Recenze: Elementum

11. září 2017 v 21:13 | Aires |  Recenze
520
Vydání: Epocha, 2016
Největším problémem Alexandra Summerse byla blížící se maturita. Nebo aspoň do doby, než se mu život obrátil naruby. Vše začne příchodem neznámého cizince. Alex se dozví, že je potomkem jedné z nejstarších, dávno zaniklých civilizací, jež vládla nejen politickou, ale také magickou mocí. Přesněji všemi silami přírody. Tato civilizace ale ve skutečnosti nezmizela. Už po tisíce let se skrývá mimo zraky lidstva a nyní se nachází ve velké krizi. Alex je nucen chopit se svých povinností a nově objevenou říši ochránit. Jenže s tajemstvím jeho minulosti odhalí i zdrcující pravdu o vlastní rodině. Jeho rodiče jsou už dávno mrtví a úhlavním nepřítelem se stává jeho bratr, kterého musí porazit.

Ohnivé dobrodružství rychlé jako vítr, do jehož hlubin se naplno ponoříte a které vás k sobě pevně připoutá jako skála. Přesně takové je Elementum, které vám ukáže neobyčejný svět plný živlové magie.

Alex Summers vede celkem obyčejný život. Má milující rodinu, blízké přátele a jeho největším problémem je blížící se maturita. Jednoho dne však začne mít pocit, že ho někdo sleduje. Brzy se s tajemným neznámým setká v tváří v tvář a dozvídá se překvapivé odhalení o své rodině. Ačkoliv Alex vždy věděl, že je adoptovaný, nikdy ho nenapadlo, že mu v žilách koluje královská krev. A to dokonce krev, která jej předurčuje k tomu ovládat všechny elementy. Cizinec Nowel, který mu byl posledních pár dní v patách je totiž jeho dědeček a král podzemní říše Miory, jejíž lid vládne schopností ovládat čtyři základní elementy. Voda, oheň, vzduch, země. Jen někteří, lidé s královskou krví, jsou schopni ovládat všechny síly přírody. Jedním z nich má být i Alex, který však této báchorce nevěří. Ovšem jen do chvíle, kdy si své schopnosti vyzkouší na vlastní kůži.

Alex se má stát příštím králem Mioryvské říše. Její obyvatele už dlouho ohrožuje jeho bratr Zek, který má trochu jinou představu o tom, kdo by měl být králem. Alex musí udělat vše, aby skryté království ochránil. Čeká ho cesta do podzemní říše skryté přímo v srdci hor a učení se ovládat své schopnosti. Musí být připraven, protože střetnutí s bratrem se blíží...
Elementum je svěží young adult fantasy, která mě nalákala svojí obálkou i anotací. Navíc jsem po delší době chtěla zkusit knihu od českého autora. Kniha vás zavede do Mioryvské říše, která se již stovky let skrývá před zraky lidstva. Vítejte v mystické říši bez elektřiny a slunečního svitu, ale naopak plné živlové magie. Autor si s představou svého světa opravdu pohrál a ten je proto originální a s bohatou historií. Spolu s Alexem poznáte všechny jeho kouty. Říše je však skutečně rozmanitá, proto by se hodila mapka pro lepší orientaci.

Hlavní hrdina Alex je sympatický a rozumný mladík. Kniha je psaná z jeho pohledu a snadno se tak do příběhu vžijete. Po počátečním odhalení Alexova původu vás čeká především popisování toho, jak se učí ovládat své schopnosti. Tahle fáze trvá poměrně dlouho a vše je popsáno velmi podrobně. I když autor oplývá nápady a fantazií, po čase se detailní popis Alexových schopností začne opakovat a děj se nijak neposouvá kupředu. Knize by prospělo menší proškrtání, zrychlení a více akce. Nesedí i pár logických věcí, jako například to, že Alexova rodina poměrně klidně přijala fakt, že jejich syn ze dne na den odjíždí do Himalájí zachraňovat ztracené království.

Nemyslete si ovšem, že číst tuto knihu je nuda, to v žádném případě. K dokonalosti jí něco chybí, ale i tak se příběh příjemně četl a bavil mě. Oceňuji originální prostředí i nápad. Autorovi se podařilo do knihy zakomponovat všechny ideální ingredience- napínavé závěrečné finále, objevování nového světa, magii, lásku i navazování přátelství. Jako prvotina je kniha povedená a mám tušení, že příští díl bude ještě lepší a zavede nás už do slušně rozjetého příběhu, který bude ještě o laťku výše.