Recenze: Leveller

23. května 2018 v 18:15 | Aires |  Recenze
Výsledek obrázku pro leveller durangoAutor:Julia Durango
Vydání: Harper Collins, 2015
Žánr: YA, lit-RPG
HODNOCENÍ:★★★

Nixy Bauerová je Leveller - lovkyně odměn ve virtuální realitě. V jejím světě jsou všichni posedlí hrou MEEP. Ve hře si každý může vybudovat svůj svět a splnit si všechny své sny. Můžete být fotbalovou hvězdou, jezdit na duhovém jednorožci nebo si postavit dovolenkový ráj na břehu moře. Jenže zatímco hráči si užívají radovánky ve virtuálním světě, jejich těla leží v kómatu. Z bezpečnostních důvodů je povoleno ve hře strávit každý den jen čtyři hodiny. Málokdo se ovšem obtěžuje to dodržovat a pak přichází na scénu Nixy. Jejím úkolem je vytáhnout ze hry hráče, kteří překročili limit a vrátit je do reality. Ještě nikdy nezklamala. Jenže teď je před ní nová výzva.

Na lov ji totiž poslal samotný tvůrce hry, jehož syn Wyn Salvador se rozhodl strávit zbytek svých dnů ve hře. Jenže Nixy brzy zjistí, že se Wyn nerozhodl spáchat sebevraždu, ale je ve hře uvězněn. A ona spolu s ním. Společně musí zjistit, kdo je drží v zajetí a jak si vybojovat cestu ze hry ven...

Už po přečtení knihy Úkol přežít měnadchl žánr lit-RPG. Virtuální realita, hry plné smrtící nástrah, ze kterých není cesta ven, hrdinové, kteří musí použít všechny své síly, aby přežily. Ano, ano, třikrát ano, tenhle žánr mě vážně baví. Potvrdilo se to i po přečtení vynikajícího Ready Player One. Potom jsem dostala chuť na něco v podobném stylu a tak volba padla na tuto knihu.

Jenže tyhle dvě knihy se sobě nemohou rovnat. Ready Player One je mistrovsky napsané dílko, které rozbuší srdce každého čtenáře, geeka a milovníka popkultury. Zatímco Leveller je klasická YA kniha a proto je o dost jednodušší. Zkrátka je to poněkud nižší level. Pořád je to dost atraktivní dobrodružství. Je to příjemné čtení s vtipnou hlavní hrdinkou, která všechny nástrahy zvládá levou zadní, najdete tu romantiku i adrenalin ve virtuálním světě.

Ovšem příběhu dost chybí hloubka. Působí trochu prvoplánově, jako kdyby se autorka rozhodla, že chce napsat knihu o virtuální hře a už moc nepřemýšlela nad detaily. Není tu vysvětleno jak hra funguje, nejsou tu žádné technologické detaily. Navíc jsem čekala akční hru plnou nástrah, ve skutečnosti ale spíše připomíná populární Sims, ve které svým postavičkám budujete snový život. To je podle mě trochu škoda. Tahle kniha má velký potenciál, který zůstal nevyužit.

Leveller je totiž ten případ, kdy by příběhu prospělo pár desítek stran navíc. Na zhruba 250 stranách se toho odehraje hodně. Kniha má spád, ale autorka nestihla rozehrát svůj příběh naplno. Ve výsledku jde o zábavné, vzrušující čtení, které ale tak mělce klouže po povrchu a představuje rychlou jízdu napříč virtuální realitou s poněkud useknutým koncem. Pro začínající čtenáře v angličtině a pro méně náročné čtenáře YA je to vynikající volba. Pro čtenáře rozmazlené knihou Ready Player One to ovšem bude jen slabý odvaz.

Vychází v květnu 2018

18. května 2018 v 16:53 | Aires |  Kdy co vyjde/vyšlo
YA fantasy
Věž úsvitu (Skleněný trůn #6) - Sarah J.Maas - CooBoo
Aerie (Magonie #2) - Marie Headley - CooBoo
Temný duet (Monstra z Verity #2) - Victoria Schwab - CooBoo
Lov stínu (Lov stínu #1) - AdriAnne Strickland - CooBoo

YA romantika
Jedna želva za druhou - John Green - YOLI
Devadesátkrát jinak - Eric Walters - CooBoo
Holka na suchu - Laura Silverman - YOLI
Princezna v utajení - Connie Glynn - Fragment

sci-fi,lit-RPG
Artemis - Andy Weir - Knižní klub
Z kouře a kamene - Alžběta Bílková - Fragment
Brána času - (Hyperversum Next #1) - Cecilia Randall - Fragment
Písařka ze Sieny - Melodie Winawer - Metafora

romantika
Šťastně až navěky (Cinder a Ella#2) - Kelly Oram - YBaronet
Poslední dny Rabbit Hayesové - Anna McPartlin - Host
Něcojako láska - Tracy Brogan - Motto
Dcera Sherlocka Holmese - Leonard Goldberg - Motto

Recenze: Turbulence

14. května 2018 v 20:21 | Aires |  Recenze
Výsledek obrázku pro turbulence knihaAutor:Whitney G.
Vydání: Baronet, 2017
Po bolestném rozchodu s přítelem Gillian nemá zájem o vážný vztah, okouzlující Jake Weston však do jejího života vtrhne jako bouře a jedna vášnivá noc přeroste v množství nezávazných sexuálních schůzek na různých místech světa. On je zkušený pilot a ona začínající letuška - v aerolinkách s přísným zákazem vztahů mezi zaměstnanci. Oba mají svá tajemství a každý jiné problémy s rodinou.
Neměli se zamilovat, jejich srdce měla zůstat v bezpečí, jejich skandální milostná aféra se jim však vymkla z rukou a je odsouzena k záhubě.

