Recenze: Smečka

3. září 2016 v 21:30 | Aires |  Recenze
Výsledek obrázku pro smečka andrea cremerAutor: Andrea Cremmer
Počet stran: 400
Vydání: Knižní klub, 2011
Anotace: Calla Torová není jen tak obyčejná středoškolačka, je rozená bojovnice, navíc vůdkyně smečky Nightshadeů. Většinu života tráví v lidském těle, ale stačí jen nepatrný impulz, drobné ohrožení, a promění se ve vlčici. Brzy se však ukáže, že se nemusí ve smrtelném nebezpečí ocitnout zrovna ona nebo její blízcí, aby se její vlčí instinkty probudily. Když při hlídkování v horách narazí na Shaye, lidského mladíka, jehož na životě ohrožuje medvěd grizzly, nezaváhá a zachrání ho. Ve chvíli, kdy se zadívá do jeho očí, začne pochybovat o věcech, o nichž nikdy nepochybovala. O svém postavení a předem daném osudu, který ji předurčuje stát se družkou vůdce smečky Baneů. Existuje nějaká možnost, že by se všemu mohla vyhnout? Pokud se nechá vést srdcem, riskuje, že přijde o všechno - včetně svého života. Stojí zakázaná láska za takovou oběť? A co když pravidla, na nichž smečky Ochránců a Strážci, jejich vládcové, tak lpí, nemají zajistit všem lidem na světě bezpečí, jak si až dosud myslela, ale jen je kontrolovat?

Calla má už od dětství nalinkovanou budoucnost. Narodila se jako Ochránkyně a proto je schopná proměnit se ve vlka rychleji, než mrknete. Navíc je vůdkyní smečky Nightshadeů a brzy si má vzít Rena, přitažlivého vůdce smečky Baneů. Její život je plný pravidel, která jim nadiktovali jejich pánové, Strážci. Všichni ale mají společný cíl, ochránit tajemnou jeskyni Haldis a relikvii ukrytou v ní, a to pro vyšší dobro všech. Nebo snad ne?
Turisté občas lezou, kam by neměli. To zjistí Calla, když v horách potká Shaye, který se připlete do cesty medvědovi grizzly. Calla neváhá a zachrání ho. Myslí si, že tím jejich setkání končí, ale Shay se brzy objeví u nich ve škole. A Calla najednou začíná pochybovat o tom, jestli je její předurčená budoucnost správná. Zatouží po svobodě a po Shayovi...

Jestli mu ublížíší, zabiju tě. Polkla jsem, šokovaná vlastními myšlenkami. Byla jsem ráda, že nejsem ve vlčí podobě. Ren byl ten poslední, na koho bych měla útočit. Představuje budoucnost smečky. Mou budoucnost.

Výsledek obrázku pro white wolfSmečku jsem poprvé četla už před čtyřmi lety, hned po jejím vydání. Přiznám se, že mě okouzlila její fialová obálka. Také to byla má první kniha o vlkodlacích. Od té doby jsem na žádnou lepší vlkodlačí knihu ještě nenarazila. V tomhle si Smečka drží první místo žebříčku. Pak ale přišel další díl, který už byl slabší a vrcholem byl spoiler o ději dílu třetího, který mě tolik rozhodil a naštval, že jsem sérii ani nedočetla. Teď jsem v sobě našla odvahu se do toho konečně pustit a dala si re-reading. A jak si Smečka vedla podruhé?

Stále velmi dobře, ovšem během těch čtyř let jsem přečetla kvanta jiných knih a stal se ze mě náročnější čtenář, který autorce nezbaští všechno. Proto jsem teď viděla pár detailů, s kterými jsem si dříve nelámala hlavu. Na začátku knihy je čtenář vržený do nepřehledného kolotoče jmen a pojmů jako Strážci, Ochránci, Hledači. Stojí dost úsilí zmapovat kdo, je kdo a zorientovat se v prostředí.
Hlavní hrdinka Calla mi byla celkem sympatická. Na plné čáře ji však zastíní Ren, který zkrátka má charakter. Je to alfa borec a proto nechápu Callu proč se vůbec zabývá Shayem. Upřímně, tenhle chlapík žádné charisma nemá a přijde mi jen jako vlezlý kluk, co se všude motá a trousí rozumy. Ale s romantickými trojúhelníky se v YA musí počítat a proto jsem ochotná to překousnout.

Líbí se mi zpracování příběhu a to, že je kniha vyloženě věnovaná vlkodlakům. Nějaké upírské nebo jiné potvůrky tu naštěstí nenajdete. Vedlejší postavy jsou pestrá směska charakterů a nejsou v příběhu zbytečně. Kniha má jiskru a akci už od první kapitoly. Pořád se něco děje a postupně se odhalují další tajemství. Vše se s každou další stránkou zlepšuje a napínavý závěr nenechá čtenáře klidného. Už jen proto, že konec je otevřený.

V ději jsem našla i pár logických nedostatků, je tu ještě spousta proč? Proč se to všechno děje? Ale na odpovědi si ještě zkusím počkat do dalšího dílu. Smečka je tedy velmi čtivá, hlavní postavy si vás získají a rozhodně se u ní nebudete nudit, neočekávejte však zázraky.