Červenec 2018

Recenze: Nebezpečná iluze

29. července 2018 v 22:20 | Aires |  Recenze
Výsledek obrázku pro nebezpečná iluzeAutor: Winter Renshaw
Vydání: Beta Dobrovský, 2018
Žánr: romantika

Hudson Rutheford je úspěšný architekt s pohádkovým bohatstvím a navíc i neuvěřitelně šarmantní. Je to však taky namyšlený mizera a pekelný šéf. Jeho osobní asistentka Maribel ho nemůže vystát. Po dvou měsících si ani nedokázal zapamatovat její jméno a proto není divu, že se Maribel rozhodne podat výpověď a na odchodu mu ukázat prostředníček. Jenže Hudson pro ni má jistou neodolatelnou nabídku, která zahrnuje částku s několika nulami na konci, trochu rozmazlování a menší herecký výkon.

Hudson totiž potřebuje snoubenku. Jeho rodiče ho nutí vzít si rozmazlenou dědičku hotelového impéria. On se však nehodlá ženit a chce pokračovat ve svém nespoutaném životním stylu. Uzavře proto s Mari dohodu. Ona bude předstírat, že je jeho snoubenkou. Překazí tak plánovaný sňatek a až se vše přežene, každý půjde opět svou cestou. Tak se stane, že Mari dostane obrovský snubní prsten, a nastěhuje se k Hudsonovi. Na rodinném setkání totiž musí předstírat harmonický vztah. Jenže od předstírání je to už jen malý krůček ke skutečné lásce...

Nebezpečná iluze je červená knihovna jako vyšitá. Po přečtení předchozích řádků už je vám určitě jasné, o co tady půjde a jak to nejspíše dopadne. Kniha má trochu otřepaný námět. Je to pohádka o tom, jak se předstíraná láska proměnila ve skutečné srdeční vzplanutí. Po pravdě mi to však vůbec nevadilo a to jiskření mezi hlavními hrdiny jsem si užívala. Nejde totiž o žádnou amatérskou harlekýnku z trafiky, ale o vkusně namíchaný koktejl, který vás zahřeje u srdce.

Možná vám kniha nepřinese mnoho nového, neoslní vás zázračně originálním příběhem, ale má jiné taháky. Především se výborně čte. Hudson a Mari jsou sympatičtí a snadno si vás získají. Pod Hudsonovou povrchní fasádou arogantního chlápka se skrývá celkem milý a zábavný společník. Mari má zase své velké tajemství, které tento příběh osvěží a vším nakonec podstatně zamává. Mezitím se ti dva poznávají a ukazuje se, že hranice mezi láskou a nenávistí je tenká.

Vše je navíc vkusně okořeněné trochou erotiky, sladké lásky a vtipu. Mírně to připomíná Pretty Woman. Jeden den stojíte s výpovědí v ruce, vzápětí krotíte svého namyšleného šéfa u něj doma a nakonec skončíte před oltářem. Pohádkové, krásné a velmi příjemné čtení. Pokud máte rádi romantiku a oddechové knihy pro letní dny, bude se vám Nebezpečná iluze rozhodně líbit.

Nejlepší knihy za první polovinu roku

18. července 2018 v 22:34 | Aires
První polovina roku je za námi. Mám dojem, že to uteklo neskutečně rychle. Vyšla spousta lákavých knih. Můj čtecí seznam je zase přinejmenším o kilometr delší a vsadím se, že i ten váš je na tom dost podobně. Stále více pociťuji touhu po obraceči času, protože na čtení je méně času, než bych si přála. Ovšem s výlety do knižního světa stále pokračuji.

