Září 2017

Recenze: Slyším tě všude

30. září 2017 v 16:52 | Aires |  Recenze
Výsledek obrázku pro slyším tě všudeAutor: Connie Willis
504
Vydání: Metafora, 2017
V budoucnosti je možné podstoupit zákrok, který propojí partnery tak, aby vnímali pocity a myšlenky druhého. Právě to nabídne Briddey Flanniganové její přítel Trent namísto zásnubního prstenu. Briddey je nadšená, vždyť EED zákrok prohloubí jejich vzájemnou lásku a umožní jim dokonalé souznění. K zasnoubení má dojít po úspěšném navázání spojení po operaci. Briddey navíc doufá, že se tím konečně dostane z dosahu přílišné péče a starostlivosti své irské rodiny. Jenomže věci se nakonec nevyvinou přesně podle plánu. Po probuzení z narkózy čeká Briddey překvapení: k propojení sice došlo, ale zcela jinému, než předpokládala. Od té chvíle se rozjíždí napínavý příběh, který převrátí Briddeyin dosavadní život naruby a dovede ji k zásadnímu přehodnocení pohledu na lidi kolem sebe.

HODNOCENÍ:★★★

Představte si budoucnost, kdy světu vládnou sociální sítě. Největším pokrokem na úrovní komunikace je EED, zákrok, který umožní partnerům prohloubit vzájemnou lásku. Dosud povrchní city se promění jako mávnutím kouzelného proutku v nezvratné pouto. Po EED totiž budete cítit vše, co cítí vaše drahá polovička. Doslova ucítíte partnerovu hřejivou lásku a sladkou touhu po vás. Co může být lepšího, než sdílet všechny city ? Není to recept na dokonalé souznění dvou lidí?

Briddey už se nemůže dočkat, až zákrok podstoupí a bude nadobro propojená se svým přítelem Trentem. Netouží po ničem jiném, než konečně navázat spojení se svým drahým. Jenže zákrok jí rozmlouvá rodina i její kolega Schwartz, který je podivín a samotář. Schwartz se jí snaží všelijak odradit. Paličatá Briddey ovšem věří, že Trent je ten pravý. Operaci proto podstoupí tajně. Jaké je však její překvapení, když se probere z narkózy a zjistí, že došlo k úplně jinému spojení, než si představovala. Ve své hlavě uslyší jiný hlas, než čekala. A jak to, že slyší telepaticky myšlenky, když EED slibuje jen sdílení vzájemných emocí? Život se jí obrátí doslova naruby a teď již není cesty zpět. Spojení navázáno.

Slyším tě všude je svižně a vtipně napsaný příběh, který vám ukáže, že i přílišné propojení mezi partnery může být na překážku. Když se takové propojení zvrtne, obrátí se vám totiž život vzhůru nohama. Pokud nejste zrovna Edward Cullen ze Stmívání, který si libuje ve čtení myšlenek, možná budete svého rozhodnutí brzy litovat.

Kniha vyniká především svým nápadem. Vývoj technologií umožnil rozvoj komunikace. Všichni jsou zavaleni stovkami zpráv a neustále tu jsou nové aplikace, které vám mají umožnit sdílet ještě více. Největším tahákem je právě EED, které má odstranit všechny zábrany mezi partnery. Jenže je to opravdu tak dobrý nápad? Má totiž i svoji odvrácenou tvář. Hlavní hrdinka si to však neuvědomuje a tak se tu rozjíždí zajímavý příběh, který v sobě spojuje sci-fi, romantiku i rodinné drama.

