Recenze: Falešný polibek

2. září 2017 v 21:34 | Aires
Autor: Mary E. Pearson
368
Království Morrigan je ponořeno v tradicích a příbězích o dávném světě, ale některé tradice princezna Lia nemůže překousnout. Například sňatek s někým, koho nikdy nepotkala, kvůli zajištění politického spojenectví. Lia má všeho po krk a je připravena začít nový život. V den své svatby utíká do vzdálené vesnice, kde se usazuje mezi obyčejnými lidmi a především dvěma záhadnými a přitažlivými muži - princem, kterého si měla vzít, a vrahem, který má za úkol ji zabít. Obklopena tajemstvími a lžemi musí Lia odhalit nebezpečné skutečnosti, které otřesou celým jejím životem, zatímco se pomalu začíná zamilovávat do jednoho z dvou cizinců.

Princezna na útěku od oltáře. Chladnokrevný zabiják, který má Její královskou Výsost odpravit do říše mrtvých. Princ, který chce poznat dívku, která jej odmítla. Do toho všeho ještě přimíchejte nebezpečí přímo na hranicích království a válku na obzoru, na kterou si nepřátelé už brousí meče. V tuto chvíli by se opravdu hodil magický dar První dcery rodu Morrigan, jenže princezna Lia si právě zkouší život venkovské děvečky...

Království Morrigan právě zažívá klidné časy, ale má i mocné nepřítele. Lidé zde věří starým tradicím, proroctvím a touží po míru. Klíčem k němu má být princezna Lia. Jako prvorozená královská dcera má důležitou úlohu. Je předurčena si vzít prince ze sousedního království a zajistit tak své zemi důležité spojenectví. Jenže Lia nechce být jen pěšákem ve hře svého otce. Odmítá si vzít prince, kterého nikdy neviděla a který bude jistě ještě ošklivější a nesnesitelnější, než si ho Lia představuje.

Den před svatbou proto Lia utíká spolu se svojí komornou do vzdáleného městečka. Konečně se cítí svobodná a v novém životě je šťastná. Pracuje v hostinci a vede úplně odlišný život, než jaký dosud znala. Pronásledují ji však dva muži. Kaden a Rafe. Jedním z nich je princ, který touží poznat dívku, která ho odmítla. Druhý z nich je nájemný vrah, který ji má zabít. Dva záhadní cizinci, kteří jí jsou nablízku. Který ze dvou přitažlivých mladíků ji chce zabít? Kdo z nich získá její srdce? A dřímá někde hluboko v Lie dosud neobjevený magický dar, který dědí všechny První dcery?

Máte rádi svérázné princezny? Magická království a okouzlující prince? Baví vás knihy, které vás umí šokovat? Pokud ano, pak je Falešný polibek kniha ušitá přesně pro vás přímo na míru. Falešný polibek je prvním dílem úspěšné trilogie Kroniky pozůstalých. V hlavní roli se vám představí tvrdohlavá princezna Lia a její dva nápadníci, kteří mají oba své tajemství. Čeká vás geniálně netradiční příběh, který vás uhrane.

Kniha je psaná originálním stylem. Kromě kapitol psaných z pohledu princezny se střídá i vyprávění z pohledu zabijáka a prince nebo-li z pohledu Rafeho a Kadena. Jak jste již nejspíše uhodli, tito dva mladíci a jejich identity jsou hlavní pointou této knihy. Který z nich má srdce prohnilé vražděním a který je princ? To je záhada, která vám nedá spát. Autorka si moc chytře pohrála s vyprávěním a vám nezbývá, než jen hádat a usuzovat podle jemných náznaků. Můžete pozorovat měnící se vztahy a rodící se lásku, přičemž do poslední chvíle netušíte, kdo je kdo.
Falešný polibek je kniha plná překvapení. Nechybí ji správná dávka napětí a romantiky. Rýsuje se tu milostný trojúhelník - Lia, Kaden a Rafe. Láska tu má důležitou roli, nečekejte však oslnění na první pohledu. Vše se vyvíjí postupně. Mezitím vás kniha uhrane a už ji budete těžko odkládat. Autorka píše velmi čtivě a snadno vás vláká do svého propracovaného fantasy světa s vlastní historií a tradicemi. V závěru se vám bude hodit židle nebo polštářek, protože celkem jistě ke konci spadnete na zadek překvapením.
K dokonalosti tomu však chybělo to, že jsem byla často zmatená z toho kdo je kdo. Jistě, byl to záměr autorky. Čtenářům dokázala pěkně zamotat hlavu, neprozradit identitu postav a to není vůbec lehké napsat. Jistě si za to zaslouží obdiv, kapitoly psané z pohledu Kadena/Rafeho/zabijáka/prince mě však mátly a nějak jsem si nedokázala udělat obrázek o jednotlivých postavách a ztrácela jsem přehled. A neodpustím si ještě jeden šťouchanec do knihy. Neustále se v ní mluví o daru a pozici První dcery. Nikdy v ní však není vysvětleno, co přesně by tento dar měl obnášet.
Falešný polibek je zdařilým prvním díle trilogie. Kniha se čte jedna báseň, je ovšem znát, že jde o první díl. Jde tu především o odhalení identity postav a o milostný trojúhelník. To nejlepší si autorka šetří na příště. Děj má šikovně rozehraný a je jasné, že v dalším díle nás čeká více akce, bitev a magie. Kniha je téměř povinným čtením pro všechny příznivce YA fantasy. Jestli vás někdy některá kniha z tohoto žánru uhranula, nejspíše se vám neodoláte ani kouzlu Falešného polibku.