Červen 2018

Recenze: Krutá krása

28. června 2018 v 22:45 | Aires |  Recenze
Výsledek obrázku pro krutá krásaAutor: Rosamund Hodge
Vydání: CooBoo, 2018
Žánr:young adult, retelling

Jejím úkol byl zabít ho. Jejím osudem je však milovat ho. Nyx Triskelionová je Kráska, která má porazit Zvíře. Tak začíná Krutá krása, která dělá čest svému jménu a přinese vám opravdu krutý i krásný příběh.

Již od narození byla Nyx zaslíbená krutému vládci svého království, který vládne její zemi už devět set let. Za jeho vlády se po zemi toulají démoni a na nebi nesvítí slunce ani hvězdy. Říká si Laskavý pán, protože vám splní každé přání, ovšem za cenu, která je vždy vyšší, než se na první pohled zdá. A právě touto cenou je i Nyx, kterou zaprodal vlastní otec za své pošetilé přání. Nyx je vychovávána k tomu, aby se stala jeho manželkou a jednoho dne ho zničila. Ví, že cenou za zničení démona pravděpodobně bude její vlastní život. Přesto je ochotná jej nabídnout.

V den svých sedmnáctých narozenin se tak ocitá v magickém sídle Laskavého pána jako jeho nevěsta. Je připravená ho v pravou chvíli zabít a zrušit jeho temná kouzla. Pak ovšem poznává svého manžela a zjišťuje, že není kruté monstrum, jako si vždy představovala. Naopak on sám je možná oběť osudu, pronásledovaný Stínem a démony. Co když si temnotu nevybral? Co když se jí děsí?

Krutá krása je dalším převyprávěním pohádky Kráska a zvíře. Není první variací na tuto pohádku, v moři retellingů se však rozhodně neztratí. Krutá krása totiž přináší kombinaci temné atmosféry, netradičních hrdinů a řecké mytologie.

Autorka stvořila zajímavý svět, který je nesmírně pestrý. Až se vám z toho na prvních stránkách zatočí hlava. Začátek je totiž zmatený a plný neznámých pojmů. Představte si ostrov, odtržený od vnějšího světa, kde lidé stovky let žijí bez slunce nad hlavou. Ostrov, kde fungují zvláštní hermetické síly a kde ožívá řecká mytologie. Nesmím zapomenout ani na sídlo Laskavého pána, dům, který má nekonečno pokojů a za některými dveřmi číhají věci horší než samotná smrt. Po tomto domě se potuluje hlavní hrdinka a odhaluje jedno tajemství za druhým. Po každém dalším odhalení budete napjatější a zvědavější než předtím.

V jedné knize tu totiž najdete všechno možné. Římskou mytologii, pohádku o Krásce a zvířeti, Rampelníkovi, Pandořinu skříňku i hermetickou magii. Všechno je to navíc pořádně zamotané a spletené dohromady. Kniha by si zasloužila o pár stránek navíc a vše v ní pořádně vysvětlit. Takhle je občas dost náročná na pochopení. Konec je hodně komplikovaný a moc bych se divila, kdyby se našel čtenář, který po dočtení nebyl zmatený.

Konec a překombinovanost je největší slabinou této knihy. Kromě těchto nedostatků to ale jinak bylo skvělé čtení. Příběh pěkně odsýpá. Čeká vás jedno překvapení za druhým i milostný trojúhelník, který autorka vyřešila naprosto originálně. Bavit vás budou i hlavní hrdinové, kteří jsou nesmírně zajímavá dvojice a jejich škádlení dodává knize jiskru.

Kdyby se autorka více rozepsala a vše rozumně vysvětlila, mohla to být výborná kniha. Takhle není úplně dokonalá. Je ovšem zaručeně jiná. Temná, magická, sladká, překvapivá. A i když je chaotická, skrývá se v ní jedinečný příběh, který v sobě spojuje i zdánlivě nespojitelné.