První stránky této knihy jsou jeden velký guláš. Čtenář je do tohoto rozvířeného kotlíku vržen po hlavě a ve víru informací se začne topit. Záchranný kruh však budete vyhlížet jen marně. S množstvím jmen a pojmů se musíte vypořádat sami. Nepomáhá tomu ani nudný úvod. Prvních pár desítek stran Briddey neustále někomu volá, čelí přívalu sms a kancelářským drbům. Přidejte k tomu i její potřeštěnou rodinku a chování hlavní hrdinky, která je tvrdohlavá a sebestředná. Oproti tomu Schwartz, který má v knize důležitou roli, dává příběhu šmrnc. Na první pohled podivín, na druhý ovšem empatický a inteligentní gentleman k pohledání.
Možná to dosud neznělo jako příliš velká chvála. Prvních pár desítek stran je kritických, ale pokud je překonáte, příběh nabere obrátky a vše se obrátí k lepšímu. Přibudou dialogy, které do knihy vnášejí svěží humor a napětí. Autorka postupně odkrývá další a další tajemství. Příběh tak nakonec má jiný směr, než byste na začátku čekali. Čím více se blíží k závěru, tím více je fascinující, rychlejší a strhující. Druhá polovina knihy je skutečně mistrně napsaná a opravdu mě bavila. Překvapivý závěr vám naprosto vynahradí pomalý začátek.
Tato kniha vám nasadí brouka do hlavy a přinutí zamyslet se nad množstvím informací, které se na nás každý den valí. Trochu ale trpí obezitou. Prospěla by jí knižní liposukce - proškrtání zbytečného obsahu na polovinu. Přesto je Slyším tě všude příjemným a vítaným rozptýlením pro sci-fi nadšence, čtenáře milující humor, napětí a knihy vedoucí k zamyšlení.

Recenze: Elementum

11. září 2017 v 21:13 | Aires |  Recenze
520
Vydání: Epocha, 2016
Největším problémem Alexandra Summerse byla blížící se maturita. Nebo aspoň do doby, než se mu život obrátil naruby. Vše začne příchodem neznámého cizince. Alex se dozví, že je potomkem jedné z nejstarších, dávno zaniklých civilizací, jež vládla nejen politickou, ale také magickou mocí. Přesněji všemi silami přírody. Tato civilizace ale ve skutečnosti nezmizela. Už po tisíce let se skrývá mimo zraky lidstva a nyní se nachází ve velké krizi. Alex je nucen chopit se svých povinností a nově objevenou říši ochránit. Jenže s tajemstvím jeho minulosti odhalí i zdrcující pravdu o vlastní rodině. Jeho rodiče jsou už dávno mrtví a úhlavním nepřítelem se stává jeho bratr, kterého musí porazit.

Ohnivé dobrodružství rychlé jako vítr, do jehož hlubin se naplno ponoříte a které vás k sobě pevně připoutá jako skála. Přesně takové je Elementum, které vám ukáže neobyčejný svět plný živlové magie.

Alex Summers vede celkem obyčejný život. Má milující rodinu, blízké přátele a jeho největším problémem je blížící se maturita. Jednoho dne však začne mít pocit, že ho někdo sleduje. Brzy se s tajemným neznámým setká v tváří v tvář a dozvídá se překvapivé odhalení o své rodině. Ačkoliv Alex vždy věděl, že je adoptovaný, nikdy ho nenapadlo, že mu v žilách koluje královská krev. A to dokonce krev, která jej předurčuje k tomu ovládat všechny elementy. Cizinec Nowel, který mu byl posledních pár dní v patách je totiž jeho dědeček a král podzemní říše Miory, jejíž lid vládne schopností ovládat čtyři základní elementy. Voda, oheň, vzduch, země. Jen někteří, lidé s královskou krví, jsou schopni ovládat všechny síly přírody. Jedním z nich má být i Alex, který však této báchorce nevěří. Ovšem jen do chvíle, kdy si své schopnosti vyzkouší na vlastní kůži.

Alex se má stát příštím králem Mioryvské říše. Její obyvatele už dlouho ohrožuje jeho bratr Zek, který má trochu jinou představu o tom, kdo by měl být králem. Alex musí udělat vše, aby skryté království ochránil. Čeká ho cesta do podzemní říše skryté přímo v srdci hor a učení se ovládat své schopnosti. Musí být připraven, protože střetnutí s bratrem se blíží...
Elementum je svěží young adult fantasy, která mě nalákala svojí obálkou i anotací. Navíc jsem po delší době chtěla zkusit knihu od českého autora. Kniha vás zavede do Mioryvské říše, která se již stovky let skrývá před zraky lidstva. Vítejte v mystické říši bez elektřiny a slunečního svitu, ale naopak plné živlové magie. Autor si s představou svého světa opravdu pohrál a ten je proto originální a s bohatou historií. Spolu s Alexem poznáte všechny jeho kouty. Říše je však skutečně rozmanitá, proto by se hodila mapka pro lepší orientaci.

