Středa v 20:28 | Aires |  Recenze
Výsledek obrázku pro i see london i see franceAutor: Sarah Mlynowski
Počet stran: 378
žánr: YA romance
Vydání: HarperTeen, 2017
Londýn. Paříž. Švýcarsko. Jižní Francie.
Poznávání. Láska. Dobrodružství. Léto.

Sedmnáctiletá Sydney se spolu se svojí nejlepší kamarádkou Leelou vydává na vytouženou cestu po Evropě. Před sebou má čtyři týdny cestování a zážitků. Její plány zahrnují vidět Eiffelovku, ochutnat pravou italskou zmrzlinu a poznat nové lidi. Čeká je léto snů, jenže krátce po startu se již na obzoru objevují první mráčky. Cesta začíná jinak, než obě dívky čekaly. V letadle potkají Matta, bývalého přítele Leely a ten má náhodou namířeno na podobný výlet po Evropě. Doprovází ho i kamarád Jackson, který Sydney padne do oka.

Původní plán užít si čistě dámskou jízdu napříč kontinentem vezme rychle za své. Leela nedokáže odolat a brzy se dá se svým ex-přítelem dohromady. Sydney se naopak spřátelí s Jacksonem. Čekají je vyhlídková jízda na Londýnském oku, romantická Paříž i adrenalinem nabité Švýcarsko. V srdci Sydney se však odehrává velké drama. Sydney totiž dosud vše obětovala své matce, která trpí agorafobií a bojí se vyjít z domu. Sydney jí byla každý den nablízku. Její společenský život však dost pokulhává. A teď je možná poprvé zamilovaná. Jenže může vůbec mít vztah, když všechen čas obětuje rodině?
I see London, I see France je kniha, kterou jsem si vybrala v podstatě náhodou. Sáhla jsem po ní ze zvědavosti a nakonec byla mile překvapená. Dokonce natolik, že jsem zatoužila mít ji doma v papírové podobě a tak je první knihou v angličtině, která zdobí moji knihovničku.

Je to kniha plná léta, romantická a zábavná, zkrátka přesně taková, jaký by měl správný road-trip být. Dýchá z ní totiž taková cestovatelská atmosféra, takže budete mít pocit, že se zítra jistě probudíte ve Francii na pláži nebo uprostřed hor. Spolu se Sydney budete poznávat nová místa a věřte, že to bude opravdu zábava. Jako například, když jim málem uletí letadlo. Vtipných i výbušných okamžiků bude po cestě ještě více, takže nudit se rozhodně nebudete.
Kniha je psaná z pohledu Sydney a to jednoduchou angličtinou. Četla se lehce, žádná složitá souvětí nebo neznámá slovíčka. Nečekejte od ní však nějaké hluboké myšlenky nebo něco převratného. Tahle kniha si na nic nehraje a naservíruje vám jednoduchý, romantický, zábavný a překvapivý příběh, přičemž každý jeho střípek je založený na jiné stránce cestovatelského průvodce.
Sydney je hrdinka s velkým srdcem, která vždy pomáhá svým blízkým a naopak trochu zanedbává sebe. Na této cestě však kromě zajímavých zemí začne poznávat i sama sebe. A o tom tento příběh je. Jednoduše vzrušující cestovatelské dobrodružství o poznávání, hledání sama sebe a samozřejmě i o první lásce.

To nejlepší v angličtině za září

Neděle v 19:21 | Aires
Prázdniny jsou za námi a knižní trh na nás vychrlil záplavu novinek. V září se to novými zajímavými knižními kousky jen hemžilo a hádám, že spousta z nás by si přála mít knihovničkyu nafukovací. To nejlepší, co vyšlo tento měsíc v angličtině, najdete v tomto článku. Snad vám přinese inspiraci, naláká vás ke čtení anebo vám ukáže, na co se můžeme těšit a doufat ve vydání v češtině :)
Warcross (Marie Lu)
YA sci-fi pro všechny game-playery
Marie Lu u nás není vůbec neznámé jméno. Autorce již vyšla série Legenda a Mladí vyvolení. Pokud u nás nevyjde i Warcross, bude to hřích.Pro miliony lidí, kteří se do něj přihlásí každý den, není Warcross jen virtuální hra. Je to způsob života a únik z reality. Mladá hackerka Emika je lovkyně odměn a když potřebuje hotovost, přihlásí se do mezinárodního mistrovství ve Warcrossu. Svět hráčů je však tvrdý a nebezpečný. Stane se šampionkou turnaje, zároveň však od tvůrce hry miliardáře Hidea Tanaka dostane úkol. Musí odhalit zlověstné spiknutí.

Before She Ignites (Jodi Meadows)
YA dračí fantasy
Mira se jmenuje po mírové dohodě, která spojila všech sedm Padlých ostrovů proti nepřátelům z pevniny. Mira je nadějí pro celé soustroví. Jenže pak se příliš začne zajímat o draky a odhalí výbušné tajemství. Zrazená svými nejbližšími skončí ve věznici a v rukách krutých strážců. Mira musí přežít vězení a odhalit pravdu o tajemství, které objevila.

