Recenze: Dcera čarodějnice

9. června 2017 v 17:37 | Aires |  Recenze
Autor: Paula Brackston
320
Vydání: Omega, 2017
Na jaře roku 1628 nalezne mladá Bess Hawksmith bezvládné tělo své matky viset ze stromu. Ví, že pouze jeden člověk ji může uchránit před stejným osudem - Gideon Masters. Ví také, že jeho pomoc nebude zadarmo.

V současnosti si Elizabeth v Anglii žije celkem spokojeně. Strávila staletí o samotě, přežila epidemie, války i smutek ze své nesmrtelnosti. Její osamělost náhle skončí, když se spřátelí s dospívající dívkou jménem Tegan. Ačkoli je to proti všem jejím zásadám, Elizabeth otevře své srdce Tegan a začíná ji trénovat na čarodějnici. Ale Gideon nespí a před ničím se nezastaví. Za svou pomoc si nárokuje Elizabethinu duši. A Bess nyní musí bojovat za záchranu sebe sama - a navíc, musí chránit dívku, kterou miluje jako svou dceru.

HODNOCENÍ:★★★★

,, Jmenuji se Elizabeth Anne Hawksmithová a je mi 384 let. Jestli mne vyslechnete, povím vám příběh o čarodějnicích. Příběh o kouzlech, lásce a ztrátě. Příběh o tom, jak čistá neznalost vede ke strachu a jak smrtící takový strach může být. Povím vám, co znamená být čarodějnicí. "

Je rok 1628 a mladičká Bess Hawksmithová právě ztratila všechny, které milovala. Její rodina zemřela na mor. Bess byla také nakažená a měla zemřít, jenže ji ochránila magie. Vzápětí je však její matka popravena za čarodějnictví. Bess ví, že zloba vesničanů se brzy obrátí i proti ní, protože je dcera čarodějnice. Před krutým osudem jí může zachránit pouze tajemný Gideon Masters. Gideon v ní probudí skryté síly, avšak její záchrana nebude zadarmo. Gideon nechce nic jiného, než vlastnit její duši.

O několik staletí později je Elizabeth stále naživu a na útěku. Gideon ve svém úsilí připoutat ji k sobě nepolevil a pořád je jí v patách. Elizabeth nemůže nikomu věřit. Žije proto v osamění. Za ty roky již viděla mnohé války a krutosti. Zamilovala se a svou lásku ztratila. Teď už touží jen v klidu žít v ústraní v odlehlé Vrbové chaloupce, pěstovat bylinky a léčit. Ale pak se objeví mladá a přátelská Tegan, kterou začne učit čarodějnickému řemeslu. Ale jak dlouho mohou být obě v bezpečí? A má vůbec Elizabeth dost síly skoncovat s Gideonem jednou provždy?

Dcera čarodějnice je lákavou kombinací čarodějnické fantasy a historického románu. Příběh Bess je značně spletitý a kniha se odehrává v minulosti i v přítomnosti. Nejdříve se setkáte s Elizabeth v přítomnosti a sledujete, jakpoznává Tegan. Tato dějová linie je psaná ve formě deníkových zápisků. Později však příběh směřuje i do minulosti a to když Elizabeth začne vyprávět své učednici, jak se stala čarodějnicí. Dějová linie z minulosti je psaná již klasicky a musím se přiznat, že se mi líbila více. Už jenom kvůli Gideonovi, který je správný záporák s proklatě temným srdcem.

Potupně vám Elizabeth vypráví, jak prožila staletí nesmrtelného života. V každém období se snažila využít své magické a léčitelské schopnosti. Kniha není klasickým příběhem, ale spíše postupným vrstvením příběhů malých, které později dají vzniknout jednomu velkému. Za zajímavé považuji čarodějnické rituály, sabaty, kouzla a podobné čarodějnické vychytávky, kterých je kniha plná. Je vidět, že autorka si o čarodějnickém řemeslu hodně zjistila a nic neponechala jen své fantazii.

Avšak trochu více fantazie by knize jen prospělo. Příběh má potenciál, ale zasloužil by si větší hloubku. Chtělo by to dopřát více prostoru hlavním postavám, více sledovat vývoj vztahu Gideona a Bess. Ke správnému čarodějnickému receptu na odvar kniho-lásky by stačila špetka romantiky a hrstka neředěného napětí. Celkově se kniha totiž čte a plyne pomalu.

Možná to zní, jako samá kritika, ale nenechte se zmýlit. Kniha je originální, kouzelná a bavila mě. Ovšem při troše štěstí mohla být Dcera čarodějnice opravdu výjimečná. Proto trochu zamrzí, že ten potenciál zůstal nevyužit. Ale i tak rozhodně stojí za přečtení. Je realistickým a vyzrálým životním příběhem čarodějnice, který vás celkem snadno uhrane a vláká mezi své stránky. A jak se zdá, je pouhou předehrou před druhým dílem s názvem Návrat čarodějnice. Ano, na návrat Bess Hawsmithové se těším a doufám, že se při něm otřesou všechny čarodějnické portály a popadají létající košťata. Snad autorka příště správně zamíchá ingredience a druhý díl bude už opravdu dokonalý.

Za recenzní výtisk knihy Dcera čarodějnice děkuji nakladatelství Omega.