Hlavní hrdina Alex je sympatický a rozumný mladík. Kniha je psaná z jeho pohledu a snadno se tak do příběhu vžijete. Po počátečním odhalení Alexova původu vás čeká především popisování toho, jak se učí ovládat své schopnosti. Tahle fáze trvá poměrně dlouho a vše je popsáno velmi podrobně. I když autor oplývá nápady a fantazií, po čase se detailní popis Alexových schopností začne opakovat a děj se nijak neposouvá kupředu. Knize by prospělo menší proškrtání, zrychlení a více akce. Nesedí i pár logických věcí, jako například to, že Alexova rodina poměrně klidně přijala fakt, že jejich syn ze dne na den odjíždí do Himalájí zachraňovat ztracené království.

Nemyslete si ovšem, že číst tuto knihu je nuda, to v žádném případě. K dokonalosti jí něco chybí, ale i tak se příběh příjemně četl a bavil mě. Oceňuji originální prostředí i nápad. Autorovi se podařilo do knihy zakomponovat všechny ideální ingredience- napínavé závěrečné finále, objevování nového světa, magii, lásku i navazování přátelství. Jako prvotina je kniha povedená a mám tušení, že příští díl bude ještě lepší a zavede nás už do slušně rozjetého příběhu, který bude ještě o laťku výše.

Vychází v září

3. září 2017 v 17:29 | Aires |  Kdy co vyjde/vyšlo

YA fantasy
Šest vran (Šest vran #1) - Leigh Bardugo - Fragment
Divotvůrce (Divotvůrce #1) - Sebastien de Castell - Egmont
Říše bouří (Skleněný trůn #5) - Sarah J.Maas - CooBoo
Plamen v temnotě (Jiskra v popelu #2) - Sabaa Tahir - CooBoo
YA fantasy
Krverůž - A.G. Howard - CooBoo
Odveta (Univerzita výjimečných #3) - Joelle Charbonneau - CooBoo
Píseň zimy (Píseň zimy #1) - S. Jae Jones - CooBoo
Verum (Nocte #2) - Courtney Cole - CooBoo
YA fantasy
Hodinová věž (Časodějové #3) - Natalja Ščerba - Fragment
Křišťálové království (Kroniky Kaninu #3) - Amanda Hocking - CooBoo
Bílí havrani - Luisa Nováková - Argo
Shannarovy elfeíny (Letopisy Shannara #2) - Terry Brooks - Omega

YA romantika
Palác lží (Royalové #3) - Erin Watt - Baronet
Láska mezi písmenky - Jodi Picoult - CooBoo
Po tvém boku - Kasie West - CooBoo
Jediná vzpomínka Flory Banksové - Emily Barr - CooBoo

Psí příběh, mysteriózní, romantika, krimi
Psí cesta (Psí poslání #2) - Bruce Cameron - Knižní klub
Strom lží - Frances Hardinge - Omega
Turbulence - Whitney G.- Baronet
Zmizela v mlze - Michaela Klevis - Motto

Recenze: Falešný polibek

2. září 2017 v 21:34 | Aires
Autor: Mary E. Pearson
368
Království Morrigan je ponořeno v tradicích a příbězích o dávném světě, ale některé tradice princezna Lia nemůže překousnout. Například sňatek s někým, koho nikdy nepotkala, kvůli zajištění politického spojenectví. Lia má všeho po krk a je připravena začít nový život. V den své svatby utíká do vzdálené vesnice, kde se usazuje mezi obyčejnými lidmi a především dvěma záhadnými a přitažlivými muži - princem, kterého si měla vzít, a vrahem, který má za úkol ji zabít. Obklopena tajemstvími a lžemi musí Lia odhalit nebezpečné skutečnosti, které otřesou celým jejím životem, zatímco se pomalu začíná zamilovávat do jednoho z dvou cizinců.

Princezna na útěku od oltáře. Chladnokrevný zabiják, který má Její královskou Výsost odpravit do říše mrtvých. Princ, který chce poznat dívku, která jej odmítla. Do toho všeho ještě přimíchejte nebezpečí přímo na hranicích království a válku na obzoru, na kterou si nepřátelé už brousí meče. V tuto chvíli by se opravdu hodil magický dar První dcery rodu Morrigan, jenže princezna Lia si právě zkouší život venkovské děvečky...