Even the Darkest Stars (Heather Fawcett)
YA fantasy - být horolezec může být pořádně napínavé, když potkáte duchy
Kamzin vždycky snila o tom, že se stane jedním z císařových průzkumníků, elitních horolezců, kteří mají za úkol mapovat zimní, hornaté impérium a sledovat své nepřátele. Kamzin ví, že by mohla být nejlepší na světě, kdyby jí někdo dal šanci. A pak ji jednoho dne skutečně dostane. Má vyrazit na výpravu za vzácným talismanem pro císaře. Čeká ji výstup na nejvyšší a nejsmrtonosnější horu v císařství. Před sebou má kromě lavin, ledových propastí i nebezpečí, které nečekala. Strašidla, duchy a ještě horší věci na každém kroku.
An Enchantment of Ravens (Margaret Rogerson)
YA fantasy
Isobel je zázračná umělkyně. Kreslí portréty pro Zlověstný lid, nebezpečnou skupinu klientů. Její umění je mezi nimi však vysoce ceněné. Jednoho dne má namalovat podzimního prince Rooka. Jenže udělá strašnou chybu. V jeho očích nakreslí smutek, slabost, která ho může stát život. Rook ji za trest odváží na Podzimní dvůr. Jejich nepřátelství však později přeroste v lásku a tím oba porušují zákon o lásce mezi smrtelným a nesmrtelným. Existuje jen jeden způsob, jak zachránit oba jejich životy. Isobel se musí napít z mystické Zelené studny, jejíž voda ji přemění na nesmrtelnou.

Invictus (Ryan Graudin)
YA časocestovací sci-fi
Farway Gaius McCarthy se narodil mimo čas. Je synem cestovatelky v čase z roku 2354 a římského gladiátora z roku 95 našeho letopočtu. Farovo narození popírá všechny zákony přírody. Far se odjakživa chtěl stát cestovatelem v čase, jenže u poslední zkoušky propadl. Musí tak přijmout místo na lodi s posádkou, která se vydává načerno krást cennosti z minulosti. Během plavby se potkává Far s tajemnou dívko vyzbrojenou znalostmi, které zpochybňují jeho samotnou existenci. Far se proto pouští do pátrání po svém původu. A zjišťuje děsivou pravdu. Minulost není tak neměnná, jak se myslelo.
Freefall (Joshua Bellin)
YA vesmírná sci-fi
Privilegované 1% obyvatel se chystá opustit zdevastovanou Zemi. Cam už se nemůže dočkat, až procitne po 1000-leté hibernaci a poprvé spatří novou nedotčenou planetu ke kolonizaci. Odlet se již blíží. Jenže pak Cam shlédne video demonstrujících lidí, kteří se také dožadují práva opustit umírající Zemi. Cam potkává záhadnou Sofii, která mu ukáže nespravedlnost, jež se děje. 99% lidí odsouzených k smrti se dožaduje vstupenky na palubu kosmických lodí. Cam přesto nastupuje na cestu vesmírem. O tisíc let později však jejich loď má poruchu a nejspíše k cíli nikdy nedorazí. Může za sabotáž právě Sofie?

The Loneliest Girl in the Universe (Lauren James)
YA vesmírná sci-fi
Můžete se zamilovat do někoho, koho jste nikdy nepotkali? Do někoho, kdo je o celý světelný rok dále? O tom je nová kniha autorky knih První konec a Poslední začátek.

Romy je jediná přeživší z posádky kosmické lodi, která cestuje na novou planetu. Sama ve vesmíru je nejopuštěnější dívkou v celém univerzu. Pak však uslyší o lodi, která odletěla ze Země s jediným cestujícím na palubě - chlapcem jménem J. Mohou si pouze psát emaily, přesto se do sebe zamilují. Ale co Romy opravdu ví o J? A co skutečně znamenají tajemná varování, která přišla z Země?

A Semi-Definitive List of Worst Nightmares (Krystal Sutherland)
YA romance - boj proti strachu
Oblíbili jste si Lásku v prachu hvězd? Pak je tu dobrá zpráva. Autorce právě vyšla nová kniha a myslím, že máme naději se jí dočkat i u nás.

Od té doby, co se dědeček Esther Solarové setkal s Smrtí, je celá její rodina odsouzena k tomu, aby trpěla velkým strahem, který je nakonec přivede do hrobu. Její otec je agorafobik a bojí se opustit své sklepení. Její dvojče má strach z temnoty a matka se utápí ve smutku. Esther se zatím daří unikat prokletí. Nemá žádný velký strach. Má svůj seznam nočních můr a pečlivě se vyhýbá všemu, co by u ní mohlo vyvolat fobii. Jenže pak její seznam objeví spolužák Jonah. Tím se vše změní. Společně se oba pouštějí do boji proti strachům a rodinnému prokletí. U Esther se však objeví naprosto nečekaný postrach. Láska.

