Recenze: Ztracená

10. prosince 2016 v 16:33 | Aires |  Recenze
Obálka titulu ZtracenáAutor: Anna Ekberg
Počet stran: 360
Vydání: Metafora, 2016
Louise je mladá žena, které žije s přítelem Joachimem na malém ostrůvku, kde také provozuje kavárnu. Jednoho letního dne za ní přijde muž s tvrzením, že Louise je jeho manželka Helena, která se beze stopy ztratila před třemi lety. Žena na fotografiích, které jí ukáže, se Louise skutečně velmi podobá. Policie se pouští do vyšetřování, při němž vychází najevo, že Louise má na hlavě jizvy po zranění. Mohlo by to být příčinou ztráty paměti?

Louise je skutečně Helene Söderbergová, dědička obchodního impéria, Edmundova manželka a matka dvou dětí. Musí se rozloučit s Joachimem a začít "nový" život či spíš se vrátit k tomu starému, na který si však vůbec nevzpomíná. Co se skutečně přihodilo té noci, kdy Louise/Helene zmizela?

Louisa a Helena. Dvě ženy. Jedna identita. Jedno zmizení. Nebo snad vražda? Co je spojuje za tajemství?

Louisa je dokonale šťastná. Žije na polozapomenutém dánském ostrůvku, obklopená mořem, čerstvým vzduchem a úsměvy turistů, kteří navštěvují její malou kavárnu. Miluje svého přítele Joachima a už si nepamatuje, kdy vedla lepší život.

Háček je v tom, že si vůbec nepamatuje, jaký život vedla před třemi roky, kdy přicestovala na ostrov. Její minulost je zahalená tajemstvím. Někdo by jí však moc rád pomohl se rozpomenout. Jednoho dne se v její kavárně objeví Edmund Söderberg, který tvrdí, že je jeho ztracená manželka Helena. Brzy vyjde najevo, že obě ženy skutečně pojí více, než jen pouhá podoba.
Louisa je skutečně Helena, která před lety záhadně zmizela. Je dědičkou rodinného firemního impéria a matkou dvou dětí. Její skromný život se najednou obrátí naruby. Helena by se totiž měla vrátit k tomu starému. Opustit svého Joachima a místo toho být znovu matkou svým dětem, vrátit se do vedení podniku a moc se neptat na minulost. Jenže Heleně nedá její minulost spát. Proč utíkala? Co se jí stalo a kde je vlastně pravá Louisa ? Pouští se do pátrání na vlastní pěst a vůbec netuší, kam ji zavede...

Aby nebylo těch dvojitých identit málo, pod pseudonymem Anna Ekberg se skrývá duo spisovatelů, kteří čtenářům naservírovali propracovaný mrazivý příběh. Pod obálkou Ztracené na vás čeká výborně napsaný thriller o lásce, chamtivosti, vraždě, podvodu a síti lží. Těch je v knize skutečně celá řada a hlavní hrdinka se do nich pěkně zamotává, aby na konci odhalila šokující pravdu.

Nejzajímavější pro mě bylo, že to je taková kniha 2 v 1. Vedle sebe tu totiž běží dvě dějové linie. Jedna o pátrání Heleny po své minulosti, druhá se zaměřuje na Joachima, který se zase pouští do hledání skutečné Lousiy. Obě linie jsou napínavé a pravidelně se střídají. Kniha je proto čtivá a neustále vás něčím překvapuje. Když už si myslíte, že je konec, vždy dojde ke zvratu, který vše ukáže v novém světle.
Jediný problém je v začátku knihy, který se čte pomaleji a má trochu vlažný rozjezd. To se však brzy srovná a děj se rozjede. Možná až moc, neškodilo by trochu ubrzdit, protože ke konci jsem si již říkala- vážně může být všechno takhle zamotané? Ten propletenec spojitostí mi nepřišel úplně důvěryhodný. Pokud však čtete knihu s nadhledem a nepřemýšlíte, jestli je reálná, garantuji vám výborný čtenářský zážitek.
Po řemeslné stránce totiž knize nic nechybí. Trochu milostný příběh, trochu detektivka, trochu společenský román o životě. Sympatické a logicky uvažující postavy. A hromada tajemství okolo nich. Zkrátka tu najdete vše, co si od pořádného thrilleru můžete přát.