Recenze: Nikdy nic nekončí

21. října 2015 v 22:25 | Aires |  Recenze
Autor : Martina Kastlová
Žánr: paranormální romance
Počet stran: 262
Nakladatelství: Mákniha.cz, 2015
Lea Tucker je 21letá dívka, dcera Leonarda Tuckera vůdce klanu měničů, který byl zákeřně napaden a zabit svým nepřítelem Lionelem Williamsem. Shodou okolností byla u zabití svého otce i malá Lea, pro kterou byl tento čin traumatizujícím zážitkem, ze kterého se nemůže vzpamatovat. Nese si ho až do současnosti. Jejím jediným cílem je pomsta…
Pod tlakem událostí se Lea rozhodne převzít vůdcovství klanu po svém otci a zároveň se nevzdává své touhy po pomstě. V den zvolení se dostaví se svou žádostí o přijetí do klanu Lucien Williams, syn Lionela Wiliamse. Započne Lea svou pomstu na Lucienovi nebo jeho škádlení mu přinese ovoce? Lea nemá lehký úkol. Musí rozplést smyčku tajemství, která se stále více stahuje. Povede se to Lee, aniž by dala průchod svým citům?

Lea Tucker občas vytasí drápky. A to doslova. Na povrch totiž někdy vypluje její druhé kočičí já. Lea je novou Vůdkyní klanu měničů. S novou pozicí má na starosti desítky koček všeho druhu. Udržet je v bezpečí není vůbec jednoduché, protože na obzoru jsou potíže. Na severu kuje pikle Lionel Williams, vůdce nepřátelského klanu. Lea nemůže zapomenout na okamžik, kdy se poprvé proměnila a před očima jí zavraždili jejího otce. Tím vrahem je právě Lionel Williams. Lea ho nenávidí a touží po pomstě. Jenže pak se objeví menší problém jménem Lucien Williams. Ten přijde zažádat o azyl v jejím klanu. Spolu s ním přijdou i další potíže, protože Lucien je opravdu mocný a neodolatelný..

Lea by na krku měla mít cedulku- koušu a mám drápy, které se nebojím použít. Tohle děvče je opravdu svérázné a kvůli tomu jsme si navzájem poněkud nesedly. Lea je neobvykle silná a její moc dokáže téměř všechny srazit na kolena. Jediný, kdo se jí vyrovná, je Lucien. Kromě něj před ní všichni panáčkují jako pejsci. Lea si toho je dobře vědoma a trochu toho zneužívá. Oplývá i talentem vrhat se do všeho po hlavě a citově je malinko přelétavá.

Mohla jsem být doma v teplíčku a číst si oblíbenou knížku. Místo toho stojím na mýtině na vrcholku hory a snažím se nerozklepat se před tou obrovskou, chlupatou věcí, co stojí přede mnou. Pronikavé a nebezpečné oči, koukají přímo do těch mých. S vyceněnými zuby, čeká na vhodnou příležitost, aby mi mohl skočit po krku…

Zato Lucien, toho bych si hned pořídila domů jako pokojového kocoura. Je zkrátka dokonalý. Rychle si ho oblíbíte a začnete mu fandit, aby Leu trochu zkrotil. Je to sympaťák skrz na skrz a rozhodně je nejzajímavější postavou této knihy.

Na kočkovité šelmy jsem vytížená, takže vyhlídka na čtení knihy, ve které se to jimi jen hemží, mě lákala. Už povedená obálka napovídá, že koček si v knize užijete dostatek. Ve světě měničů tu pobíhají rysové, jaguáři i kočky domácí. Příběhů o měničů tu bylo už hodně, ale tento je podle mě originální.

Společně s Leou si prožijete pár vášnivých scének, rvaček a spoustu hezkých chvilek s jejími přáteli. Výsledek je překvapivě dobrý a kniha je čtivá. Styl psaní z ní dělá dobrou oddechovku. Navíc je napínavá tak, že při čtení zapomínáte na své okolí. Jediné, co jí mohu vytknout, jsou určité logické nedostatky. Lee je 21 a studuje na škole, která podezřele připomíná střední školu. Dále Lea v knize několikrát zmíní, že když se poprvé proměnila, roztrhala na kusy otcova vraha. Ale tím má být Lionel Williams, který je ovšem podezřele živý. Tyhle detaily mi prostě nesedí, ale všechno se dá vysvětlit. Třeba Lea ve škole propadla a vrahové byli dva.

S nejasnostmi si však rychle přestanete lámat hlavu, když se dostanete na konec knihy. Ten je více než překvapivý a dostane vás tak, že jak by řekla kočka, z toho se jen tak nevylížete. Jestli máte chuť na zajímavou paranormální romanci, Nikdy nic nekončí vám určitě bude dobrou společnicí na cesty i o dlouhém podzimním večeru. Dokáže vám, že i české autorky opravdu psát umí.