Recenze: Ledová krev

12. října 2017 v 22:17 | Aires
Výsledek obrázku pro ledova krevAutor: Elly Blake
316
Ruby, která ovládá oheň, žije v krutém světě, kde vládne led. Když je její matka zavražděna, přidá se k rebelům, aby společně zastavili ledového krále. Než se ale zapojí do boje, je zajata a donucena bojovat v turnaji proti nejlepším ledovým bojovníkům. Má tak jedinečnou šanci zničit šíleného krále! Potká ale jednoho mladého ledového muže...

Plamen a led jsou nepřátelé na život a na smrt, ale společně by mohly vytvořit sílu, která vše změní. Žár a mráz. Láska a nenávist. Ruby s ohnivou povahou i krví a mrazivý Arcus. Protiklady, které spolu bojují a zároveň se přitahují. Ledová krev je jich plná. Je to kniha, z které vám bude vřít oheň v žilách i běhat mráz po zádech.

Před dávnými lety bohové stvořili dvě neobyčejně nadané rasy. Mrazivé a Ohnivé. Jedni vládnou chladu a ledu. Druzí jsou ohniví tělem i duší. Vznítí se snadno jako plamen, který umí vyvolat lusknutím prstu. Mezi Ohnivými a Mrazivými však panuje nenávist.

Sedmnáctiletá Ruby žije ve světě, kterému vládne led. Ruby však skrývá nebezpečné tajemství. Je Ohnivá, možná dokonce poslední v celém království. Snaží se své schopnosti tajit, jenže nedokáže odolat vábení ohně a i přes matčin zákaz se snaží naučit svůj dar ovládat. Občas jí ale ulítne jiskřička. A ta poslední nebyla zrovna nenápadná. Ruby se tak dostane do rukou vojáků, kteří zabijí i její matku. Ruby je odvlečena do ledového vězení a stejně jako ostatní Ohnivé ji čeká poprava. Jenže pak ji osvobodí dva záhadní Mraziví, kteří ji chtějí vtáhnout do svého plánu svrhnout krutého krále. Ruby, ve které doutná touha pomstít matku, je odhodlaná zapojit se do boje. Nejdříve se však musí naučit zkrotit svůj žár a v tom jí má pomoct Arcus, který je hřejivě zábavný asi jako kus ledu. Dříve než se však naučí schopnosti ovládat, je Ruby odvlečena do Ledového paláce. Bude se muset postavit v aréně nejsilnějším mrazivým bojovníkům, bojovat o přežití a čekat na příležitost svrhnout krále.

Ledová krev je taková Píseň ledu a ohně trochu jinak. Nenajdete tu sice draky, Bílé chodce ani Jona Sněha, ale čtení Ledové krve je vyloženě královská zábava a o trůny tu jde taky. Ledový trůn totiž dokáže nadělat skoro stejné problémy jako Železný trůn Západozemí. Jistě, kvalitou a žánrem jsme někde trochu jinde, než je epické dílo George R. Martina. Přesto se dá Ledová krev označit za prakticky povinnou četbu pro všechny čtenáře YA fantasy.

Příběh začíná svižně již od prvních stránek a obsahuje všechno, co má správná YA fantasy obsahovat. Možná se dá říct, že některé náměty jsou až okopírované. Autorka zkrátka vsadila na to, co teď frčí. Oficiálnírecept zní asi takto - připravte si pořádně lákavý fantastický svět, přidejte trochu legend a pohádek, svéráznou hlavní hrdinku a jednoho tajemného muže, na závěr to pořádně zahustíte magickými schopnostmi a bojem na život a na smrt. Podávejte lehce zmražené nebo ohřáté, dle chuti.

Ve své podstatě je Ledová krev takové mainstreamové dílko, které obsahuje náměty, které už jednou přilákaly pozornost čtenářů. Tak proč ne podruhé? Možná není nejoriginálnější, ale všechny ingredience správně fungují a tak ji nakonec slupnete na posezení. I když je jednoduchá a předvídatelná, pořád se pyšní tím, že je velice čtivá. Příběh je akční, romantický i chytlavý. Rozhodně příjemné počtení, jehož stránky vám budou rychle ubíhat. Pro mě byla milým překvapením a jediné, co mě mrzí, je fakt, že v českém vydání není mapka.

Pokud hledáte lehké a zábavné čtení pro podzimní večer a nevadí vám trocha chladu nebo jestliže se vám líbila Rudá královna nebo série Skleněný trůn, určitě sáhněte i po Ledové krvi. Všechny tyto knihy mají totiž stejnou univerzální recepturu a potěší každého čtenáře tohoto žánru.

Vychází v říjnu

8. října 2017 v 20:09 | Aires

YA fantasy