Nahoru. Dolů. Taková je Turbulence. Věřte, že když vám do života vtrhne jako bouře pilot Jake Weston, zažijete vše od zamilovaného chvění, přes létání na růžovém obláčku až po střemhlavé pády a silné turbulence.

Nejlépe to ví Gillian, která pracuje jako letuška a právě se zotavuje z rozchodu se svým přítelem. Nečekaný rozchod otřese jejím světem. Když se Gillian setká s okouzlujícím Jake Westonem, snadno mu proto podlehne. Stráví spolu vášnivou noc a to má být konec jejich dobrodružství. Jenže pak zjistí, že pracují ve stejné letecké společnosti a nedokáží odolat jeden druhému.

Jake Weston miluje létání. Je to jediná věci v jeho životě, kterou doopravdy miluje. A teď mu ji chtějí znepříjemnit. Jeho aerolinku totiž koupil gigant Elite Airways a právě tomu se chtěl Jake vyhnout. Svou frustraci a silnou sexuální náruživost utápí v náručí všech možných žen. Jenže pak mu cestu zkříží Gillian. Po množství povrchních vztahů je Gillian první, která ho dokáže zaujmout déle než na jednu noc. Jde mu ale jen o sex. Nebo si to alespoň on sám myslí. Mezi oběma se nakonec rozhoří milostná aférka, v které pokračují na zemi i v oblacích.

Občas si pro zpestření přečtu nějakou romantiku a tentokrát volba padla na Turbulenci. Letuška, pilot v uniformě a lákavé prostředí. Na to všechno mě nalákala Turbulence, která vážně dělá čest svému jménu. Najdete v ní spoustu zvratů i překvapení a každá druhá stránka znamená propad dolů nebo vzlet nahoru.

Především jde však o erotický román a tak je jasné, že hlavní slovo tu má láska a vášeň. Láska v oblacích může být skvělá věc. Hlavně když si lítáte po nebi s krásným pilotem, který je mistr svádění a postelového umění. Jenže občas je dobré zůstat i nohama na zemi. Kolikrát žena potřebuje důkaz, že její vyvolený je tak trochu ničema, co se k ní chová jako ke kusu hadru? A věřte, že hlavní hrdinka dostane pěkně bolestivou lekci nejméně desetkrát. Jake Weston je totiž prototyp chodící katastrofy a toho nejarogantnějšího chlápka, jakého si jen umíte představit. Zatímco já bych milého pilota hnala koštětem, hlavní hrdinka lítá na růžovém oparu lásky. A za to prostě body dolů.

Na mě byla Turbulence moc turbulentní. Nemám ráda knihy, ve kterých se často opakuje situace- rozchod, odpuštění, usmiřovací sex. Charakter a chování postav, to je největší výtka, kterou k této knize mám. Nejedná se však špatnou knihu. Autorka píše poutavě a tak i když si budete občas ťukat na čelo, stejně knihu s chutí dočtete. Na několika místech vás příběh i ohromí a mile pobaví. Autorka si s ním zkrátka vyhrála. Najdete tu dost lásky, lechtivých scének, napětí, zklamání i vtipné situace. Jde o návykové čtení s příchutí zakázané lásky. Pokud máte rádi nenapravitelné bad boye, knihy plné intenzivní přitažlivosti a zábavnou romantiku, jděte do toho. Jestliže vás bavil Božský bastard nebo nedávno vydaný Alfa samec, kupte si letenku i na bouřlivý let s kapitánem Jakem Westonem. Tyto knihy si jsou podobné, takže by to pro vás mohla být ta pravá destinace.

Soutěž o Skleněnou past

4. května 2018 v 20:56 | Aires |  Recenze
Stejně jako minulý rok i letos tu máme květnovou soutěž. Veletrh Svět knihy brzy vypukne a všichni se na něm budou snažit ulovit nové knížky. Ovšem soutěže vás nečekají jen na Světě knihy, ale tak trochu se rozdává i u mě na blogu. Máme tu soutěž o knihu Skleněná past, která v sobě kombinuje historický román ze srdce renesanční Francie, mystiku a thriller.

Hlavní hrdinka, lékarnice Heloise Sanglerová musí vypátrat vraha tří alchymistů a odhalit spiknutí. V sázce jsou životy královské rodiny. Bude muset rozluštit záhadný vzkaz, závodit s časem a zahrávat si s tajemnem. Jsou tu totiž náznaky, že ve hře je skleněná vitráž se smrtící mocí...

Pokud vás příběh zaujal, není nic jednoduššího, než se zapojit do soutěže:

Soutěž probíhá týden - od 4.5 do pátku 11.5 2017. Výherce náhodně vyberu losováním. Výherci po vyhlášení napíši email, na odpověď mají 48 hodin.Poté proběhne další losování. Zúčasnit se mohou všichni s doručovací adresou v ČR. Doručení poštou nebo po případné domluvě na Světě knihy. Jeden vstup navíc můžete získat za sledování mého blogu. Napište k tomuto článku komentář a v něm uveďte:
1. Vaše jméno/přezdívka
2. Váš e-mail
4. Sledujete blog na Facebooku nebo Google+? Uveďte pod jakým jménem. (nepovinné, 1 vstup navíc)