Království Morrigan právě zažívá klidné časy, ale má i mocné nepřítele. Lidé zde věří starým tradicím, proroctvím a touží po míru. Klíčem k němu má být princezna Lia. Jako prvorozená královská dcera má důležitou úlohu. Je předurčena si vzít prince ze sousedního království a zajistit tak své zemi důležité spojenectví. Jenže Lia nechce být jen pěšákem ve hře svého otce. Odmítá si vzít prince, kterého nikdy neviděla a který bude jistě ještě ošklivější a nesnesitelnější, než si ho Lia představuje.

Den před svatbou proto Lia utíká spolu se svojí komornou do vzdáleného městečka. Konečně se cítí svobodná a v novém životě je šťastná. Pracuje v hostinci a vede úplně odlišný život, než jaký dosud znala. Pronásledují ji však dva muži. Kaden a Rafe. Jedním z nich je princ, který touží poznat dívku, která ho odmítla. Druhý z nich je nájemný vrah, který ji má zabít. Dva záhadní cizinci, kteří jí jsou nablízku. Který ze dvou přitažlivých mladíků ji chce zabít? Kdo z nich získá její srdce? A dřímá někde hluboko v Lie dosud neobjevený magický dar, který dědí všechny První dcery?

Máte rádi svérázné princezny? Magická království a okouzlující prince? Baví vás knihy, které vás umí šokovat? Pokud ano, pak je Falešný polibek kniha ušitá přesně pro vás přímo na míru. Falešný polibek je prvním dílem úspěšné trilogie Kroniky pozůstalých. V hlavní roli se vám představí tvrdohlavá princezna Lia a její dva nápadníci, kteří mají oba své tajemství. Čeká vás geniálně netradiční příběh, který vás uhrane.

Kniha je psaná originálním stylem. Kromě kapitol psaných z pohledu princezny se střídá i vyprávění z pohledu zabijáka a prince nebo-li z pohledu Rafeho a Kadena. Jak jste již nejspíše uhodli, tito dva mladíci a jejich identity jsou hlavní pointou této knihy. Který z nich má srdce prohnilé vražděním a který je princ? To je záhada, která vám nedá spát. Autorka si moc chytře pohrála s vyprávěním a vám nezbývá, než jen hádat a usuzovat podle jemných náznaků. Můžete pozorovat měnící se vztahy a rodící se lásku, přičemž do poslední chvíle netušíte, kdo je kdo.
Falešný polibek je kniha plná překvapení. Nechybí ji správná dávka napětí a romantiky. Rýsuje se tu milostný trojúhelník - Lia, Kaden a Rafe. Láska tu má důležitou roli, nečekejte však oslnění na první pohledu. Vše se vyvíjí postupně. Mezitím vás kniha uhrane a už ji budete těžko odkládat. Autorka píše velmi čtivě a snadno vás vláká do svého propracovaného fantasy světa s vlastní historií a tradicemi. V závěru se vám bude hodit židle nebo polštářek, protože celkem jistě ke konci spadnete na zadek překvapením.
K dokonalosti tomu však chybělo to, že jsem byla často zmatená z toho kdo je kdo. Jistě, byl to záměr autorky. Čtenářům dokázala pěkně zamotat hlavu, neprozradit identitu postav a to není vůbec lehké napsat. Jistě si za to zaslouží obdiv, kapitoly psané z pohledu Kadena/Rafeho/zabijáka/prince mě však mátly a nějak jsem si nedokázala udělat obrázek o jednotlivých postavách a ztrácela jsem přehled. A neodpustím si ještě jeden šťouchanec do knihy. Neustále se v ní mluví o daru a pozici První dcery. Nikdy v ní však není vysvětleno, co přesně by tento dar měl obnášet.
Falešný polibek je zdařilým prvním díle trilogie. Kniha se čte jedna báseň, je ovšem znát, že jde o první díl. Jde tu především o odhalení identity postav a o milostný trojúhelník. To nejlepší si autorka šetří na příště. Děj má šikovně rozehraný a je jasné, že v dalším díle nás čeká více akce, bitev a magie. Kniha je téměř povinným čtením pro všechny příznivce YA fantasy. Jestli vás někdy některá kniha z tohoto žánru uhranula, nejspíše se vám neodoláte ani kouzlu Falešného polibku.