Recenze: Nesmrtelní z Meluhy

21. června 2018 v 14:44 | Aires |  Recenze
Výsledek obrázku pro nesmrtelní z meluhyAutor: Amish Tripathi
Vydání: Omega, 2018
Série : Shiva, 1.díl

Žánr: indická fantasy

1900 let před naším letopočtem. Mýty opředená Indie. Meluha, hrdá říše, kde všichni žijí v blahobytu. Za hranicemi však číhá mnoho nepřátel., kteří zabíjí, ničí a chtějí ukrást říši její největší tajemství - nápoj dlouhověkosti. Meluha je v ohrožení. Všechny naděje se proto upínají ke starému proroctví, které praví, že až se bude zdát vše ztraceno, vynoří se hrdina. Jejich zachránce, který obnoví rovnováhu dobra a zla. Meluha je však už na pokraji zániku, tak kde je ten legendární spasitel s modrým krkem?

V Tibetu. Shiva, náčelník kmene a mladík, který byl předurčený stát se velkým hrdinou a bohem. Jeho osudem je zachránit národ. Jeho cesta začíná, když mu vyslanci z Meluhy nabídnou útočiště v jejich zemi. A tak vymění dojení jaků, bitky s dalšími kmeny a chatrče z hlíny za dlouhý a šťastný život v Meluze. Když mu však po vypití lektvar zmodrá krk, vše se změní. Je legendou. Všichni očekávají, že je zachrání. Shiva ovšem nemá v záloze žádné magické schopnosti ani geniální plán na záchranu říše. A být hrdinou vlastně vůbec nechce. Jeho jediným přáním je okouzlit půvabnou princeznu Satí....
Nesmrtelní z Meluhy jsou prvním dílem trilogie o Shivovi, nejmocnějším indickém bohovi. Co když byl ale Shiva jen obyčejný člověk? Nemohl to být třeba obyčejný vůdce kmene, který si až později zasloužil božskou pověst za svoje odvážné činy? S touto myšlenkou si autor pohrává a kniha tak popisuje cestu mladíka, který se později stane bohem.

Exotická Indie. Legendární proroctví. Boj dobra se zlem. Nezní to dobře? Na tyto lákadla autor přivábí snad všechny čtenáře fantasy. Tahle kniha totiž zavání příslibem něčeho nového. Originalita jí rozhodně nechybí, ale přirovnání, že jde o nového Tolkiena neberte vážně. Na geniálního autora Středozemě zatím Melužan Amish Tripathi nemá.

Jedinečný nápad zpracovat mýty ze staré Indie vyžaduje trochu přípravy. Když se rozhodnete napsat fantasy, která se však odehrává v našem světě, je dobré dbát na historický kontext a trochu se držet skutečnosti. Pokud tak neuděláte, může se stát, že v knize najdete takové perličky jako tady. Působí úsměvně, když v knize odehrávající se před naším letopočtem hovoří o terorismu, kanalizaci, hygieně, o kyslíkových radikálech a stárnutí buněk.

Trochu rušivě působí i nepřehledné indické názvy a jména. S tím je ovšem potřeba u knihy odehrávající se v Indii počítat, takže by bylo nespravedlivé, to autorovi vytknout. Příběh by si ale zasloužil více emocí, větší atmosféru a dát do něj trochu duše. Všechno je totiž strohé, očesané až na dřeň, aby zbylo jen to nejdůležitější. A to je škoda, protože jinak tu předpoklady pro dobrou knihu rozhodně jsou.

I přes to Nesmrtelní z Meluhy nejsou špatná kniha. Nabízejí exotické dobrodružství plné napětí, překvapení a akční bojové scény. Autor stvořil nádherný svět. Pokud máte rádi klasickou fantasy, epické války a lidskou statečnost, vydejte se po této zajímavé cestě spolu se Shivou, aby jste odhalili největší tajemství indické mytologie.

Recenze: Cizinec

14. června 2018 v 18:17 | Aires
Výsledek obrázku pro cizinec poznanskiAutor: Ursula Poznanski, Arno Strobel
Vydání: Knižní klub, 2018
Žánr: psychothriller

HODNOCENÍ:★★★★★

Představte si, že se k vám domů vloupe muž, kterého jste nikdy neviděli a tvrdí, že je váš snoubenec. Vy ho ovšem vůbec nepoznáváte a nejraději byste nezvaného návštěvníka rychle vyprovodili ze svého domu.