Stihla jsem přečíst 33 knih. Objevila jsem spoustu nových sérií, pokračovala ve čtení svých oblíbených a zkusila i pár výstřelů naslepo do jiných žánrů. Měla jsem štěstí převážně na dobré, ale průměrné knihy. Objevila jsem jen asi pět knih, které na mě opravdu zapůsobily a ty si teď představíme.
Ready Player One
Absolutní vítěz
Ready Player One je nejlepší knihou, jakou jsem zatím letos přečetla. Navíc odstartoval moji zálibu v žánru lit-RPG, do kterého spadají knihy s tématikou virtuální reality a her. Ready Player One není žádná novinka. Vyšel u nás již před lety a sklidil spoustu nadšené chvály. Nevím proč, ale měla jsem až do nedávna pocit, že to nebude nic pro mě. Letos však byl v kinech film a tak jsem si řekla, že uzrál čas RPO zkusit. A výsledkem je, že jsem naprosto nadšená. Nejsem velký geek ani herní maniak, ale tahle kniha mě stejně dostala! Ready Player One je extrémně návykový. Vůbec jsem se nemohla odtrhnout. Pokud ve vás je aspoň špetka nadšení pro fantasy, touha po dobrodružství a máte rádi velké příběhy, nemůže vás zklamat. :)
Drakeni z Pernu
Nejlepší fantasy
Miluji draky v knihách a mezi mé nejoblíbenější patří právě tato dračí série. Představte si svět, na který pravidelně padají z vesmíru nebezpečná Vlákna, která sežehnou vše živé, čeho se dotknout. Proti nim bojují draci se svými jezdci, kteří jsou schopni Vlákna zničit. Inteligentní, úžasní a osobití draci. Autorka prostě vymyslela originální a propracovaný svět. Baví mě číst o životě v dračích Weyrech, o společenství draků a o všem, co mi autorka naservíruje.
Smrtka
Nejlepší YA
Knihy ze žánru YA patří k mým nejoblíbenějším. Přelouskala jsem jich docela dost. K přečtení rozhodně doporučuji i Paní půlnoci, Na lovu nebo Tisíc kousků tebe. Nejvíce na mě však zapůsobila Smrtka. Nedá se říct, že by se mi vyloženě líbila. Smrtka má své chyby a vyhovuje mi trochu jiný styl psaní, než má Neal Shusterman. Smrtka si svoje místo v top knihách ovšem vysloužila tím, že umí na čtenáře opravdu zapůsobit. Tento svět a příběh si určitě budu pamatovat a dostane se vám hluboko pod kůži.
Jak vyléčit zlomené srdce
Nejlepší romantika
Jak vyléčit zlomené srdce je romantická jednohubka, které vám přiměje se usmát a relaxovat u milého příběhu. Podle mě skvělá antistresová kniha, která je naplněná láskou, hledáním sama sebe a spoustou humoru. Jistě, není to žádné veledílo, ale pokud od knihy očekáváte jen laskavý příběh, který vás pohladí na duši a zahřeje u srdíčka, jste na správné stopě.

Cizinec
Nejlepší krimi, thriller
Cizinec je další kniha od Ursuly Poznanski, kterou mám v oblibě. Nejdříve mě dostala svojí knihou Pět a teď se jí povedl další přímý zásah. Cizinec je totiž záhadný, napínavý a vtáhne vás natolik do děje, že se čtením neskončíte, dokud neobrátíte na poslední stránku. Celé to je pěkně zamotané, krapet méně uvěřitelné, ale víte co? Bylo mi to jedno, protože jsem byla napnutá jako kšandy. Přesně to od dobrého thrilleru očekávám. Mám ráda knihy napínavé, akční, překvapivé i ty, které vás přinutí pochybovat. A Cizinec splňuje vše.

Recenze: Černá díra

12. července 2018 v 23:35 | Aires |  Recenze
Vydání: Metafora, 2018
Žánr: severská krimi

Na školním hřišti je po deseti letech vyzvednuta časová kapsle se vzkazy tehdejších školáků, kteří popisují, jak si představují budoucnost. Někteří sní o tom, že za deset let bude Island plný létajících aut a lidé bez nemocí. Jeden vzkaz je však zvláštní. Obsahuje seznam lidí, kteří v tomto roce zemřou.

Poté, co detektiv Huldar zpackal poslední případ, upadl na policejním oddělení v nemilost. Svěřují mu jen podřadné úkoly a jedním z nich je prověřit vzkaz z časové kapsle. Na první pohled vtip obyčejného školáka. Jenže vše brzy přeroste v děsivý hon na sadistického vraha. Ve vířivce u jednoho domu jsou nalezeny useknuté ruce. Poté zemře první člověk, jehož jméno je na seznamu. Mrtvých přibývá a je jasné, že na Islandu řádí vrah, který se neštítí žádného násilí. Navíc se vynořují podivné spojitosti se vzkazem z časové kapsle. Detektiv Huldar, který se zabýval zdánlivě nedůležitým případem, je najednou přímo v centru dění. Společně s psycholožkou Freyou budou mít opět plné ruce práce. Musí najít pojítko mezi mrtvými, vzkazem a vrahem. Podaří se jim to dříve, než zemřou všichni ze seznamu?

Yrsa Sigurđardóttir, islandská královna detektivek, se vrací s dalším dílem trilogie o detektivovi Huldarovi a psycholožce Freye. Pokud se vám líbil první díl s názvem DNA, těšte se na kvalitní nášup. Yrsa vám znovu dokáže, že rozhodně patří k nejlepším autorům severské krimi. Její knihy jsou mistrovsky napsané. O tom se přesvědčíte už v mrazivém prologu.

