Recenze: Odpusť mi, Megan

23. dubna 2016 v 19:20 | Aires |  Recenze
Autor: Abbie Rushton
Žánr: YA romance
Počet stran: 256
Vydání: YOLI, 2016
Megan nemluví. A ani nemůže. Loni v létě se stalo něco hrozného a ona slíbila, že o tom nikdy nikomu neřekne. Trápí ji strašná vina. Přišla o kamarádku, odcizila se mámě a stala se terčem posměchu spolužaček. Nebýt Luka, neměla by už nikoho. A pak se na jejich škole těsně před závěrečnými zkouškami objeví Jasmine. Temperamentní, nádherná, upovídaná Jasmine. A chce se s Megan kamarádit. Díky ní připadá Megan život zase o něco barevnější. A nejen jí. Jasmine padne do oka i Owenovi, za kterým pálí holky z celé školy. Jenže pak se kolem nich začnou dít zvláštní věci. Že by to byla náhoda? Megan by ráda znovu mluvila. Ale bojí se. Protože jestli se jí hlas vrátí, bude to znamenat jen jedno. Pravdu.

HODNOCENÍ :

Některá tajemství jsou nebezpečná, když se vysloví...
A právě jedno takové tajemství má i Megan, která nemluví. Od té noci před pár měsíci, kdy ztratila svoji nejlepší kamarádku Hanu, nevydala ani hlásku. Spolu s ní ztratila svoji spřízněnou duši i řeč. Nesmí ji uniknout ani slůvko. Kdyby totiž začala mluvit, mohla by prozradit, co se tenkrát stalo. Ale ona slíbila, že si všechna tajemství té noci nechá pro sebe.

Megan toho v sobě skrývá hodně. Své tajemství, vinu a výčitky svědomí. Pro své spolužáky je kuriozitou a terčem vtípků. Vše se ale obrátí k lepšímu, když se ve škole objeví nová holka. Populární a temperamentní Jasmine se z nějakého důvodu spřátelí právě s nesmělou Megan. Najednou je všechno veselejší a díky ní Megan skoro dokáže zapomenout na to, co se stalo minulé léto. Pak ale stíny minulosti ožijí, když se kolem ní začnou dít podivné věci. Vše začne výhrůžnými dopisy a rychle se to stupňuje. Někdo Megan a Jasmine pronásleduje. Kdo je to a co chce? A ještě tu je její hlas, který Megan připomíná, že stejně vždycky všechno zkazí a proto ani přátelství s Jasmine nemůže dopadnout dobře. Nebo snad ano?

Vzdychnu. Jednoho dne, až budu moct zase mluvit...
Jo, jako bych se k tomu chystala. Jako bych riskovala, že vyzradím pravdu. Ne, zůstanu zticha. Koneckonců, nikdo nedokáže udržet tajemství líp než němý.

Odpusť mi, Megan mě zaujala svojí obálkou. Věřte, že s touhle knížkou budete zářit široko daleko a svítivá oranžová k vám přitáhne pohledy okolí (vyzkoušeno při čtení ve vlaku). Pod obálkou se skrývá příjemně čtivá YA romance. Na této knížce je hned několik věcí netradičních. Za prvé, hlavní hrdinka nemluví. Kniha je psaná z jejího pohledu a tak vám fakt, že se od ní nedočkáte ani slova, nebude vůbec vadit. Vidíte ji do hlavy a přesně víte, co si Megan právě myslí. Být němá je její vlastní volba a v knize je dobře zachycený její vnitřní boj, jak jedna její část chce zase začít mluvit.

Druhou netradiční věcí je Jasmine. Přesněji vztah mezi Megan a Jasmine, který přeroste v něco více, než jen obyčejné kamarádství. Byla to má první kniha s touto tématikou a musím říct, že si s tím autorka poradila dobře, vše působí přirozeně. Celá knížka je taková milá a čtivá oddechovka. Zápletka je jednoduchá a anotace vám odhalí skoro celý děj knihy.

Děj se dá odhadnout, ale v průběhu čtení budete jako na trní, autorka vás udrží napjaté. Knížka je trochu nevyvážená. Má pomalejší začátek a uspěchaný konec, která na mě působil trochu nedotaženě. Ve výsledku se mi však líbila, je to pěkná jednohubka na jedno odpoledne. Slupnete ji jako malinu, ale k tomu, aby jste na ni dlouho obdivně vzpomínali, jí něco chybí. Pokud máte raději složitější příběhy, které mají větší hloubku, možná vám bude připadat jednoduchá a určená spíše mladším čtenářům. Odpusť mi, Megan, přesně pasuje do kategorie- neurazí, nenadchne. Rozhodně vám ale dokáže zpříjemnit pohodový den.