Přesně tak se cítí Joanna, v jejímž domě se náhle objeví cizinec a tvrdí, že je její životní partner. Ona si na něj ale vůbec nevzpomíná a je přesvědčená, že se k ní vloupal. Naopak její snoubenec Erik přichází po pracovním dni domů s vidinou vřelého uvítání od své milované partnerky. Ta se na něj ovšem vrhne jako na zločince a vůbec ho nepoznává. Navíc z domu zmizely všechny jeho věci. Není tu po něm ani stopy. Jako kdyby tu nikdy nežil.

Naprosto jistě se tu děje něco zvláštního. Je snad Erik jen chytrý podvodník, který si na ni připravil propracovaný vtip? Ale jak si vysvětlit to, že Erik má jejich společné fotografie z cest, na které si Joanna vůbec nevzpomíná? Proč si Joanna pamatuje celý svůj život i společné přátele, ale Erik je jedinou osobou, na kterou nemá žádnou vzpomínku? Zbláznila se snad? A co znamenají podivné náhody, kdy mají hned několikrát smrt v patách? Hraje s nimi někdo snad vražednou hru? Touží někdo po tom, aby Joanna na něco zapomněla?

Cizinec je další kniha od Ursuly Poznanski, která je autorkou knih Saeculum, Erebos a thrilleru Pět. Tuto autorku mám v oblibě. Nejdříve mě dostala svojí knihou Pět a teď se jí povedl další přímý zásah. Cizinec je totiž záhadný, napínavý a vtáhne vás natolik do děje, že se čtením neskončíte, dokud neobrátíte na poslední stránku. Celé to je pěkně zamotané, krapet méně uvěřitelné, ale víte co? Bylo mi to jedno, protože jsem byla napnutá jako kšandy.

Kniha je psaná střídavě z pohledu Joanny a Erika. Díky tomu si můžete vidět každou situaci z pohledu obou hrdinů. Na jedné straně tak máte vyděšenou Joannu, která chce cizince ve svém domě klepnout pánvičkou a na straně druhé Erika, který absolutně nechápe, proč ho jeho drahá nepoznává. Čtenář tak ze začátku vůbec netuší, jak to ve skutečnosti je. Kdo z nich si zachoval rozum, kdo se zbláznil, nebo jestli je celá ta absurdní situace skutečná.

To mě na knize právě nejvíce bavilo. Pochybování o tom, co je pravda, co je lež. Každá kapitola je navíc ukončená tak, že okamžitě potřebujete vědět, co bylo dál. Autoři mistrně krůček po krůčků přidávají na plyn a rozjíždí příběh až do plné rychlosti. V závěru to opravdu pěkně frčí a celé se to zvrhává v boj o holý život.

Zmlsanější čtenář možná bude mít o zápletce jasno dříve, než by bylo vhodné. Možná si zaklepe na čelo, jak je to celé nereálné. Ale já si čtení i přes to užívala. Mám ráda knihy napínavé, akční, překvapivé i ty, které vás přinutí pochybovat. A Cizinec splňuje vše. Můžete čekat kousek šílenství, psychologické hrátky, hromadu napětí i trochu lásky.

Vychází v červnu 2018

10. června 2018 v 20:10 | Aires

YA, romantika
Láska z deníku - Sarah Jo - Motto
Zakázané ovoce - Jojo Moyes - Ikar
Slunce je také hvězda - Nicola Yoon - CooBoo
Tajemství modrých dopisů - Connie Glynn - Fragment

YA, romantika, psychothriller
Podzim, na který nezapomenu - Robin Constantine - Fragment
Černooká - Anna Musilová - YOLI
Tvůrci náhody - Joay Blum - Ikar
Šéf - Vi Keeland - Ikar

Fantasy, YA
Oheň probuzení (Draconis Memoria #1) - Anthony Ryan - Host
Nestvůra z Essexu - Sarah Perry - Argo
Stín věcí ztracených (Stín věcí ztracených #1)- James Islington - Host
Zvláštní oheň - Tommy Wallace - CooBoo