Autorka je vynikající vypravěčkou a naservíruje vám jako na zlatém podnose vše, po čem čtenář severské krimi touží. Umí vybudovat temnou atmosféru, z které skutečně mrazí. Nejlépe to zatím předvedla v duchařském hororu Pamatuji si vás všechny. Ale i Černá díra je děsivá, plná zla a dávných křivd. Zápletka je tak zamotaná, že až do samotného konce nebudete nic tušit. A to je jedině dobře, protože pak přijde šokující finále.

Nesourodá dvojice Huldar a Freya opět bude bojovat o čas, životy i o lásku. Tentokrát to bude pěkně tuhý boj. Se vzájemnými city to vypadá bledě a stejně tak i s rozluštěním celého případu. Yrsa si se čtenáři pohrává, svádí je na scestí a dokonale jim mate hlavu. Kniha je tak nepředvídatelná, že si budete připadat jako na horské dráze se zavázanýma očima. Nikdy nevíte, jestli pojedete nahoru nebo dolů. Stejně jako tady nikdy nevíte, co bude následovat a jen vyburcovaní adrenalinem čekáte na další tah autorky. Kniha to však není pro všechny a už vůbec ne pro slabší povahy. Sadistický vrah, useknuté končetiny, ponurý Island, vražda dítěte - to je kombinace, která může někomu rozhoupat žaludek.

Pokud vám však nevadí trocha krve a to, že uvidíte svět z té černější stránky, nechte se dobrovolně pohltit Černou dírou. Ta vás jednoduše vcucne dovnitř a její gravitace vás pustí až na samotném konci. Vyplivne vás mírně pocuchané a bez dechu.

Vychází v červenci 2018

8. července 2018 v 18:22 | Aires |  Kdy co vyjde/vyšlo

romantika
Normálně jiní - Tammy Robinson - Grada
Padlý dědic (Royalové #4) - Erin Watt - Baronet
Něco skutečného - Erin Watt - Baronet
Popelčiny střevíčky - Trisha Ashley - Motto

YA, fantasy
Nikdykrál - James Abbott - Grada
Z ohně a papíru (Velká knihovna #2) - Rachel Caine - Fragment
Ink: Tajemství kůže- Alice Boradway - Moba
Poslední Namsara (Iskari #1) - Kristen Cicarelli - Alpress

letní romantika
Ty letní noci - Mandy Baggot - Baronet
Single na Manhattanu - Amanda Stauffer - XYZ
Mlhy Serengeti - Leylah Attar - Moba
Miluji tě, nenávidím tě - Christina Lauren - Jota

Největší rozdíly mezi knihami a filmy o Harrym Potterovi

1. července 2018 v 18:22 | Aires
Harry Potter před pár dny oslavil dvacet jedna let od svého vydání. 26. června 1997 vyšel první díl série o brýlatém čaroději. Tehdy ještě nikdo netušil, že Harry Potter si navždy podmaní srdce miliónů dětí i dospělých. I teď po letech je stále oblíbenou sérií, z které se vůbec nevytrácí její kouzlo. Harry Potter láká k televizním obrazovkám a knihám stále nové a nové čtenáře. Pokud jste však viděli jen filmy, unikají vám různé detaily z příběhu. Ve filmech totiž některé zásadní scény nebo postavy chybí. A na ty si dnes pěkně posvítíme kouzelnickými hůlkami. Chcete vědět, jaké jsou největší rozdíly mezi knihami a filmy o Harrym Potterovi?

Oslava úmrtí
Ve druhém díle série pozve bradavický duch, Skoro bezhlavý Nick, naše ústřední trio na oslavu svého úmrtí. Jestli vás překvapuje fakt, že duchové slaví výročí své smrti, ještě více by vás zaujala samotná oslava. Servírují se různé nepoživatelné lahůdky nebo se hraje hokejový zápas s lidskou hlavou. Filmaři z nějakého důvodu tuto ohromnou zábavu z filmu vypustili a možná je to protentokrát dobře, protože jsme zůstali ušetřeni příšerného skřípavého zvuku hudebních pil, na který duchové tančí valčík.

