svůj trapas, ale čeká jí více, než jen fajn prázdniny. Hned první den potká rozkošného kluka. Šíleně se zamiluje a o Noahovi, o svém Klukovi z Brooklynu, se zmíní i na blogu. Jenže co se stane, až její tajemství a anonymita praskne?

Girl Online je opravdu pohodové a sluníčkové čtení. Zoe Sugg, známá youtuberka, nám naservírovala příběh plný klišé o teenagerovských problémech. Hrdinové knížky řeší dilemata jako jak se obléknout na rande, jaké postnout selfíčko a jak být cool za všech okolností. Penny podle mě trpí nějakou nešťastnou chorobou, protože má neuvěřitelný talent zesměšnit se za všech okolností. Padání a blábolení ještě šlo, ale pak přišli na řadu blechy a kalhotky s jednorožci..Takže to řeknu přesně jako Penny: Soráč, ale tohle bylo už trochu moc..

Bude to v pohodě, ujištuju se v duchu. Nemám za úkol nic jiného, než vyjít na jeviště, udělat pár fotek a zase sejít dolů. Co by se asi tak mohlo stát hrozného..?

Zoe do příběhu přidala i vrchovatou lžičku klišé. Máme tu dokonalého kluka, slavnou blogerku a spoustu dalších..Vlastně celá tahle kniha je jedno velké klišé. Přijde mi, že autorka se nikde nedržela zkrátka a že jí trošku ujela ruka..Knížka je tak přeslazená a nereálná, ale rozhodně to je milý příběh. Bylo by pěkné, kdyby se vše takhle dařilo i ve skutečnosti. Kniha je jednoduše napsaná, předvídatelná, čte se rychle a je vtipná. Stránky vám tak rychle utíkají a když se moc nebudete divit nadtím, jak je všechno dokonale pohádkové, užijete si pohodové čtení.

Nemůžete si stěžovat, ani na nedostatek romantiky. Té je tu dost, až sama žasnu, jak je možné, že na obálce není velké růžové srdíčko. Dobře, malinko přeháním, ale Girl Online je opravdu sladká romanťárna pro náctileté. Věřím tomu, že kdyby mi bylo o pár let méně, užila bych si knihu daleko víc. Od Girl Online nečekejte mnoho, ale jestli se do ní pustíte, určitě si u ní krásně odpočinete.