Recenze: Jak vyléčit zlomené srdce

8. června 2018 v 12:52 | Aires |  Recenze
Výsledek obrázku pro jak vyléčit zlomené srdceAutor: Anna Bell
Vydání: Motto, 2017
Žánr: romantika
Anotace: ★★★★★
Od chvíle, kdy se Joseph rozešel s Abi se slovy, že se k sobě nehodí, samým žalem téměř nevylezla z postele. Pak ovšem na svém prahu našla krabici s věcmi, které si u něj zapomněla. Nějakým omylem se v ní ocitl i Josephův seznam deseti věcí, které by chtěl ještě stihnout, než mu bude čtyřicet. Abi se hned chopila příležitosti seslané osudem: Je snad lepší způsob, jak mu dokázat, že se k sobě oni dva hodí, než splnit vše, co si předsevzal? Ano, plán má pár úskalí, Abi nikdy nebyla žádný sportovec, a navíc se hrozně bojí výšek, takže například slanit nejvyšší budovu ve městě, může být problém. Pokud chce zvládnout celý seznam, musí posbírat všechnu odvahu a požádat o pomoc přátele. S každým dalším splněným úkolem léčí své zlomené srdce a získává ztracené sebevědomí.
Podaří se jí ale získat svou životní lásku?
Jak vyléčit zlomené srdce, když vás opustí vaše životní láska? S tím se potýká hlavní hrdinka Abi, kterou právě opustil její přítel Joseph se slovy, že se k sobě nehodí. Jenže Abi si je jistá, že on byl ten pravý.
Abi od rozchodu nevylezla z postele obklopené hromadou kapesníčků a zmrzliny. Pak ovšem na svém prahu najde krabici s věcmi, které si nechala u Josepha. A mezi jejími věcmi se nějakým nedopatřením ocitl a i Josephův seznam deseti snů, které si chce splnit, než mu bude čtyřicet. Abi je hned jasné, že to je znamení osudu. Rozhodne se splnit všech deset bodů na Josephově seznamu a dokázat mu tak, že se k sobě naprosto dokonale hodí. Cíl je jasný - splnit všechny úkoly a získat tak zpátky svého osudového muže. Cesta to ovšem bude trnitá, protože ne všechny body na seznamu jsou zrovna jejím šálkem čaje. Abi nikdy nebyla dobrodružné povahy, hrozně se bojí výšek a ani neumí jezdit na kole. Slanit tak nejvyšší budovu ve městě nebo objet na kole celý ostrov Wight, může být problém. Abi se bude muset postavit novým výzvám. Postupně tak Abi poznává své skutečné já, které je mnohem odvážnější a sebevědomější, než si kdy myslela. Navíc získává nové přátele a ti mají na její zlomené srdce opravdu hojivý vliv...
Jak vyléčit zlomené srdce je romantická jednohubka, které vám přiměje se usmát a relaxovat u milého příběhu. Vybrala jsem si ji ke čtení těsně před státními závěrečnými zkouškami, protože jsem hledala něco jednoduchého, u čeho můžu bezstarostně vypnout. To se knize povedlo splnit na jedničku. S tímto pohledem ovšem ke knize přistupujte. Jak už to tak u toho žánru bývá, příběh je totiž předvídatelný a jednoduchý. To ovšem vůbec nekazí příjemný zážitek ze čtení.
Abi je sympatická hlavní hrdinka, i když někomu může lézt na nervy tím, jak je nezdravě posedlá představou, že dostane zpátky svého Josepha. Ve své snaze je dost zarputilá a Joseph je pro ni zkrátka středobodem vesmíru. Jak jistě tušíte, tato rovnováha vesmíru se nakonec trochu zvrtne a Abi přijde na to, že může najít štěstí i jiným způsobem. Sledovat její cestu od uťápnuté myšky po sebevědomou ženu, je zábava a určitě jí budete fandit v plnění všech úkolů. Vše je navíc vtipně napsané, takže se budete skvěle bavit. Ve své kategorii romantických knih patří rozhodně k tomu lepšímu a jako oddech od fantasy a thrillerů je perfektní. Podle mě skvělé antistresové čtení, které vás přivede na jiné myšlenky a možná vás i inspiruje k vlastnímu seznamu deseti snů, které si chcete splnit.

Celkově je to moc milá, odpočinková kniha, která je naplněná láskou, hledáním sama sebe a spoustou humoru. Jistě, není to žádné veledílo, ale pokud od knihy očekáváte jen laskavý příběh, který vás pohladí na duši a zahřeje u srdíčka, jste na správné stopě.