Domácí skřítci
Skřítci ve filmech celkově hrají menší roli než v knihách. Určitě všichni znáte ušatého Dobbyho, který se poprvé objevil v knize Harry Potter a tajemná komnata a později se stal jeho velkým přítelem. Ale kde je Dobbyho kamarádka skřítka Winky, která sehrála důležitou roli v knize Harry Potter a ohnivý pohár? A kde jsou ostatní skřítci, co pracují v bradavické kuchyni? V knihách totiž Hermiona založila organizaci SPOŽÚS na ochranu životní úrovně domácích skřítků. Několikrát se ústřední trio hrdinů dokonce vypraví do bradavické kuchyně, kde pracují domácí skřítci. Zatímco Hermiona se snaží skřítky přesvědčit, aby brali plat a chtěli dovolenou, Harry a Ron se vždy vrchovatě nacpou sladkostmi. Ve filmech jsme bohužel tuhle scénu vůbec neviděli.

Bitva o astronomickou věž
Přesouváme se k šestému dílu Harry Potter a princ dvojí krve. Celý díl již nese temnější nádech a všichni určitě známe závěrečnou scénu, kdy nás opouští jedna z klíčových postav série. Jenže zatímco v knihách svedou Smrtijedi tuhou bitvu o astronomickou věž, ve filmu v podstatě z bradavického hradu jen odejdou. Asi bylo potřeba šetřit filmový rozpočet, což je škoda, protože bitva to mohla být pro oko diváka skutečně velkolepá.

Poznej nepřítele aneb Voldemortova historie
Věřte nebo ne, ale Voldemort nenarodil jako dokonalý zlosyn (i když k tomu měl značné předpoklady), ale až postupně se z inteligentního chlapce stal zloduch, jehož jméno se nesmí vyslovit. Všechny kroky na této cestě mohly být klíčové a proto se Harry s Brumbálem věnují tomu, aby se dozvěděli co nejvíce o Voldemortovi, jeho rodině a životě. A filmoví diváci by se jistě také rádi dozvěděli více, ovšem nebylo jim to umožněno. Pokud tedy chcete důkladněji poznat jednoho z legendárních knižních padouchů, nezbývá vám nic jiného, než poctivě přelouskat šestý díl série.

Brumbál a jeho rodinné trable
Stejně jako v předchozím případě, i o Brumbálovi se toho dozvíme ve filmech znatelně méně, než v knihách. Poslední film obsahuje je pár střípků informací o Brumbálovy a spletité minulosti jeho rodiny. Za to poslední kniha líčí jeho příběh mnohem podrobněji.
Vztah Harryho a Ginny
Jako každý teenager i Harry Potter si projde pár láskami a vztahy. Nemusí však tu pravou hledat dlouho. Je jí Ginny Weasleyová, ke které ho to v knihách postupně táhne, až se nakonec ustanoví ta správná chemie a vše vyvrcholí jejich vztahem v posledním díle série. Ve filmu je tento vztah naznačen jen v náznacích.

Loučení s Dursleyovými
Během celé série se Dursleovy k Harrymu nechovají vůbec pěkně. Je pro ně jen přítěží a dobrým boxovacím pytlem pro jejich syna Dudleyho. Přesto i v nich se najde malý kousek dobra a když od nich Harry odchází, dokonce si s ním Dudley potřese rukou. Tento moment si opět lze vychutnat jen na stránkách knih.

Voldemortova smrt bez mravní lekce
Filmaři nám navíc odepřeli potěšení z jedné z nejdůležitějších scén - Voldemortovi smrti. Všichni víme, že na každého jednou dojde. Voldemortovi se dařilo unikat smrti mnoho let a na tohle ponaučení už zapomněl. V knize mu to proto musí Harry trochu připomenout. Důkladně mu vysvětluje, v čem se celý život mýlil a že jednou zemře jako kdokoliv jiný. Ve filmové verzi je Pán zla jen zasažený smrtelnou kletbou a nedostane žádnou mravní lekci.

Neville a jeho důležitá role
Neville působí trochu jako ňouma, který má smůlu a vše pokazí. Umíte si představit, že by on byl tím vyvoleným a čelil Voldemortovi? Jistá věštkyně nejspíše ano. Vyřkla totiž proroctví o chlapci, který přežije. Tím chlapcem má být díte narozené v červenci, jehož rodiče již třikrát čelily Voldemortovi. Shodou okolností to platí pro Nevilla i Harryho. Kdo je nakonec chlapcem z proroctví už víme. Ovšem i Neville by si možná nevedl úplně špatně, protože i on se v závěru blýskne hrdinstvím, když zničí viteál. Ve filmu tenhle hrdinský kousek působí trochu nahodile, ale čtenáři knih určitě vědí, co k tomu vše vedlo.