Recenze: Krajina plná stínů

31. prosince 2015 v 21:22 | Aires |  Recenze
Autor: Meg Cabot
Série: Mediátor, 1.díl
Počet stran: 192
Nakladatelství: Knižní klub, 2004
Svět šestnáctileté středoškolačky Susannah se hemží duchy, zbloudilými dušemi, které potřebují pomoc, aby se dostaly do "země stínů". Pomoci jim mohou "mediátoři", lidé se schopností zesnulé vidět a hovořit s nimi. Suze je jinak normální 16 letá středoškolačka, která se musí vyrovnávat s matčiným sňatkem, přírůstkem tří nevlastních bratrů, stěhováním z New Yorku do Kalifornie a změnou školy...

★★★★★

Už jste někdy měli pocit, že jste z nějakého žánru nebo série vyrostli? Přesně takový pocit jsem měla z knih Meg Cabot. Krajina plná stínů, první díl série Mediátor, mě však přesvědčila, že jsem se spletla.

Šestnáctiletá Susan Simonová viděla svého prvního ducha, když jí byly dva roky. Od té doby se její svět hemží duchy, kteří potřebují pomoc. Susan patří mezi Mediátory, kteří mají zbloudilé duše převádět na druhý břeh do Krajiny stínů. Dokáže hovořit se zesnulými a ti chtějí, aby za ně řešila jejich problémy, které je drží na tomto světě. Věřte, že poslat takového ducha, tam kam patří, není vždy úplně jednoduché...

My jsme stráž, která stojí u brány mezi světy.
My jsme ti, kteří pomáhají ztraceným duším najít cestu, z níž sešly...

Zjistí to i Susan poté, co se přestěhuje se svou rodinou do slunné Kalifornie. Doufá, že tu začne nový život. Jenže hned první den zjistí, že její pokoj obývá mrtvý mladík Jesse a ve škole straší nebezpečný duch školačky Heather, která je plná zuřivosti. Tu si hodlá vybít na Susan, která se stane terčem její pomsty. Brzy se stává smrtelným nebezpečím pro celou školu a Susan je jediná, kdo ji může zastavit. Ještě, že má schopnost dotknout se ducha a pokud je to potřeba, nakopat mu zadek.

A tak jsem poznala první duchařský pravidlo: vidím je jenom já. No jasně, jsou lidi, co je vidí taky. Jak by jinak mohly existovat domy, kde straší a duchařský historky? Ale je v tom rozdíl. Oni vidí jednoho ducha. Já je vidím všechny.

O Mediátorovi se říká, že to je série, která si získá srdce každého, kdo si ji přečte. Nevím, jestli to platí stoprocentně, ale u mě to rozhodně zafungovalo. Je chyba myslet si, že Mediátor je jen pro mladší čtenáře. Na lepší duchařinu těžko narazíte. Susan si snadno oblíbíte. Je vtipná, drzá a rozhodně to není žádná křehotinka.Kniha je navíc psaná tak poutavě, že vás od prvních stránek vtáhne do děje a budete mít pocit, jako kdybyste se Susan vše opravdu prožívali. Společně s ní se vám srdce rozbuší, když k ní do pokoje zavítá Jesse, mrtvý kovboj, který je i po smrti pořád sexy. Možná tomu nevěříte, ale Jesse vás okouzlí svým šarmem. Sympatické postavy jsou na knize nesmírně důležité a Susan i Jesse mi rychle padli do oka.

Nevěděla jsem, jak bych se cítila, kdyby mě měl poprvé políbit někdo, kdo už není naživu, ale chápejte, člověk si někdy nemůže moc vybírat.

Kniha si mě získala i tím, že díky ní si můžete odpočinout od spousty klišé. Tohle není žádná ohraná písnička. Není tu milostný trojúhelník, ani další katastrofické jevy. Žádná temná minulost, žádní sirotci, žádné zbytečné natahování děje. V knize je jen to, co v ní opravdu má být.

Mediátor je vítaná úleva. Při čtení se můžete jednoduše bavit a to, že vám budou cukat koutky je zaručené. Kniha je psaná hovorově, z pohledu Susan a její humor je tím nejlepším kořením.Dostatek akce, napětí, hlavní hrdinové a skvělé hlášky, které knize dávají ten správný šmrnc, dělají ze čtení nevšední zážitek. Jestli vás kniha aspoň trochu zaujala, neváhejte a pusťte se do shánění této jinak nesehnatelné série. Nezbývá, než věřit v zázraky a doufat, že se dočkáme nového vydání.